2018-02-02, 02:25
Medlem
wh1t3n1nj4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stureplansstekaren
Hur trodde han att han skulle klara sig undan ett avslöjande?

Vad talar för att han trodde, eller ens ville, det? Tydligen har han inte stängt ned sitt Tumblr-konto, vilket säger något om "chocken" i att bli avslöjad. Har inte själv undersökt hur det ligger till med kontot men någon eller några har tidigare påstått det här och jag har ingen anledning att tro att den uppgiften inte skulle stämma.

Det är (smutsigt) valår i år och jag utesluter inte att det kan röra sig om en riktad, om än något diffus, kampanj mot "public service", med J. B. som frivillig insats.
Citera
2018-02-02, 08:49
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wh1t3n1nj4
Vad talar för att han trodde, eller ens ville, det? Tydligen har han inte stängt ned sitt Tumblr-konto, vilket säger något om "chocken" i att bli avslöjad. Har inte själv undersökt hur det ligger till med kontot men någon eller några har tidigare påstått det här och jag har ingen anledning att tro att den uppgiften inte skulle stämma.

Det är (smutsigt) valår i år och jag utesluter inte att det kan röra sig om en riktad, om än något diffus, kampanj mot "public service", med J. B. som frivillig insats.
Precis, den här tråden ger väl honom bara ytterligare kickar.
Citera
2018-02-02, 11:21
Medlem
BreEEeevs avatar
Gardell är ju kåt på ”farsan”. Därför menar han att det han gör är helt normalt.
Citera
2018-02-02, 15:34
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Eller så tycker han att reaktionen inte riktigt står i relation till förseelsen, vilket alltså är något annat än att rättfärdiga/normalisera. Han har helt klart en poäng i att det verkar vara onanitabut som lockar fram den besinningslösa vreden i folk.
Vadå "eller"? Antingen tycker man det är ok att spruta ner saker andra ska använda eller så hatar man onani? Hur många halmgubbar har du på lagret?

Runka: ok
Runka på gymbänk: inte ok

Tänk att något så enkelt kan vara svårt att förstå för Gardel, Berring och stjärtprinsarna i den här tråden.
Citera
2018-02-02, 15:36
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det kallas värderelativism. Detta låtsade avslappnade attityd med att ”ÅH Vaddå vad är det för skillnad på lite svett och lite sperma Slappna aaaav!”.

Det är en liberal grej tror jag. Ungefär som folk som jämför prostitution med städjobb. Man låtsad inte se skillnaden på sexuellt beteende och annat.
Du skulle förmodligen anse att jag är liberal, i flera avseende mycket liberal, men jag tycker det är vidrigt att runka på en gymbänk. Jag tycker det är vidrigt att spotta, kissa och bajsa på en gymbänk också.

Det är ouppfostrat och hänsynslöst eftersom andra ska använda den. Det har ingenting överhuvudtaget med politik att göra, utan uppfostran.
Citera
2018-02-02, 15:57
Medlem
swimp78s avatar
Tycker inte det upprörande är huruvida han torkat eller inte eller huruvida han sölat eller inte - utan att han sitter och spelar in när han runkar medan andra tränar i bakgrunden. Nån sorts blottarbeteende. Han tänder på risken att bli upptäckt.

Har folk missat bilden där han runkar medan någon tränar i bakgrunden?

Hade sköna twitterliberaler varit ok med heterogubbe som runkar i tunnelbanan i samma vagn som tjejer?
Senast redigerad av swimp78 2018-02-02 kl. 16:04.
Citera
2018-02-02, 16:27
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Vadå "eller"? Antingen tycker man det är ok att spruta ner saker andra ska använda eller så hatar man onani? Hur många halmgubbar har du på lagret?
Du levererade just en fet halmgubbe själv, så det är lite lustigt att den anklagelsen skulle komma från dig av alla. Som sagt, Jonas Gardell verkar driva tesen att reaktionerna inte står i proportion till förseelsen. Om du inte vet vad ordet förseelse betyder föreslår jag att du googlar det.
Citera
2018-02-02, 16:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Hade sköna twitterliberaler varit ok med heterogubbe som runkar i tunnelbanan i samma vagn som tjejer?
Då jävlar hade det blivit krigsrubriker.

Vi minns ju hysterikampanjen när män satt med knäna för långt ifrån varandra i tunnelbanan, då skreks det om "Man-spreading", men runkande bögar i offentligheten är bara "progressivt" & "normbrytande".
Citera
2018-02-02, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandelbiskvier
Hittade ett tumblr konto som verkar tillhöra Jonas Berring, SVT Profil. Finns mängder av bilder där han gay snuskar och runkar i public mm.

Är detta i enlighet med SVT och Public service?

Användare på tumblr: hotdaddy4hot

https://www.tumblr.com/safe-mode?url...ot.tumblr.com/

Någon kanske kan spara ner bilder då jag antar att dom försvinner illa kvickt.

man får ju inte jobb på svt för att man har meriter. om du kunde hitta bilderna så kunde hans rövpolare som anställt honom också hitta dem.
Citera
2018-02-02, 18:42
Medlem
Paisanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Du levererade just en fet halmgubbe själv, så det är lite lustigt att den anklagelsen skulle komma från dig av alla. Som sagt, Jonas Gardell verkar driva tesen att reaktionerna inte står i proportion till förseelsen. Om du inte vet vad ordet förseelse betyder föreslår jag att du googlar det.

Förstår inte vad du menar med att hen levererade en halmgubbe. Skribenten försökte påvisa en gråskala.

JB förstår ju själv att andra personer tycker det han gör är fel. Det betyder att han medvetet har trängt sig in på andra människors integritet. Hur vet jag att han vet att det är fel?

Jo. Det finns ingen runkselfie i receptionen där han står o drar i den samtidigt som han stämplar sitt medlemskort och personalen hälsar honom väkommen.
Citera
2018-02-02, 19:27
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Då jävlar hade det blivit krigsrubriker.

Vi minns ju hysterikampanjen när män satt med knäna för långt ifrån varandra i tunnelbanan, då skreks det om "Man-spreading", men runkande bögar i offentligheten är bara "progressivt" & "normbrytande".

Exakt så!
Jag är självt gravt heterosexuell, och i ärlighetens namn kan jag inte minnas när jag onanerade senast (40-år sedan?), men när det gäller Jonas Gardell är jag öppen för nya idéer!

Kanske borde jag be om att få hälsa på honom, för att sedan tvångsmässigt onanera och därefter ejakulera på dennes köksbord. Efter denna liberala succé skulle jag då kunna torka händerna på närmaste gardin, för att sedan lämna herr Gardells bostad med ett leende - för det är ju uppenbarligen så han vill ha det!

Skämmes Gardell. Skämmes!
Citera
2018-02-02, 19:57
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paisano
Förstår inte vad du menar med att hen levererade en halmgubbe. Skribenten försökte påvisa en gråskala.

JB förstår ju själv att andra personer tycker det han gör är fel. Det betyder att han medvetet har trängt sig in på andra människors integritet. Hur vet jag att han vet att det är fel?

Jo. Det finns ingen runkselfie i receptionen där han står o drar i den samtidigt som han stämplar sitt medlemskort och personalen hälsar honom väkommen.
Mm, JB visste förmodligen om att alla inte skulle tycka att hans tilltag var så festligt. Nu återstår bara att du förklarar varför du berättar detta för mig, som om jag behövde få veta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in