• 1
  • 2
2018-01-20, 12:13
Bannlyst
Citat:
Kvinnlig personal på HVB-hem hade sex med ‘ensamkommande’ – utreds av polis

Örnsköldsviks kommun rullas nu ytterligare en härva upp där anställda kvinnor inlett sexuella relationer med afghanska och somaliska unga migrantmän, så kallade ensamkommande flyktingbarn, på HVB-hem. Ärendet har överlämnats till polisen för brottsutredning.

Det rör sig om tre kvinnor anställda på ett och samma HVB-hem som inlett relationer av sexuell natur med unga invandrarmän som uppgett sig vara minderåriga. Oavsett deras verkliga ålder skulle visa sig vara högre vid en åldersbestämning är det ändå brottsligt att inleda den sortens kontakter med klienter i beroendeställning i verksamheter som det här är fråga om.

https://samnytt.se/kvinnlig-personal...reds-av-polis/

Vilket Hem gäller det?
Finns det namn på Brottslingarna som haft sex med Skäggen?

......................................

Delar av artikeln bortredigerad enligt regel 1.02 - upphovsrätten. Texten lagd i citatruta för tydlighetens skull.

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2018-01-20 kl. 19:51.
Citera
2018-01-20, 12:23
Bannlyst
Nej de åtnjuter nog full anonymitet. Men jag kan ge ett signalement på kvinnorna. Fula, feta, rökande gamla kärringar.
Citera
2018-01-20, 15:32
Moderator
Ancistruss avatar
Jaha, nu igen... Det var ju inte första gången, och inte sista heller, tyvärr...

Om man gör en s.k. normkritisk analys, som feminister gillar att göra, undrar jag hur diskussionen låtit?

Så anta att 100.000-tals unga tjejer från 3:e-världen kommer till Sverige. Säg i åldrarna 15-25 år, sådär. De yngsta hade ej behövt leka yngre, men flertalet hade tvingats klä sig, sminka sig och uppträda som tånåringar. Kanske flätor med rosetter och korta rosa kjolar med spets?

Dessa tjejer hade sedan placerats på olika hem som sköttes av 50-60-åriga män. Männen skulle "förståss" få full kontroll och ansvar för dem, t.ex. dela ut pengar, nya mobiler, kläder, hygienprodukter, alkohol och tobak om de "skötte sig".

Några av dessa 50-60-åriga män lär tagit chansen att leva ut sina perversa sexuella fantasier bland massor av unga tjejer i beroendeställning gentemot dem. Många av männen lägger upp bilder på nätet när de myser och gosar med "sina" tjejer. Fall efter fall uppdagats där männen haft förhållanden med de unga tjejerna.

Säkert hade det förekommit rena våldtäkter, men i flertalet fall hade det nog räckt med att tjejerna kännt sig tvingade p.g.a. den beroendeställning de varit i. Tvingats kelas och kramats i tv-soffan några timmar på kvällen och ibland sex på rummet efteråt.

Självklart vet männen att flertalet av tjejerna är 18 år eller äldre. De vet mycket väl vad de sysslar med och älskar det. De vet också att många av tjejerna får sådana trauman att de hellre än att stanna på hemmet blir heroinister boende på gatan. För att försörja sig hänger tjejerna på stadens centralstation där de prostituerar sig och rånar andra. Frågan om männen skulle bry sig? Det kommer ju ändå ett nytt busslast med nya unga snygga tjejer att förgripa sig på nästa vecka... Och självklart ska männen ha lön för detta också.

De mångmiljardbelopp detta årligen kostat hade förståss skattebetalarna tvingats stå för. Pengar som annars kunde gått till gamla och sjuka.

Min poäng är att detta aldrig skulle kunna inträffat. Det var därför jag vände på saken för att visa hur fullständigt absurd hela situationen är. Men eftersom batikhäxorna är politiskt vänster är det ingen som ifrågasätter deras motiv, oavsett vad som uppdagas. Att ingen man (speciellt inte någon 15-25 årig) frivilligt skulle ta i kärringarna med tång är i sammanhanget irrelevant, könsmaktordningen har redan bestämt vem som är förövare och vem som är offrer.

Att nyttja en maktställning mot någon i en beroendeställning kan bara män göra, ej kvinnor. Så var det med den normkritiken... Orsaken till detta är inte knepigare än att normen för dessa frågor är just könsmaktordningen och den normen ifrågasätter de ogärna...

Dessa 60-åriga batikhäxor är verkligen inga hjältar. I sin maktposition utnyttjar de mängder av unga killar för att tillfradställa sina egna sexuella fantasier. Och de har en aldrig sinande ström av nya unga killar att gosa och kela med och efter eget bevåg dela ut pengar, sprit, mobiltelefoner och andra gåvor till sina favoritkillar.

Kommer en miljö skapas med unga tjejer i en beroendeställning är det tyvärr sannolikt att de män som vill nyttja detta kommer att söka sig dit. På samma vis kommer de kvinnor som vill nyttja unga killar i en beroendeställning söka sig till en sådan miljö, vilket nu skett.

Vi hade reagerat kraftigt om 50-60-åriga män hade fått motsvarande ställning gentemot unga tjejer, och med all rätt. Detta eftersom vi bedömt risken som överhängande att detta missbrukats, med förödande konsekvenser för de drabbade. Precis som sker nu, fast förövarna är kvinnor, vilket förståss är precis lika illa. Dessvärre har vi nog bara sett toppen på isberget än...
Citera
2018-01-20, 15:46
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Så anta att 100.000-tals unga tjejer från 3:e-världen kommer till Sverige. Säg i åldrarna 15-25 år, sådär. De yngsta hade ej behövt leka yngre, men flertalet hade tvingats klä sig, sminka sig och uppträda som tånåringar. Kanske flätor med rosetter och korta rosa kjolar med spets?

Dessa tjejer hade sedan placerats på olika hem som sköttes av 50-60-åriga män. Männen skulle "förståss" få full kontroll och ansvar för dem, t.ex. dela ut pengar, nya mobiler, kläder, hygienprodukter, alkohol och tobak om de "skötte sig".

Några av dessa 50-60-åriga män lär tagit chansen att leva ut sina perversa sexuella fantasier bland massor av unga tjejer i beroendeställning gentemot dem. Många av männen lägger upp bilder på nätet när de myser och gosar med "sina" tjejer. Fall efter fall uppdagats där männen haft förhållanden med de unga tjejerna.

Säkert hade det förekommit rena våldtäkter, men i flertalet fall hade det nog räckt med att tjejerna kännt sig tvingade p.g.a. den beroendeställning de varit i. Tvingats kelas och kramats i tv-soffan några timmar på kvällen och ibland sex på rummet efteråt.

Det hade knappast varit ett genomsnitt tjejer som kommit utan de mest manipulativa med psykopatiska why-not?-drag som snabbt hade fått klart för sig att det gick att få både PUT och skadestånd med rätt taktik.
Citera
2018-01-20, 18:06
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Har skummat igenom våra stora tidningar i jakt på denna faktiskt ganska viktiga nyhet (betänk reaktionen om tre män systematiskt sexutnyttjat flickebarn i dylik verksamhet) utan att hitta någonting. Tydligen är det viktigare att rapportera om en dyslektiker vid namn Benno som är arg på juice.
Citera
2018-01-20, 18:24
Medlem
Enzymes avatar
Vari ligger brottet? Olämpligt ja men kriminellt? Så länge killarna är byxmyndiga får man väl knulla hur mycket man vill? Jag hade sex med en tjej på gymnasiet jag jobbade på. När jag berättade det på en middag tyckte alla jag att jag var pervo och samhällets fiende nummer 1. Dubbelmoral i Sverige! Vi som ska vara så frigjorda. Gött för dessa kvinnor att få lite ös i bingen!
Citera
2018-01-20, 19:41
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Vari ligger brottet? Olämpligt ja men kriminellt? Så länge killarna är byxmyndiga får man väl knulla hur mycket man vill? Jag hade sex med en tjej på gymnasiet jag jobbade på. När jag berättade det på en middag tyckte alla jag att jag var pervo och samhällets fiende nummer 1. Dubbelmoral i Sverige! Vi som ska vara så frigjorda. Gött för dessa kvinnor att få lite ös i bingen!

Även om "barnen" skulle vara byxmyndiga kan det mycket väl handla om sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning, vilket är ett brott som i de grövsta fallen kan ge fyra års fängelse.
Citera
2018-01-20, 19:52
Moderator
blomvattnares avatar
Tråden är placerad i Aktuella brott, och då ska vinklingen i diskussionen vara just brott. Önskas andra typer av diskussioner om fallet kan denna tråd i Integration och invandring vara lämplig:

(FB) Anställda på boende hade relationer med ensamkommande

/Mod
Citera
2018-01-20, 21:37
Bannlyst
Detta är tyvärr inte första gången Svenska Kvinnor utnyttjar stackars flyktingbarn.

Hoppas det leder till fängelse och dryga böter.

Det är extra viktigt det görs en tydlig markering nu att detta är icke OK beteende av kvinnor som är utbildade till vård av dessa flyktingpojkar
Citera
2018-01-20, 22:13
Medlem
Det är väl redan med dagens lagstiftning förbjudet att ge sig in i relation med person i beroendeställning. Eller ?
Citera
2018-01-20, 22:13
Medlem
Jofs avatar
Gjorde personalen det på betald arbetstid eller i sitt eget hemmet som övertid? Sa kanske: Jag tar jobbet med mig hem.
Citera
2018-01-21, 01:05
Bannlyst
Ja det är förbjudet Grodologen. Absolut

Det står på HVBhemmet Jof i trådstarten
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto