2018-01-19, 23:51
Medlem
La-Habanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Givetvis så har alla länder problem men det är få länder som är så jävla korkade att de importerar problem.

så du menar allt som importeras e problem
Citera
2018-01-19, 23:59
Medlem
Jag tycker att det är spännande med alla kulturer, tänk exempelvis på alla mat vi får i utbyte. Var för någon helg senast på en libanesisk restaurang som var kandonbra! tror det handlar om inställning. Går ändå inte att ändra något, så omfamna er istället och ta in andras kulturer. Sverige har ju inte direkt haft någon kultur så det blir winwin. Vi får kultur och får därför ge tillbaka. Allt är inte gratis liksom.
Citera
2018-01-19, 23:59
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La-Habana
så du menar allt som importeras e problem
Nej, det var inte det jag menade. Jag menade att det importeras problem
Citera
2018-01-20, 00:01
Medlem
La-Habanas avatar
men om inte allt som importeras e problem så finns ingen problem eftersom ingenting e perfekt
Citera
2018-01-20, 00:04
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Hur kan man känna sig hemma i Sverige? Gå ut på stan i valfri stad och man ser muslimer, negrer, slöjor och skit ÖVERALLT. Jag var på en riktig "bonde-grej" i somras där det var kanske 200 personer och jag såg inte en enda invandrare, det var en sjuk känsla och man kände samhörighet med folket man inte kände. Så är det inte idag.
Citera
2018-01-20, 00:04
Bannlyst
Jag har hört talas om Sverige i ett land för länge sen. Vi lever i det fantastiska nyliberala globalist-lyckoriket som har splittrat gemenskapen för att låta kapitalet och eliten få härja fritt. Söndra och härska kallas det. Detta genomförs genom att infiltrera alla rörelser som kan vara ett hot, vända på begrepp tala dubbelspråk osv. 1984 deluxe.
Citera
2018-01-20, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av franklinpierce
Då jag bor i en kommun nära en storstad där M är stora så känner jag mig hemma då det inte är speciellt mycket stök men när man åker kollektivt inne i stan eller besöker vissa områden märks det. Så i min vardag inte nämnvärt men jag är ju medveten om att allt inte riktigt är som det ska runt om i landet.

Ungefär så är det. Pröva även att bila genom mindre samhällen dagtid (och kvällstid för den delen). Gatubilden kunde vara valfritt arabland. Männen tjattrar högljutt med en cigarett i högsta hugg, några tjockiskvinnor skymtar men vaggar långsamt hemåt insvepta i tyger med matkassen. Svensson/skötsamma invandrare är på jobbet och sliter. Det nya Sverige där alla är välkomna. Svenskar är rasister får svensson läsa i mobilen. Hur kunde det bli så?
Citera
2018-01-20, 00:12
Medlem
Citat:
grejen är mera om ni skulle känna er hemma mera i andra länder? i alla länder finns problem!

Danmark og Norge har 1/3 del af de indvandrere, som Sverige har.

Portugal har en muslimsk befolkning på to promille (!)
Citera
2018-01-20, 00:14
Medlem
La-Habanas avatar
varför inte anpassa er efter oss det blir fint och då kommer ni att känna er mera hemma än utan oss
Citera
2018-01-20, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ungefär så är det. Pröva även att bila genom mindre samhällen dagtid (och kvällstid för den delen). Gatubilden kunde vara valfritt arabland. Männen tjattrar högljutt med en cigarett i högsta hugg, några tjockiskvinnor skymtar men vaggar långsamt hemåt insvepta i tyger med matkassen. Svensson/skötsamma invandrare är på jobbet och sliter. Det nya Sverige där alla är välkomna. Svenskar är rasister får svensson läsa i mobilen. Hur kunde det bli så?
'
Absolut, i år får jag rösta för första gången och det blir SD såklart. En anledning att detta fungerar är segregationen i storstäderna. I Danderyd, Lidingö, Nacka råder en helt annan verklighet än i Botkyrka, Märsta eller Haninge även fast alla kommuner har bättre och sämre delar. Men som du säger i småstäder kan man tro att man är i ett annat land. Inte konstigt att SD får några procent i vissa blå kommuner men aspirerar på största parti i många kommuner.
Citera
2018-01-20, 00:16
Medlem
ExtremParanoias avatar
Citat:
varför inte anpassa er efter oss det blir fint och då kommer ni att känna er mera hemma än utan oss
Varför saknar ni förmågan att kunna anpassa er efter värdefolkets seder och bruk? Måste vara IQ-skillnaden.

En vacker dag kommer empatin för er sort att vara slut ska du se.
Citera
2018-01-20, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wied
Danmark og Norge har 1/3 del af de indvandrere, som Sverige har.

Portugal har en muslimsk befolkning på to promille (!)

Promenera genom Oslo imponerar inte, fan värre än svenska städer. Köpenhamn hyfsat tack vare bra danska politiker. Portugal självklart vinnaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in