Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-01-21, 21:48
  #1
Medlem
Jag var inne på Milliondollarhomepage.com och kikckade, jävlar vad snabbt det gick för honom. han blev $ miljonär inom 5 månader

Jag undrar då hur svårt det är att göra sådan hemsida med pixlar. vilka språk man måste kunna och vilka vertyg behövs?

Vet någon om det finns färdiga script att ladda ner!
Alla info är guld-värd!!!

Tackar!
Citera
2006-01-21, 21:58
  #2
Medlem
Jag antar att du nu har tänkt att göra något liknande.
Ett råd i all välmening. Ge fan i det!

Det finns redan ett trettiotal sidor som kopierat idén varav minst två är svenska.

Så spara din tid och dina pengar för att registrera adresser såvida du inte har kommit på något som utvecklar idén å det grövsta, för då kan det eventuellt vara värt besväret. Hela det geniala med en sådan grej ligger i att vara först.
Citera
2006-01-21, 22:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MysT
Jag antar att du nu har tänkt att göra något liknande.
Ett råd i all välmening. Ge fan i det!

Det finns redan ett trettiotal sidor som kopierat idén varav minst två är svenska.

Så spara din tid och dina pengar för att registrera adresser såvida du inte har kommit på något som utvecklar idén å det grövsta, för då kan det eventuellt vara värt besväret. Hela det geniala med en sådan grej ligger i att vara först.

Hmm, jag hade faktiskt tänkt och utveckla sidan måste jag säga, men du svarade aldrig på frågan; vilka språk man måste kunna samt vilka vertyg..
ifall du vet någon script som finns ute så är det som sagt guldvärd,
för övrigt önskar jag dig trevlig helg!!
Citera
2006-01-21, 22:15
  #4
Medlem
micaeles avatar
Om du fortfarande är intresserad av att ha en pixel-sida så finns ett gratis script att ladda ner på http://my.rentapatch.com/downloads/
Har använt det själv så jag vet att det fungerar. Mycket enkelt att installera och koppla till exempelvis PayPal.
Citera
2006-01-21, 22:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Om du fortfarande är intresserad av att ha en pixel-sida så finns ett gratis script att ladda ner på http://my.rentapatch.com/downloads/
Har använt det själv så jag vet att det fungerar. Mycket enkelt att installera och koppla till exempelvis PayPal.

Nu är jag en "newbee", men hur fungerar det helt praktiskt, ska jag ladda ner alla filer som finns och sedan installera det?
vad gör jag sedan, hur intergrerar jag den med hemsidan?

tack för hjälpen
Citera
2006-01-22, 14:06
  #6
Medlem
PhakE**s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysT
Det finns redan ett trettiotal sidor som kopierat idén varav minst två är svenska.

Den här sidan listar antagligen långt ifrån alla dessa sidor, och den är upp i över 1200 sidor. Finns väl kanske närmare 30 svenska sidor Så Vishy, du måste nog ha en jävla bra idé för att lyckas ...
Citera
2006-01-22, 14:55
  #7
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vishy
Nu är jag en "newbee", men hur fungerar det helt praktiskt, ska jag ladda ner alla filer som finns och sedan installera det?
vad gör jag sedan, hur intergrerar jag den med hemsidan?

tack för hjälpen
Du parkerar hela dess katalogstruktur med tillhörande filer på din domän.
Gå sedan själv till dess <katalog>\install.php via webbläsare så får du ställa in alla nödvändigheter såsom åtkomst och typ av databashanterare. Ta därefter bort install.php.
Koppling till PayPal ställer man in settings-filen, behövs endast mailadress till kontot. Klart!
Kolla dock först så att domänen din stöder php-versionen som krävs och har databas (enklast med MySQL).
Ungefär samma steg som här finns också med i paketet, där finns även annan info om vad du kan behöva ställa in i php-miljön.
Citera
2006-12-09, 01:15
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Om du fortfarande är intresserad av att ha en pixel-sida så finns ett gratis script att ladda ner på http://my.rentapatch.com/downloads/
Har använt det själv så jag vet att det fungerar. Mycket enkelt att installera och koppla till exempelvis PayPal.

Jag får inte scriptet att fungera och det känns föråldrat!

Det finns ju tex inget på Paypal som heter IPN längre utan det som gäller är ju saker under "Merchant tools" som Paypal erbjuder...

Några andra tips på script med samma funktion som milliondollar hemsidan?
-------------

Jag hittade detta script men jag förstår inte om licensen ger mig tillåtelse att ändra designen, koden eller liknande?!
http://www.tufat.com/s_milliondollarhomepage.htm
Citera
2006-12-09, 08:13
  #9
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vishy
Nu är jag en "newbee", men hur fungerar det helt praktiskt, ska jag ladda ner alla filer som finns och sedan installera det?
vad gör jag sedan, hur intergrerar jag den med hemsidan?

tack för hjälpen
Du kommer inte bli miljonär!
Citera
2006-12-09, 11:35
  #10
Medlem
phatzs avatar
http://pixelotto.com/ är nya sidan från samma snubbe. $2m totalt, $1m till ensam medlem samt $100k till välgörenhet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback