• 1
  • 2
2018-01-21, 21:22
Medlem
Tänker att om man älskar någon så är inte sex så viktigt, ni får börja dejta igen, klä upp er gå ut käka, kanske tom gå på varsitt håll och träffas som om ni inte känner varandra.

Gör saker hemma som du vet hon blir tacksam över, finns inger sexigare än en kille som inte brukar diska gör det.

Bryt mönster helt enkelt, köksbordet... garaget, cykelkällaren ja inte fan vet jag..
Annars så brukar de återkomma går lite i vågor.
Citera
2018-01-21, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poosen
Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 3 år och bott tillsammans i 2 år. Jag älskar henne jättemycket men känner att jag sexuellt attraheras mindre och mindre av henne. Vi har förmodligen sex en gång i månaden som det ser ut just nu. Jag kollar hellre på porr och tar hand om mitt sexuella behov själv numera och jag hatar mig själv för att det är så. Tror ni det är möjligt att återfinna den sexuella attraktionen?

Vad tror du själv att det beror på?
Några idéer om vad som skulle kunna göra det bättre?
Citera
2018-01-22, 20:15
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Kanske du som bara är en fjolla.

Man slutar tända på sin partner när sexet inte är intressant längre, som att äta samma Marabou mjölkchokladkaka år efter år, det är fortfarande god Marabou och man älskar den (om man inte fundamentalt förändrats) men det blir tråkigt tillslut. Man kan antingen byta partner och tröttna på den efter nåt år, vänstra då och då genom att äta annan choklad eller spica upp mjölkchokladen man redan har med glass och vispgrädde (fungerar utmärkt på fitta också).

Tyvärr tänker folk nästan aldrig utanför våra färdigförpackade kartonger och väljer de tidigare alternativen för att det är lättare än att ha lite fantasi

Det är därför man måste ha en DJUP relation, inget ytligt tjafs.
Slutar man tända på sin partner efter kort tid, är det nog inte mycket att hänga i granen alls..
Själv är jag inne på 13 år, och makalöst sugen på min karl fortfarande, förvisso är jag mest tänd på vad som finns innanför pannbenet, och utan att ljuga, i kallingarna

Till TS: Gör ni saker ihop, eller existerar ni bara under samma tak?
Vad tänker din brud om saken?
Citera
2018-01-22, 21:32
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Det är därför man måste ha en DJUP relation, inget ytligt tjafs.
Slutar man tända på sin partner efter kort tid, är det nog inte mycket att hänga i granen alls..
Själv är jag inne på 13 år, och makalöst sugen på min karl fortfarande, förvisso är jag mest tänd på vad som finns innanför pannbenet, och utan att ljuga, i kallingarna

Till TS: Gör ni saker ihop, eller existerar ni bara under samma tak?
Vad tänker din brud om saken?

Det är vad vi alla önskar oss, men folk är olika och med det återgår jag till min tes jag beskrev. "Folk har helt enkelt för lite fantasi." En meningsfull och djup relation är inget som händer av sig självt men dagens människor förväntar sig ofta just det, att allt bara ska hända av sig självt

Men det blir en annan och mycket mer komplicerad diskussion, nu fokuserar jag bara på TS fall & fråga. Självklart finns det mer att göra men då får man nog skriva en mindre uppsats
Citera
2018-01-22, 22:16
Medlem
Poosens avatar
Många intressanta svar här! Vissa måhända lite lätt orelevanta men det kan vara kul det med

Vi har kommit in i någon slags vardagsrutin som mest kretsar runt jobb, studier och hennes 6 åriga son. Hon är ofta väldigt trött och går därför och lägger sig väldigt tidigt på kvällarna vilket jag helst inte vill så oftast sover hon när jag kommer och lägger mig vid halv 11-tiden. Vi har båda blivit lite sambo-feta. Dock börjat förändra vår kost för att gå ned i vikt bägge två.
Hon har börjat fråga varför jag så sällan vill ha sex men jag vill ju inte säga rakt ut att det är pga att jag inte tänder på henne utan det blir oftast att jag kommer med någon dålig bortförklaring om att jag känner mig hängig eller nått.
Jag har beslutat mig för att sluta kolla på porr nu iaf. Misstänker att den kan ha påverkat min syn på sex..
Citera
2018-01-22, 22:46
Medlem
orrecrists avatar
Blir alltid så efter ett tag, jag tröttnar alltid efter ett tag vem gör inte det? Samma tjej ett halvår max sen måste det till en ny fitta för att det ska bli intressant. Dock kan man ju knulla en gång i veckan inga problem bara att bjuda till från båda sidor.
Citera
2018-01-23, 12:19
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Det är vad vi alla önskar oss, men folk är olika och med det återgår jag till min tes jag beskrev. "Folk har helt enkelt för lite fantasi." En meningsfull och djup relation är inget som händer av sig självt men dagens människor förväntar sig ofta just det, att allt bara ska hända av sig självt

Men det blir en annan och mycket mer komplicerad diskussion, nu fokuserar jag bara på TS fall & fråga. Självklart finns det mer att göra men då får man nog skriva en mindre uppsats

Well, det är ju något som kräver att båda bygger åt samma håll.
Sen kan man ju ledsna antagligen, hoppas aldrig att det händer mig.

Men jag är helt enig med dig!
Citera
2018-01-23, 13:36
Medlem
Dharmabums avatar
Känner igen problemet.

För mig handlar det mycket om att vardagen är osexig och att frun på något sätt personifierar den. Så fort vi kommer bort från hemmet fungerar det lite bättre. Jag känner mig också själv osexig i relation till henne och kan knappt tro att hon menar allvar när hon ger uttryck för lust när jag just pruttat ikapp med fyrarången och har på mig sladdriga pyjamasbyxor som gott upp i sömmen.

För vår del tror jag att besök på par/sex-klubbar under ordnade former skulle innebära ett litet lyft. Kanske även partnerbyte på sikt. Något med lite mer klass och ett större spänningsmoment än att titta på porr tillsammans.
Citera
2018-01-24, 22:56
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poosen
Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 3 år och bott tillsammans i 2 år. Jag älskar henne jättemycket men känner att jag sexuellt attraheras mindre och mindre av henne. Vi har förmodligen sex en gång i månaden som det ser ut just nu. Jag kollar hellre på porr och tar hand om mitt sexuella behov själv numera och jag hatar mig själv för att det är så. Tror ni det är möjligt att återfinna den sexuella attraktionen?

Varför vill du det?
Citera
2018-01-25, 04:52
Medlem
Samsoris avatar
min tjej har istället tappat sin lust för sex överhuvudtaget! hon säger att det inte beror på mig men känns dock så :/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in