Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-19, 19:20
  #349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kumlafucker84
Jag känner mig inte riktigt hemma. Fast jag vill ändå bo kvar i Sverige. Har jag tur så flyttar jag och min familj till Vansbro om 2 år. Då kommer jag nog känna mig hemma. Det är en trevlig by

Det har gått 2 år nu, har du flyttat? 🤔
Citera
2021-03-20, 10:23
  #350
Medlem
Inte det minsta. Jag bor i Malmö, i ett område som jag tror att det finns ungefär 50% svenskar i. Men det kan mycket väl vara mindre. När jag går ut ser jag inte många. Men när jag handlar i ett varuhus i området ser jag många svenskar, så här måste bo en del.

Jag tror att de flesta som växte upp i Sverige innan år 2000, inte känner sig hemma. De som föddes 2000 och idag är 21 år kanske inte tycker att det är så illa, då de inte känner till något annat. De vet inte hur det är att bo i ett land där mord, gruppvåldtäkter och personrån är ytterst ovanligt. De vet inte hur det är att bo i ett land där man enkelt finner en bostad, och där det finns mycket tillit mellan människor.
Citera
2021-03-20, 14:54
  #351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Inte det minsta. Jag bor i Malmö, i ett område som jag tror att det finns ungefär 50% svenskar i. Men det kan mycket väl vara mindre. När jag går ut ser jag inte många. Men när jag handlar i ett varuhus i området ser jag många svenskar, så här måste bo en del.

Jag tror att de flesta som växte upp i Sverige innan år 2000, inte känner sig hemma. De som föddes 2000 och idag är 21 år kanske inte tycker att det är så illa, då de inte känner till något annat. De vet inte hur det är att bo i ett land där mord, gruppvåldtäkter och personrån är ytterst ovanligt. De vet inte hur det är att bo i ett land där man enkelt finner en bostad, och där det finns mycket tillit mellan människor.
Jag är gammal nog att komma ihåg Sverige för 10-15 år sedan som var ett helt annat land än idag.

Det där med bostäder tycker jag är det största sveket av allt. Att man inte förstår att bostadsbristen hänger samman med att förekomsten av utanförskapsområden och att det därför inte byggs några bostäder längre. Ungdomar i Sverige kan inte flytta hemifrån och det är invandringens fel.
Citera
2021-03-20, 15:08
  #352
Medlem
Hemmakänsla gäller knappast blattar, även om infödd.

Vita utlänningar + adopterade är nog mest svenskar av alla utlänningar.
Citera
2021-03-21, 09:51
  #353
Medlem
Sladdarens avatar
Det är för mycket svartingar som rör sig ute. Deras expertis är att föröka, förbruka sig på andras nativa folkets bekostnad samt inte tillföra nåt vidare intressant umgänges och diskussionutbyte

Dom vill nog på sätt och vis hålla sig undan svenskar så gott det går ochså
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback