• 1
  • 2
2018-01-21, 01:21
Medlem
Poosens avatar
Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 3 år och bott tillsammans i 2 år. Jag älskar henne jättemycket men känner att jag sexuellt attraheras mindre och mindre av henne. Vi har förmodligen sex en gång i månaden som det ser ut just nu. Jag kollar hellre på porr och tar hand om mitt sexuella behov själv numera och jag hatar mig själv för att det är så. Tror ni det är möjligt att återfinna den sexuella attraktionen?
Citera
2018-01-21, 01:23
Medlem
franges avatar
Kör ni bara svennebanan-missionären vaniljsex, eller har ni prövat något mer extraordinärt tema i sänghalmen? Tar hon den i tvåan?
Citera
2018-01-21, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poosen
Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 3 år och bott tillsammans i 2 år. Jag älskar henne jättemycket men känner att jag sexuellt attraheras mindre och mindre av henne. Vi har förmodligen sex en gång i månaden som det ser ut just nu. Jag kollar hellre på porr och tar hand om mitt sexuella behov själv numera och jag hatar mig själv för att det är så. Tror ni det är möjligt att återfinna den sexuella attraktionen?

Jag tror faktiskt det är ganska naturligt och är ni bra kompisar, funkar ihop för övrigt och är lite fria i sinnet kan ni väl lösa det utan att någon av er behöver begå våld på sig själv och sina behov.

Varför inte låta henne ha en älskare vid sidan av, du kanske tom blir kåt av det.

Eller ta i en extra man där du är med passivt eller aktivt.

Eller det klassiska, ägna mer tid åt varandra, klä upp er och gå ut och ät en god middag osv om ni inte gör små mycket sådant i dag vill säga.

Klä ut henne till sjuksköterska i tight skurna pvc-kläder osv osv

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Tar hon den i tvåan?

Klumpigt av TS att inte redan i trådstarten (eller allra helst i rubriken) redogöra för hur det förhåller sig med denna, för flashback, så centrala fråga.
Senast redigerad av rotebro-conny 2018-01-21 kl. 01:36.
Citera
2018-01-21, 05:20
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poosen

Det beror på. Visserligen är många poly i grunden. Å andra sidan; bra sex handlar ju inte enbart om hur partnern (eller man själv) ser ut, utan även på vilka aktiviteter som utförs. Har hon ett fult ansikte så kanske hon kan ta på sig nån sorts mask? Har hon kort hår så finns det kanske peruk? Har hon gammal och torr hy så finns ju latexoveraller.

Eller hon kanske är inte ens ful men du har tröttnat pga enformigheten? Det är helt naturligt. Men även där kan man ju lösa det genom att hitta på såväl nya aktiviteter som att klä ut sig.

Kommunikation kan lösa det mesta. Och du behöver kanske inte ens vara brutalt ärlig med att hon måste dölja sig, utan du kan bara föreslå att ni kan prova rollspel och att hon klär ut sig för att kamouflera sitt utseende. Du kan ju också klä ut dig om hon inte gillar att vara den ende.
Citera
2018-01-21, 05:57
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Om du inte är sexuellt attraherad av din sambo måste du fundera på orsaken.
Droger, stress (ekonomi, jobb osv), fysisk/psykisk sjukdom hos dig?
Övervikt eller något annat som gjort att hon gått ner sig fysiskt, något i hennes uppförande som förändrat sig (tjat, gnäll, smaskande osv), avvisar hon dig vid sexförsök?
Tänk på att hon kanske har något problem.

Om det inte finns något som ni kan och är villiga att jobba med är det bara att inse att ni inte passar ihop, gör då slut på ett bra sätt.
Citera
2018-01-21, 08:01
Medlem
Det går i vågor.

Det kommer tillbaka.
Citera
2018-01-21, 09:02
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Det går i vågor.

Det kommer tillbaka.

Instämmer!
Vanligt förekommande.
Citera
2018-01-21, 09:10
Medlem
Mackan52s avatar
Det är nu ni ska ge er in i BDSM, tänder du inte på din sambo i tight läder så är hon förmodligen inte så värst vacker ändå.
Citera
2018-01-21, 13:34
Medlem
kumlafucker84s avatar
Det är inte så konstigt. Vissa tänder inte på sin partner efter några år. Pröva andra sexställningar. Fantisera om någon annan tjej när ni knullar. Eller så kan ni kolla på porr medans ni knullar. Fast det kanske hon inte vill
Citera
2018-01-21, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Det är nu ni ska ge er in i BDSM, tänder du inte på din sambo i tight läder så är hon förmodligen inte så värst vacker ändå.

Tight läder???? Är du smygbög?

Om man inte tänder på sin partner så är det läge att börja fundera på varför man tände på partnern i början, vad har förändrats? Du, partners, livssituationen?
Citera
2018-01-21, 17:58
Medlem
Har det hänt något i er relation sen ni blev sambos?
När du var mer kåt på din partner saknade du något i ert förhållande eller sexliv då?
Hur ser ditt liv ut i övrigt?

Att bli mindre kåt ett tag på sin partner är nog inte ovanligt.
Hur gammal är du?
Citera
2018-01-21, 19:45
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Tight läder???? Är du smygbög?

Om man inte tänder på sin partner så är det läge att börja fundera på varför man tände på partnern i början, vad har förändrats? Du, partners, livssituationen?

Kanske du som bara är en fjolla.

Man slutar tända på sin partner när sexet inte är intressant längre, som att äta samma Marabou mjölkchokladkaka år efter år, det är fortfarande god Marabou och man älskar den (om man inte fundamentalt förändrats) men det blir tråkigt tillslut. Man kan antingen byta partner och tröttna på den efter nåt år, vänstra då och då genom att äta annan choklad eller spica upp mjölkchokladen man redan har med glass och vispgrädde (fungerar utmärkt på fitta också).

Tyvärr tänker folk nästan aldrig utanför våra färdigförpackade kartonger och väljer de tidigare alternativen för att det är lättare än att ha lite fantasi
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in