2018-02-03, 14:26
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colla2
Har sett att man målar upp en bild av folk från Umeå som konstiga i och med JBs beteende. Men har man normal hörsel så är det inte svårt att höra att JB inte är infödd Umebo. Han har någon slags västkustdialekt. Det har man hört när han läst nyheter i tv. Skulle tro att han härstammar från Göteborgstrakten eller däromkring.
Han är ursprungligen från Uppsala men har i unga år varit bosatt i Västra Frölunda.

Och där kommer väl eventuell västkustdialekt in.
Citera
2018-02-03, 14:42
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Tycker du att det är ett acceptabelt beteende att spruta sperma på gymredskap som andra skall använda? Ja eller nej...
Om topic vore mina åsikter om sperma på träningsredskap skulle jag gladeligen besvara den frågan. Vad jag kan förstå är topic emellertid ett helt annat, varför min åsikt om den frågan inte bara är oviktig, utan även helt ovidkommande.
Citera
2018-02-03, 14:45
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Om topic vore mina åsikter om sperma på träningsredskap skulle jag gladeligen besvara den frågan. Vad jag kan förstå är topic emellertid ett helt annat, varför min åsikt om den frågan inte bara är oviktig, utan även helt ovidkommande.
Ok, då förstår jag vad du tycker om detta beteende
Citera
2018-02-03, 15:34
Medlem
Citat:
Om man diskuterar i en tråd är det väl sina egna åsikter man för fram? Eller vems åsikter torgför du?
Citera
2018-02-03, 16:54
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Om man diskuterar i en tråd är det väl sina egna åsikter man för fram?
Ja, det är det. Om man inte för tillfället diskuterar en krönikörs påståenden, vilket var vad vi höll på med när någon idiot började dra in mina åsikter i historien, som om de vore relevanta.
Citera
2018-02-03, 17:09
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ja, det är det. Om man inte för tillfället diskuterar en krönikörs påståenden, vilket var vad vi höll på med när någon idiot började dra in mina åsikter i historien, som om de vore relevanta.
Du verkade försvara Jonas tilltag därför ställde jag en fråga till dig. Är det acceptabelt att spruta sperma på redskapen på ett offentligt gym? Nej, säger jag. Vill du inte svara så lutar det åt att du tycker det är ok
Citera
2018-02-03, 17:15
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Du verkade försvara Jonas tilltag därför ställde jag en fråga till dig. Är det acceptabelt att spruta sperma på redskapen på ett offentligt gym? Nej, säger jag. Vill du inte svara så lutar det åt att du tycker det är ok
Då får du läsa igen. Att påpeka att reaktionerna på någons förseelse är överdrivna är inte samma sak som att påstå att förseelsen var acceptabel. Finns det fler elementära tankeoperationer du behöver hjälp med?
Citera
2018-02-03, 17:20
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Då får du läsa igen. Att påpeka att reaktionerna på någons förseelse är överdrivna är inte samma sak som att påstå att förseelsen var acceptabel. Finns det fler elementära tankeoperationer du behöver hjälp med?
Vad är problemet med att bara svara på en fråga? Ja eller nej, sen är det klart.
Citera
2018-02-03, 17:21
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Vad är problemet med att bara svara på en fråga? Ja eller nej, sen är det klart.
Jag kan förstås förklara igen att den är ovidkommande, men jag betvivlar att du har förutsättningar att begripa det.
Citera
2018-02-03, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Han är ursprungligen från Uppsala men har i unga år varit bosatt i Västra Frölunda.

Och där kommer väl eventuell västkustdialekt in.

Ja där ser man. Det var vad jag trodde.
Är det nån som bor i Umeå som har sett JB på stan efter att detta kom ut? Nån skrev ganska tidigt i tråden att han hade åkt buss i stan och hade nån slags schal eller näsduk eller vad det var för ansiktet, trots att det inte var kallt den dan. Han måste väl handla mat osv. Eller skickar han nån annan till affären kanske? Fast han kanske inte är kvar i stan längre iof. Man kan ju undra hur han mår.
Citera
2018-02-03, 17:38
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Eller så tycker han att reaktionen inte riktigt står i relation till förseelsen, vilket alltså är något annat än att rättfärdiga/normalisera. Han har helt klart en poäng i att det verkar vara onanitabut som lockar fram den besinningslösa vreden i folk.
Onanitabu? Nej, det handlar inte om det. Inget tabu med onanii Sverige, däremot så tror jag att dom flesta anser att det är sjukt att ejakulera över offentliga gymredskap.
Citera
2018-02-03, 21:04
Medlem
Dominika Peczynskis take på det hela:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...som-alla-andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in