2018-01-26, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Mc gängen styr verkligen inte överallt.. men dom styr mycket.. ex i den staden jag bor så styrs allt egentligen av förorterna men det är Ett viss mc gäng som styr införseln. I grund o botten så har mc gången en fot in i de mesta ä. Det är iallafall min uppfattning.
Vilka styr över MC-gängen, i ett internationellt perspektiv?
Citera
2018-01-26, 13:18
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Anonymous
MC gängens tid i Sverige och att dessa skulle anses som ’farliga’ är förbi. Att ha en väst på sig betyder inte mycket längre. Unga förmågor i förorterna är betydligt mer farliga iom avsaknad av konsekvenstänk och de drar sig inte för att ta till vapen.

För er som är insatta i Stockhoms gängproblematik har ni hört om Lejonen med bas runt Järva, främst Hässelby. Dessa tvingade en gängmedlem (MC) som bodde i området att ta av västen när är åker in i och rör sig i området.

Bara en sådan sak säger att även många kriminella tänker en extra gång innan man går in i dispyt med dessa. Det gänget är bara ett i mängden av alla som finns runt samtliga storstäder( menar då Sthlm,GBG, Malmö)

Kan inte prata för övriga världen såklart men att vara MC-gängmedlem i Sverige är inte särskilt beryktat längre.

Det går de flesta förbi men MC gängen är de som förser blattarna med vapen och droger.
Det är ingen slump att de svenska chapterna startade upp HA i Serbien och att Sverige är marknaden nummer ett för Balkan vapen och droger.

http://omni.se/polisen-svenskar-bygg...-balkan/a/Opvb

Man kontrollerar även bemanningen med svart arbetskraft med balter och andra på byggen, biltvättar och städbolag:
http://www.byggnadsarbetaren.se/2005...sortorder=desc

Att HA och Bandidos slutat att slåss på gatan är ett tydligt tecken på att man flyttat upp en våning.

Att blattarna kör moppe och skjuter varandra i huvudet visar bara på hackordningen.

Självklart är det inte somalier och andra skräpmänniskor som håller i kopplet.
Även om HA inte är Nobelpriskandidater har de lite högre IQ än slöddret i orten.
Citera
2018-01-26, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Det går de flesta förbi men MC gängen är de som förser blattarna med vapen och droger.
Det är ingen slump att de svenska chapterna startade upp HA i Serbien och att Sverige är marknaden nummer ett för Balkan vapen och droger.
Du tror att ett land på ca 10 miljoner är nr 1 för Balkan? Är Danmark nummer 1 för Ryssland då iom att det var Blondie och dem som hjälpte ryssarna att starta upp? Måste vara så med din logik.

Finns liksom en värld utanför Sverige och som får anses som mer representativ för hur det ser ut.

Citat:
Att HA och Bandidos slutat att slåss på gatan är ett tydligt tecken på att man flyttat upp en våning.

Att blattarna kör moppe och skjuter varandra i huvudet visar bara på hackordningen.

Självklart är det inte somalier och andra skräpmänniskor som håller i kopplet.
Även om HA inte är Nobelpriskandidater har de lite högre IQ än slöddret i orten.

Du vet att det även finns nivåer på gängen i förorterna? Vad kallar du invandrargänget i Södertälje? Blattar som kör moppe? Det om nåt liknar strukturen på en maffia, lite som vissa släkter i GBG och Malmö.

De som hörs och åker moppe är de längst ner, du har flera riktigt tunga grupperingar, som rånade Västberga, Arlanda, Akalla, Stavanger. Med mera.
Citera
2018-01-26, 13:47
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Du tror att en land på ca 10 miljoner är nr 1 för Balkan? Är Danmark nummer 1 för Ryssland då iom att det var Blondie och dem som hjälpte ryssarna att starta upp? Måste vara så med din logik.

Finns liksom en värld utanför Sverige och som får anses som mer representativ för hur det ser ut.

FEL:
https://nyhetsbyran.org/2018/01/22/s...n-fran-balkan/

Citat:
Du vet att det även finns nivåer på gängen i förorterna? Vad kallar du invandrargänget i Södertälje? Blattar som kör moppe? Det om nåt liknar strukturen på en maffia, lite som vissa släkter i GBG och Malmö.

De som hörs och åker moppe är de längst mer, du har flera riktigt tunga grupperingar, som rånade Västberga, Arlanda, Akalla, Stavanger. Med mera.

Vad jag vet är de som utför rån ganska långt från toppen i den kriminella pyramiden men det kanske du inte begripit? De är tunga för blattebarnen i orten men de flesta spenderar halva sitt liv på kåken..
Citera
2018-01-26, 14:04
Medlem
Citat:
FEL:
https://nyhetsbyran.org/2018/01/22/s...n-fran-balkan/

Vad jag vet är de som utför rån ganska långt från toppen i den kriminella pyramiden men det kanske du inte begripit? De är tunga för blattebarnen i orten men de flesta spenderar halva sitt liv på kåken..

En bosnisk åklagare påstår det, åh fan.

Balkan massexporterar och Sverige har ca 1000 gängkriminella, låter logiskt.

Rånare står över knark och vapen-killar, du får samma straff för ett hg kola som för ett rån där du gör flera mille. Gör matten.

Meningslöst att ta debatten med en som inte begriper.
Citera
2018-01-26, 14:35
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
En bosnisk åklagare påstår det, åh fan.

Balkan massexporterar och Sverige har ca 1000 gängkriminella, låter logiskt.

Rånare står över knark och vapen-killar, du får samma straff för ett hg kola som för ett rån där du gör flera mille. Gör matten.

Meningslöst att ta debatten med en som inte begriper.

Haha. Du är ju dum i huvudet. De spektakulära rån du talar om åker de ju fast fyra gånger av fem för.
Självklart är även den som åker fast med ett hg kola också en ort-blatte och den som åker fast med 100kg en enkel smugglare.
Du har inte fattat. Jag skrev källor på att HA kontrollerade stora delar av t.ex. vapen och drog-traden från Balkan till skandinavien inte att de åkte med vapnen själva. Jag visade dessutom källa och det finns fler. Största delen av handeln med svart arbetskraft till byggen, biltvättar och städfirmor genom rätt avancerade upplägg: http://www.corren.se/nyheter/utvandr...d-7835356.aspx
. Här handlar det om skattebrott och oftast en småfisk eller målvakt som åker dit.
Inte som dina "tunga" analfabeter och skitiga somalier som rånar och åker dit fyra gånger av fem.

Nu sitter inte HA allra längst upp men minst två pinnhål upp från dina förortshjältar.
Det är ju en självklar sak att vita sitter högre upp i allt de företar sig.
Citera
2018-01-26, 14:38
Medlem
Citat:
Haha. Du är ju dum i huvudet. De spektakulära rån du talar om åker de ju fast fyra gånger av fem för.
Självklart är även den som åker fast med ett hg kola också en ort-blatte och den som åker fast med 100kg en enkel smugglare.
Du har inte fattat. Jag skrev källor på att HA kontrollerade stora delar av t.ex. vapen och drog-traden från Balkan till skandinavien inte att de åkte med vapnen själva. Jag visade dessutom källa och det finns fler. Största delen av handeln med svart arbetskraft till byggen, biltvättar och städfirmor genom rätt avancerade upplägg: http://www.corren.se/nyheter/utvandr...d-7835356.aspx
. Här handlar det om skattebrott och oftast en småfisk eller målvakt som åker dit.
Inte som dina "tunga" analfabeter och skitiga somalier som rånar och åker dit fyra gånger av fem.

Nu sitter inte HA allra längst upp men minst två pinnhål upp från dina förortshjältar.

Klart HA är över albanerna, kurdmaffian som har Dalkurd, Nätverket i Tälje, Malmö-eliten.

Givetvis.
Citera
2018-01-26, 14:52
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Klart HA är över albanerna, kurdmaffian som har Dalkurd, Nätverket i Tälje, Malmö-eliten.

Givetvis.

Nej försök inte.
Frågeställningen handlar om orten, inte maffian som opererar en flera våningar över springpojkarna i orten.
Det jag svarade på ursprungligen var detta :

"För er som är insatta i Stockhoms gängproblematik har ni hört om Lejonen med bas runt Järva, främst Hässelby. Dessa tvingade en gängmedlem (MC) som bodde i området att ta av västen när är åker in i och rör sig i området. "
Citera
2018-01-26, 14:54
Medlem
Citat:
Nej försök inte.
Frågeställningen handlar om orten, inte maffian som opererar en flera våningar över springpojkarna i orten.
Det jag svarade på ursprungligen var detta :

"För er som är insatta i Stockhoms gängproblematik har ni hört om Lejonen med bas runt Järva, främst Hässelby. Dessa tvingade en gängmedlem (MC) som bodde i området att ta av västen när är åker in i och rör sig i området. "

Ok, jag trodde du sa att de var herre på täppan, men då är jag med.
Citera
2018-01-26, 14:58
Medlem
Sqrbankens avatar
Meldemmar i MC-gängen är väll rena tårtorna jämfört med psykopatiska kriminella araber? En reaktion från en helt oinsatt i kriminalitet och gängkultur bör betonas.

Min syn på MC-gäng är mer av karaktären småkriminella gubbjävlar?
Citera
2018-01-26, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Meldemmar i MC-gängen är väll rena tårtorna jämfört med psykopatiska kriminella araber? En reaktion från en helt oinsatt i kriminalitet och gängkultur bör betonas.

Min syn på MC-gäng är mer av karaktären småkriminella gubbjävlar?
Skall man sätta det på sin spetas så är det lite så, även om HA har många redigt tuffa jävlar.
Citera
2018-01-26, 15:07
Medlem
MC gängen är fega skitstövlar som utpressar enskilda företagare och andra som inte har möjligheter att freda sig.
Dessutom samarbetar MC gängen med blattarna i knark och vapenaffärer.

MC gängmedlemmar är precis vad du skulle tro att de är. Ryggradslösa kriminella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in