2018-01-25, 10:20
Medlem
som vi alla nog vet hör man mer och mer va som händer bland förorterna, vi läser absolut inte lika mycket om HA och Bandidos osv som en gång i tiden, Rinkeby/Tensta/husby/Hjulsta/Hässelby osv är det vi hör de mesta ifrån, skottlossning vänster höger och varje vecka är det i princip nån som blir knäppt i orten. blattegrabbzen är skoningslösa, tex i Gottsunda i Uppsala, helt vilda armeer av svartskallar som skiter i vem du är eller vem du känner och är redo att ge sig på vemsomhelst. så man undrar dock, om konflikter mellan dessa och MC gängen uppstår, har verkligen de gamla MC grabbarna en chans eller hellre betala sig ur eller hitta en lösning?

man har ju läst om MC krigen som pågick för länge sen men de fan inte alls samma sak som att gå kriga mot kurdiska maffia familjer eller syrianerna i Södertälje, jag hörde från en kille i Alikhan familjen i gbg att HA och Bandidos där är ett skämt jämfört med dom vilket ja hade lite svårt att tro.

vad har flashbacks medborgare för åsikter/tankar kring detta?

btw jag är bara nyfiken den här tanken kom upp från ingenstans så jag är som sagt bara nyfiken på vad ni tycker och tror.
Citera
2018-01-25, 10:28
Medlem
Ähhh... MC-gängen består till stor del av just de förorter du talar om, tror inte de är intresserade av att panga ner sina klaner mer än smågangsters som inkräktar på deras verksamheter.
Citera
2018-01-25, 10:30
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockholmare0808
som vi alla nog vet hör man mer och mer va som händer bland förorterna, vi läser absolut inte lika mycket om HA och Bandidos osv som en gång i tiden, Rinkeby/Tensta/husby/Hjulsta/Hässelby osv är det vi hör de mesta ifrån, skottlossning vänster höger och varje vecka är det i princip nån som blir knäppt i orten. blattegrabbzen är skoningslösa, tex i Gottsunda i Uppsala, helt vilda armeer av svartskallar som skiter i vem du är eller vem du känner och är redo att ge sig på vemsomhelst. så man undrar dock, om konflikter mellan dessa och MC gängen uppstår, har verkligen de gamla MC grabbarna en chans eller hellre betala sig ur eller hitta en lösning?

man har ju läst om MC krigen som pågick för länge sen men de fan inte alls samma sak som att gå kriga mot kurdiska maffia familjer eller syrianerna i Södertälje, jag hörde från en kille i Alikhan familjen i gbg att HA och Bandidos där är ett skämt jämfört med dom vilket ja hade lite svårt att tro.

vad har flashbacks medborgare för åsikter/tankar kring detta?

btw jag är bara nyfiken den här tanken kom upp från ingenstans så jag är som sagt bara nyfiken på vad ni tycker och tror.

Det är ju blattar i HA/Bandidos nuförtiden också.
Citera
2018-01-25, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warulv
Ähhh... MC-gängen består till stor del av just de förorter du talar om, tror inte de är intresserade av att panga ner sina klaner mer än smågangsters som inkräktar på deras verksamheter.

vad menar du består av? menar du att MC gängen har medlemmar från de områden osv? jo självklart finns de blattar som är med, bandidos presidenten borta i gbg är iranier, o personligen känner ja till kurdiska HA medlemmar, men ja menar tex skulle de kunna stå emot Lejonen från Hässelby? eller gottsundas grupperingar? osv
Citera
2018-01-25, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Det är ju blattar i HA/Bandidos nuförtiden också.

jo jo det är jag medveten om, men jag menar, om vi kollar vart deras lokaler är baserade det är inte så att det finns ett HA chapter mitt i tensta, jag tänkte mer kring om det skulle bryta sig ut en konflikt mellan förortsgäng och MC gäng
Citera
2018-01-25, 11:13
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Sveriges MC-förmågor kan säkert hantera en klick eller två från orten, men ta en funderare på hur många i Sverige som har patch kontra hur många som "är med i ett gäng från orten". Ett sådant krig har bara en verklig vinnare. Samhället.
Citera
2018-01-25, 11:27
Medlem
Kapuffs avatar
Banditos och OG låg ju i krig i Göteborg för 10 år sedan. Gick inte så bra för Banditos.
Citera
2018-01-25, 11:32
Medlem
Klart mc gängen hade knullat upp lilla ali med sin handväska ,och hans 40 tallibaner. Men dem vill inte beblanda sig med knas
Citera
2018-01-25, 11:48
Bannlyst
Polisen anser att ett trettiotal medlemmar i släkten kan anses vara kriminella. *Men deras inflytande och makt överdrivs i GP. De är inga superkriminella och deras brottslighet framstår ofta som helt oplanerad och förvirrad. Men de är helt klart mcyket*våldsamma, hotfulla och farliga. De skrämmer och hotar folk, de är därför också allmänt avskydda I Hammarkullen och Hjällbo. De är nutidens motsvarighet till släkten Magnusson på 1970-talet. En släkt med samma typ av kriminalitet, lika impopulära och lika hotfulla och våldsamma. Att Alikhan*skulle styra den undre världen i Göteborg som GP påstår är helt enkelt inte sant (för nåt år sen påstod GP att Vårvädersligan var de mäktigaste i Göteborgs undre värld så tidningen är inte seriös när det gäller sånt här). Det är helt enkelt inte den typen av släkt eller kriminellt nätverk.
Citera
2018-01-25, 12:19
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Nä för mc-gängen har inget att hämta i en sådan konflikt, sen har dom inte heller kulor till o göra det! HA och Bandidos är inte vad dom en gång var, kolla bara vad som hänt senaste gångrna mc gäng utmanade förortsgängen, x-team vs syrianerna ,x-team blev knullade! X-team/ bandidos vs diverse förortsgäng i gbg, slutade inte så bra för bandidos! Eller när Art*n o Ari*nit från landskrona pepprade Bandidos klubblokal, bandidos har än idag inte hämnats, Art*n går runt helt öppet på landskronas gator och bandidos kan inte göra nåt åt saken!
Citera
2018-01-25, 12:26
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
Nä för mc-gängen har inget att hämta i en sådan konflikt, sen har dom inte heller kulor till o göra det! HA och Bandidos är inte vad dom en gång var, kolla bara vad som hänt senaste gångrna mc gäng utmanade förortsgängen, x-team vs syrianerna ,x-team blev knullade! X-team/ bandidos vs diverse förortsgäng i gbg, slutade inte så bra för bandidos! Eller när Art*n o Ari*nit från landskrona pepprade Bandidos klubblokal, bandidos har än idag inte hämnats, Art*n går runt helt öppet på landskronas gator och bandidos kan inte göra nåt åt saken!

Det har oxå med att förlora medlemmar . HA har inte ork å tid att Mejja runt på det sättet som förortsgäng !

Skulle de vilja krossa ett gäng i förorten så har de nada problem med det. HA finns i hela världen.
De kan få ihop 10 torpeder som tar död på ett gäng på någon helg om de vill. Men varför ska de Mejja runt med små kids för ?
Citera
2018-01-25, 12:54
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warulv
Fast det där stämmer väl egentligen inte el har det ändrats? Vill minnas att HA iaf i USA stod för vit överhet o dyl även om dom gjorde affärer med rasfrämlingar ibland etc. Bandidos har väl iaf haft ett annat koncept osv tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in