2018-01-26, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBACKE
Jag omformulerar din fråga på ett sarkastiskt, men fullt verklighetsförankrat sätt:

"Kan ett gäng tjocka gubbar som till 90% livnär sig på bedrägerier i byggsvängen och utpressning mot småföretagare göra något åt problemen med förortsgangsters som livnär sig på barn som säljer 5-10g marijuana per dag? - och skulle dessa gubbar någonsin ha ett intresse av detta?"

This...
Citera
2018-01-26, 16:52
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Nej det skulle de inte kunna!

Men den Svenska jägarkåren skulle radera ut dem på nolltid om kriget skulle vara här
Citera
2018-01-26, 17:43
Medlem
Yinool0401s avatar
Vad skulle HA och andra tjäna på mindre anarki?

Helt puckad frågeställning.
Citera
2018-01-26, 18:24
Medlem
Maravillas avatar
Folk verkar underskatta HA's våldskapital en aning. Finns en anledning till varför förotrsgäng hellre söker en affärsmässig relation med dessa än ett krig. Med det sagt så skulle det bli enorma förluster på bägge sidorna i ett eventuellt krig mot ett större förortsgäng, där vinnaren skulle gå haltandes ur.
Alla förortsäng vet att ett fullskaligt krig mot HA, oavsett utgång, skulle leda till en kraftigt försvagad organisation.
Citera
2018-01-26, 18:28
Citat:
Ursprungligen postat av Maravilla
Folk verkar underskatta HA's våldskapital en aning. Finns en anledning till varför förotrsgäng hellre söker en affärsmässig relation med dessa än ett krig. Med det sagt så skulle det bli enorma förluster på bägge sidorna i ett eventuellt krig mot ett större förortsgäng, där vinnaren skulle gå haltandes ur.
Alla förortsäng vet att ett fullskaligt krig mot HA, oavsett utgång, skulle leda till en kraftigt försvagad organisation.

Så är det nog. Jag har ju uppfattat HA som en organisation som ser till affärerna i första hand och numera håller sig under radarn men de är inga man ska underskatta när det gäller våldskapital.
Citera
2018-01-26, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Du vet att det även finns nivåer på gängen i förorterna? Vad kallar du invandrargänget i Södertälje? Blattar som kör moppe? Det om nåt liknar strukturen på en maffia, lite som vissa släkter i GBG och Malmö.

De som hörs och åker moppe är de längst ner, du har flera riktigt tunga grupperingar, som rånade Västberga, Arlanda, Akalla, Stavanger. Med mera.

NOKAS rånet i Stavanger blev inte utfört av ett blattegäng från någon förort.
Var förresten fler vita än svarta i den konstellationen.
Citera
2018-01-26, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
NOKAS rånet i Stavanger blev inte utfört av ett blattegäng från någon förort.
Var förresten fler vita än svarta i den konstellationen.
Albanerna från GBG är från förorterna. Hjärnan bakom var alban. Jag sa inte att det var blattar.

Vem var svart?
Citera
2018-01-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maravilla
Var det därför HA hade möte med en grupp i GBG trots att dessa slagit sönder två stycken, en med väst och en utan på krogen.

Det är du som underskattar vissa grupper i orten.
Citera
2018-01-26, 18:51
Medlem
Citat:
Albanerna från GBG är från förorterna. Hjärnan bakom var alban. Jag sa inte att det var blattar.

Vem var svart?

Är David Toska alban??

Metkel Betew är svart...
Citera
2018-01-26, 18:55
Medlem
Citat:
Är David Toska alban??

Metkel Betew är svart...

Toska-kakan är väl norrbagge va?

Men pengarna hamnade hos albanerna innan de delades upp och albanerna låg bakom det.

Toska var den enda som erkände har jag för mig, den nollan.
Citera
2018-01-26, 18:58
Medlem
Citat:
Toska-kakan är väl norrbagge va?

Men pengarna hamnade hos albanerna innan de delades upp och albanerna låg bakom det.

Toska var den enda som erkände har jag för mig, den nollan.

Det var Toska som var hjärnan bakom rånet.
Norrbagge ja.
Citera
2018-01-26, 18:59
Medlem
Citat:
Det var Toska som var hjärnan bakom rånet.
Norrbagge ja.
Han utmålades som det, men hjärnan bakom, som nästan alltid, deltog inte i rånet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in