Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-19, 23:40
  #1
Medlem
halloj

som titeln beskriver har jag nu misslyckat 4 ggr. Efter provet startade jag tänka lite på hur livet ser ut för mig och det känns inte så bra det kanske inte märks för er eftersom jag har sett mycket värre trådar än det jag upplever.

vet redan att alla misslyckanden är mitt fel, känner mig ändå dåligt, mycket pengar som gått upp i rök men det som känns iaf lite bra är att det är mina pengar.

22 år, bor fortfarande med föräldrar
går på chalmers, för nuvarande, enbart så att föräldrarna inte ska hacka på mig. ingen kurs som jag gillar och får ej csn pga underkänt på tentor (de som jag faktiskt gick på)
deltidsjobbet ger ej tillräckligt för att jag ska kunna flytta och leva på det. Jag har sökt i två år utan att få något förutom det som jag har nu
ser inte ljuset på tunneln än så jag sitter utan någon tanke på framtiden..

sitter och kollar på The League för att skratta lite och glömma lite ur vardagen nu när det är helg, skulle helst vilja göra detta 24/7 men förstår vf det är olämpligt

får kommentera vad som helst om ni känner för det - tips och sånt orkar jag inte med just nu.
Citera
2018-01-19, 23:42
  #2
Medlem
Vad fick dig att bli icke godkänd 4 gånger? Tydligen så är du inte tillräckligt bra på att köra än så varför bokar du uppkörning
Citera
2018-01-19, 23:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaischMan
halloj

som titeln beskriver har jag nu misslyckat 4 ggr. Efter provet startade jag tänka lite på hur livet ser ut för mig och det känns inte så bra det kanske inte märks för er eftersom jag har sett mycket värre trådar än det jag upplever.

vet redan att alla misslyckanden är mitt fel, känner mig ändå dåligt, mycket pengar som gått upp i rök men det som känns iaf lite bra är att det är mina pengar.

22 år, bor fortfarande med föräldrar
går på chalmers, för nuvarande, enbart så att föräldrarna inte ska hacka på mig. ingen kurs som jag gillar och får ej csn pga underkänt på tentor (de som jag faktiskt gick på)
deltidsjobbet ger ej tillräckligt för att jag ska kunna flytta och leva på det. Jag har sökt i två år utan att få något förutom det som jag har nu
ser inte ljuset på tunneln än så jag sitter utan någon tanke på framtiden..

sitter och kollar på The League för att skratta lite och glömma lite ur vardagen nu när det är helg, skulle helst vilja göra detta 24/7 men förstår vf det är olämpligt

får kommentera vad som helst om ni känner för det - tips och sånt orkar jag inte med just nu.

mitt tips är att du tar kontakt med psyket och hör med dem om dina "problem" så får de avgöra om det är "normalt" eller inte. Fråga dem om psykpiller är lösningen.
Citera
2018-01-19, 23:55
  #4
Medlem
Tappa inte tron på dig själv. Tog själv körkortet för någon månad sedan, "läste" teorin en enda dag och det var dagen innan provet.
Läste är för mycket sagt, köpte Bonniers trafikskola och hann med ca hälften utav övningarna. Fick 58 rätt och det räckte för att bli godkänd. Funkar det för mig så funkar det för dig. Jag har alltid haft svårt för att plugga in det som jag inte tycker att det är kul och det som inte inspirerar mig, snudd på en omöjlig uppgift. Vilket det här var. Tråkigare och torrare bok än körkortsboken får man leta efter.
Det är klart att du fixar det.
Citera
2018-01-20, 00:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaischMan
halloj

som titeln beskriver har jag nu misslyckat 4 ggr. Efter provet startade jag tänka lite på hur livet ser ut för mig och det känns inte så bra det kanske inte märks för er eftersom jag har sett mycket värre trådar än det jag upplever.

vet redan att alla misslyckanden är mitt fel, känner mig ändå dåligt, mycket pengar som gått upp i rök men det som känns iaf lite bra är att det är mina pengar.

22 år, bor fortfarande med föräldrar
går på chalmers, för nuvarande, enbart så att föräldrarna inte ska hacka på mig. ingen kurs som jag gillar och får ej csn pga underkänt på tentor (de som jag faktiskt gick på)
deltidsjobbet ger ej tillräckligt för att jag ska kunna flytta och leva på det. Jag har sökt i två år utan att få något förutom det som jag har nu
ser inte ljuset på tunneln än så jag sitter utan någon tanke på framtiden..

sitter och kollar på The League för att skratta lite och glömma lite ur vardagen nu när det är helg, skulle helst vilja göra detta 24/7 men förstår vf det är olämpligt

får kommentera vad som helst om ni känner för det - tips och sånt orkar jag inte med just nu.

Jag känner folk som kört upp fler gånger innan dom klarade det, om det är till någon tröst. Du verkar göra det du kan och det är strongt när man mår dåligt!
Citera
2018-01-20, 00:14
  #6
Medlem
Har du kört många lektioner och hur känns det när du övningskör?
Citera
2018-01-20, 00:30
  #7
Medlem
4yoonlys avatar
Låter surt, själv lyckades jag med teorin första gången (var ganska många år sedan)... var inga jätte problem då. Uppkörningen dock var tog jag den tredje gången... Första gången var det en sur bitch och jag fallerade redan innan vi satte oss i bilen... Andra gången var en sur jävla gubbe där jag fallerade innan jag startade bilen...

Tredje gången kör jag runt med en polis och det gick hur bra som helst... Han var super nöjd. Jag körde dock inte sämre eller bättre någon av gångerna så jag skyller på sur kärring och sur gubbe... shit happens... Var det mitt fel de första gångerna, ja visst var det... men det var alltså saker innan jag ens startat bilen som avgjorde... helt sjukt...

Jag har åkt med många efter jag tog körkort som jag inte ens kan förstå att dom har kvar det eller hur dom ens lyckades få ett om jag skall vara helt ärlig... så det hänger sjukt mycket på uppkörnings personen känns det som...

Men se till att övningsköra så mycket som möjligt med någon som är kunnig och kör "korrekt", eller i alla fall kan förklara hur man skall köra korrekt :-) så löser det sig! samt att du blir med övningskörningen lite mer intresserad av teorin vilket gör det lättare att fixa den också.

När du har fått körkortet så har du en ny skjuts i livet och har mera möjligheter... ta ett steg i sänder!
Lycka till!
Citera
2018-01-20, 00:36
  #8
Medlem
Ge inte upp!!

Jag failade 3gr på teorin, trodde jag aldrig skulle fixa det. Tappade självförtroendet totalt. Jag tänkte ge upp, men gav sista kraften för 4:e försöket och klarade...dock bara med några få poäng till godkänt.

Jag vet att det känns helt jävla förjävligt och helt hopplöst när man kuggar. Men fortsätt, ge inte upp!

(Jag gjorde teorin muntligt på mitt fjärde försök) Kanske något som skulle passa dig i smaken?
Citera
2018-01-20, 07:26
  #9
Medlem
Jag har kört mycket med mina föräldrar och lite själv också ganska mycket, men det verkar som jag ej kör så som dom vill och då funkar det ej. Dom flesta säger att de har tur antingen med personer de kör upp med eller småsaker som ledaren inte tycks bry sig om, verkar inte så för mig. Ibland glömmer jag att sakta ned innan cirkulationer och sådant, han nämnde ett tillfälle då jag körde med 3ans växel och ej saktade ned inför in korsning eller cirkulation, jag sa att det var så eftersom vill köra ekologiskt och inte bromsa onödigt (ingen bil var ens nära för mig att behöva sakta ned, bedömde jag, vilket jag nämnde) men de satsar mer på trafiksäkerhet och den situationen var ej trafiksäker antar jag då.

inget känns bra, tänker alltid på att 90% av 18 åringarna får sitt och jag sitter här och misslyckar och misslyckar. Känner som jag ska ta automat körkort istället så jag inte behöver bry mig om sånt här och bara stanna efter varje korning, men det får bli efter 4 månader då jag hittar nya platser :/

teorin har jag kört på körkortonline och ta körkort appen alla 4 ggr nu men kommer säkerligen köpa boken nu då det känns jävligt idiotiskt att jag inte ens kan få godkänt där. Låg alltid på 51 3 ggr och 49 en gång innan vilket var vf jag inte köpte boken - tänkte alltid att "den här gången går det nog min väg, behöver bara 1 extra poäng"

som sagt jag har tränat mycket (körning iaf) och ledaren nämnde att det var för att jag enbart körde för snabbt vid ett par (citat) korsningar som gjorde att jag misslyckades. känns som min körning är under mikroskop eftersom jag fejlat så mycket, men vem vet kanske alla kör perfekt

edit - tack för alla tips, känns nog säkrast att köpa boken för mig så jag tänker göra det
Citera
2018-01-20, 07:27
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av battreanvandarnamn
Ge inte upp!!

Jag failade 3gr på teorin, trodde jag aldrig skulle fixa det. Tappade självförtroendet totalt. Jag tänkte ge upp, men gav sista kraften för 4:e försöket och klarade...dock bara med några få poäng till godkänt.

Jag vet att det känns helt jävla förjävligt och helt hopplöst när man kuggar. Men fortsätt, ge inte upp!

(Jag gjorde teorin muntligt på mitt fjärde försök) Kanske något som skulle passa dig i smaken?

Hur kan man göra det?
Citera
2018-01-20, 07:35
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Har du kört många lektioner och hur känns det när du övningskör?

Jag hade tagit 5 st, snackade med ett par polare och dom alla sa att det är bättre att köra själv och lära sig så - tog tipset för att tjäna på pengar som skulle gått till skolan, känns lite dumt men jag tror inte jag behöver lektioner om jag ska vara ärlig, anledningen till misslyckandet är bara något jag måste "hård koda"
Om jag ska vara helt ärlig kändes det bra när jag körde ett par timmar innan provet, hittade ett nytt ställe att köra på och jag var glad med prestationen, föräldrarna sa inget heller. min teori är att eftersom jag körde upp i en stad som jag känner väl så kanske jag känner mig mer självsäker när jag vet vad som händer sen med vägen vilket, i mitt fall, inte är en bra grej - vad tror du?
Citera
2018-01-20, 08:45
  #12
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaischMan
Jag har kört mycket med mina föräldrar och lite själv också ganska mycket, men det verkar som jag ej kör så som dom vill och då funkar det ej. Dom flesta säger att de har tur antingen med personer de kör upp med eller småsaker som ledaren inte tycks bry sig om, verkar inte så för mig. Ibland glömmer jag att sakta ned innan cirkulationer och sådant, han nämnde ett tillfälle då jag körde med 3ans växel och ej saktade ned inför in korsning eller cirkulation, jag sa att det var så eftersom vill köra ekologiskt och inte bromsa onödigt (ingen bil var ens nära för mig att behöva sakta ned, bedömde jag, vilket jag nämnde) men de satsar mer på trafiksäkerhet och den situationen var ej trafiksäker antar jag då.

inget känns bra, tänker alltid på att 90% av 18 åringarna får sitt och jag sitter här och misslyckar och misslyckar. Känner som jag ska ta automat körkort istället så jag inte behöver bry mig om sånt här och bara stanna efter varje korning, men det får bli efter 4 månader då jag hittar nya platser :/

teorin har jag kört på körkortonline och ta körkort appen alla 4 ggr nu men kommer säkerligen köpa boken nu då det känns jävligt idiotiskt att jag inte ens kan få godkänt där. Låg alltid på 51 3 ggr och 49 en gång innan vilket var vf jag inte köpte boken - tänkte alltid att "den här gången går det nog min väg, behöver bara 1 extra poäng"

som sagt jag har tränat mycket (körning iaf) och ledaren nämnde att det var för att jag enbart körde för snabbt vid ett par (citat) korsningar som gjorde att jag misslyckades. känns som min körning är under mikroskop eftersom jag fejlat så mycket, men vem vet kanske alla kör perfekt

edit - tack för alla tips, känns nog säkrast att köpa boken för mig så jag tänker göra det

Sluta vara så ignorant så går det bättre. I detta inlägget framgår ju tydligt varför du inte klarar det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback