Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-19, 23:06
  #1
Medlem
Känner ni er hemma och som att ni är i Sverige längre?. Jag känner mig inte hemma längre. Jag ser en massa MENA folk och muslimer med sjal samt att jag ser färre och färre svenskar. När jag går ut så ser jag barn från MENA flickorna i sjal de pratar någon slags invandrar svenska. Folkutbytet pågår för fult kändes mer svenskt när jag var i Finland.
Citera
2018-01-19, 23:10
  #2
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Känner ni er hemma och som att ni är i Sverige längre?. Jag känner mig inte hemma längre. Jag ser en massa MENA folk och muslimer med sjal samt att jag ser färre och färre svenskar. När jag går ut så ser jag barn från MENA flickorna i sjal de pratar någon slags invandrar svenska. Folkutbytet pågår för fult kändes mer svenskt när jag var i Finland.
Jag känner mig inte riktigt hemma. Fast jag vill ändå bo kvar i Sverige. Har jag tur så flyttar jag och min familj till Vansbro om 2 år. Då kommer jag nog känna mig hemma. Det är en trevlig by
Citera
2018-01-19, 23:16
  #3
Medlem
Buskalles avatar
Är man som jag över 50 så känner man sig inte hemma i det nya spännande sverige
Citera
2018-01-19, 23:21
  #4
Medlem
La-Habanas avatar
grejen är mera om ni skulle känna er hemma mera i andra länder? i alla länder finns problem!
Citera
2018-01-19, 23:21
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Buskalle
Är man som jag över 50 så känner man sig inte hemma i det nya spännande sverige
Jag är mycket yngre än dig och ag känner mig inte heller hemma. Har sett utvecklingen från när man var liten till nu, jag ser ingen utveckling någonstans bara degenerering. Det enda som har gått framåt är teknologin(?)

Det kommer sluta åt helvete, survival of the fittest som kommer gälla. Allt jag gör nuförtiden är att träna och förbereda mig inför det värsta typ. Drygt att behöva tänka på men jag tänker inte stryka med när det här dårhuset faller.
Citera
2018-01-19, 23:25
  #6
Medlem
Just där jag bor är det i princip bara svenskar/europeer så helt ok men i Sverige i övrigt så är svaret absolut inte. Räcker med att hälsa på några vänner så känns det mer som något muslimskt land. Bryr mig inte så mycket längre, tycker det är rätt åt många. Har mitt på det torra.
Citera
2018-01-19, 23:29
  #7
Medlem
Fotbollspucks avatar
Mnja man känner sig hemma men det är inte det fina landet som det en gång var, hängde med en polare till Försäkringskassan för några månader sedan, det var helt svart där inne. :/
Citera
2018-01-19, 23:31
  #8
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La-Habana
grejen är mera om ni skulle känna er hemma mera i andra länder? i alla länder finns problem!


Givetvis så har alla länder problem men det är få länder som är så jävla korkade att de importerar problem.
Citera
2018-01-19, 23:34
  #9
Medlem
Ylleskjortas avatar
Ja, jag känner mig hemma.
Upplever Sverige på det sätt jag upplevt landet hela mitt liv.

Men jag kanske lever i min lilla bubbla av Göteborg. Stor skillnad orter emellan.
Citera
2018-01-19, 23:35
  #10
Medlem
ExtremParanoias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Givetvis så har alla länder problem men det är få länder som är så jävla korkade att de importerar problem.
Hela Europa minus östblocket tyvärr...
Citera
2018-01-19, 23:37
  #11
Medlem
ExtremParanoias avatar
Var på besök i Finland för ett tag sedan och där kände jag mig väldigt mycket mer hemma än vad jag gör idag i Sverige.
Citera
2018-01-19, 23:50
  #12
Medlem
Då jag bor i en kommun nära en storstad där M är stora så känner jag mig hemma då det inte är speciellt mycket stök men när man åker kollektivt inne i stan eller besöker vissa områden märks det. Så i min vardag inte nämnvärt men jag är ju medveten om att allt inte riktigt är som det ska runt om i landet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback