Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-07, 08:42
  #49
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Det krävs snarare en stor vilja att hävda att det inte är sex, det är en penetrering i en kroppsöppning, hur är det inte sex? Det spelar ingen roll vad du knullar, oavsett om det är riktigt människa, en häst, en alien, sexdocka, en snigel eller en soffa. Då penetrering sker så är det sex.

Hur kan du säga inget talar för det då det finns just en massa lagar och moraler kring sexleksaker och porr, den teorin har ju inte blivit testad för 5 öre, och en väldigt stor anledning till strävan efter sex är just bekräftelse/status, och matriarkatet ger ingen bekräftelse/status i att knulla sexdockor.

Sedan har jag inte sagt att det kommer resultera i att folk har mindre sex som ett resultat av det, bara att det sker lite maktförändring på partnersmarknaden då män inte är lika desperata. Det kan faktiskt resultera i mer sex rent utav, då inte kvinnor kan använda det kortet lika effektivt för få makt. Men kvinnor vill ju för det fortfarande ha sex vilket då kan göra att de gör sig mer lättillgängliga då män inte är lika desperata och det finns inte lika mycket att vinna för kvinnor på att hålla igen.

Du tycker det är osannolikt, men ändå kan du inte argumentera emot det jag säger.

Varför skulle de inte ha någon nytta av män? De har fortfarande nytta av att män dyrkar dem som prinsessor även då det finns sexrobotar, som sagt detta går längre än bara sex.

"Att feminister sedan tycker att syftet med sexrobotar rimmar med unken kvinnosyn är en annan sak"

Nej det är inte en annan sak, anledningen till varför de använder sådana skenursäkter till det är ju för att de anser det vara ett hot emot deras makt.

Du ville tidigare påstå att det inte var sex, så hur kan det då vara unken kvinnosyn? Kvinnor är ju då helt borttagana ur bilden, och det var ju bara onani enligt dig. Är runkning också unken kvinnorsyn då enligt dej? Män får inte runka kanske?

dessutom om sexleksaker och onani är tecken på unken kvinnosyn så ska ju dildos anses vara unken manssyn också, men det hör man inte ifrån er mansförtryckande feminister.
Och så lugnar vi ner oss några hekto och andas. Poängen är att de länder där porr är förbjudet knappast har feministiskt styre eller ens en plan för jämställdhet. Snarare tvärtom. Jag tror vi kan vara helt lugna för att det inte är feminister som ligger bakom ett förbud mot porr i Quatar. Vi kan med gott samvete avfärda bindgalna feminister som huvudsaklig orsak till antiporr-lagar.

Eftersom du tar just dessa länder som bevis för att feminister har lyckats förbjuda porr, som därmed talar för att de vill förbjuda sexleksaker, blir du inte så trovärdig så att säga.
Citera
2018-02-07, 18:37
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Du glömmer att de flesta kvinnor inte kommer vilja knulla med män som tycker att silikondockor utgör konkurrens för riktiga människor. Jag föredrar att vara ensam resten av livet framför att knulla med en man som tycker att jag är jämförbar med en silikonklump.

Varför skulle du vara jämförbar med en plastklump?
Du har med största säkerhet haft sex med män som onanerat, utan att de för den sakens skull tycker att du är jämförbar med en valkig näve?
Och samme man lipar väl inte över att du skulle kunna tycka att han likställs med en stavformad bit stelnad plast?

Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Dockskaparna håller till viss del med om att det inte är alla som passar som dockägare. Till exempel så vägrar de göra barndockor, trots kritiken att det skulle minska barnövergrepp, eftersom de tror att det bara skulle egga på pedofilernas önskan att våldta riktiga barn.

Att våldtäktsmän skulle känna större drift att våldta riktiga kvinnor om de får knulla dockor behöver det forskas om. Vi får se med tiden.

Nej, det behöver det INTE forskas om. Med samma resonemang borde ju våldtäkter vara en ickefråga iom fleshlights, porr och runkandets heliga konst, men dessvärre är det ingen ickefråga.

Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Det krävs snarare en stor vilja att hävda att det inte är sex, det är en penetrering i en kroppsöppning, hur är det inte sex? Det spelar ingen roll vad du knullar, oavsett om det är riktigt människa, en häst, en alien, sexdocka, en snigel eller en soffa. Då penetrering sker så är det sex.

Kära vän...
Plast har ingen kroppsöppning. Möjligen en kopia av en kroppsöppning, men likväl ingen kroppsöppning.
Och vad har penetration med sex att göra? Du känner väl till icke-penetrerande sex?
Citera
2018-02-07, 18:48
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag har aldrig hört någon klaga på knulldockor, och jag har själv ingenting emot dem. Ändå ser man lite här och var på nätet hur ensamma män påstår att de blir hatade av kvinnor för att de gillar att använda knulldockor.

Varför tror de att kvinnor har problem med det? Det är ju bara bra att män har en kvinnoformad bit silikon som de kan korva på hejvilt istället för att trakassera riktiga kvinnor.

Min teori är att risken ökar för att det är samma män som knullar plastdockor, som senare trakasserar kvinnor för att de har "lärt" sig att sex är någon slags enmansshow där den ensamme dockknullaren inte ens behärskar grunderna i att interagera med en sexpartner, varken före, under eller efter själva sexakten.
Dockknullaren blir således lite som FB´s självutnämnda sexgurus, med högsta betyg från Redtube academy, som tycker att ett normalt samlag med en ny partner innefattar fyra örfilar, loska i ansiktet och avsluta med en dirty sanchez.
Citera
2018-02-08, 00:58
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Min teori är att risken ökar för att det är samma män som knullar plastdockor, som senare trakasserar kvinnor för att de har "lärt" sig att sex är någon slags enmansshow där den ensamme dockknullaren inte ens behärskar grunderna i att interagera med en sexpartner, varken före, under eller efter själva sexakten.
Dockknullaren blir således lite som FB´s självutnämnda sexgurus, med högsta betyg från Redtube academy, som tycker att ett normalt samlag med en ny partner innefattar fyra örfilar, loska i ansiktet och avsluta med en dirty sanchez.
Ja det ligger nog en hel del i det du säger. Kan dock tänka mig att de som köper robotar för att de inte kan få sex på ett normalt sätt redan är handikappade inom området mer eller mindre. Kan ju bli som en ventalition för våldtäcksmän och allmänt knepigt folk att få sätta på dockorna. Problemet är ju om lite mer normalt folk som kanske får ligga ibland sjunker ner i träsket som du beskriver och får svårt att skilja på människor och robotar
Citera
2018-03-02, 17:50
  #53
Medlem
Aurelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-999
Jag upplever att det finns lite dubbla standarder kring detta. Att en kvinna kan äga en dildo är inte jättekonstigt och förmodligen något som hon kan prata relativt fritt med sina väninnor kring. Att däremot en kille har en docka hemma känns (enligt min uppfattning) ganska "B". Jag har personligen aldrig hört någon prata om någon äger en sådan varken på typ mansdominerad arbetsplats eller fest med killgäng.

Skulle jag ha en sådan docka hemma i garderoben skulle jag vara väldigt noga med att inte visa den för någon kvinna. Utan att vara nedlåtande mot dockägare här så tycker jag det signalerar mycket "får-inte-till-det-på-riktigt".

Varför det är olika tabu kring sexhjälpmedel för kvinnor och män har jag inget riktigt bra svar på.

Jag tycker du jämför äpplen med päron. En dildo kan jämföras med en fleshlight eller liknade (skojas om bland killkompisarna ibland) men en "anatomiskt korrekt" docka tycker jag är nåt helt annat. Dildos kan man absolut skoja om tjejer emellan men så fort det blir mer avancerat än så så kniper även vi käft om våra leksaker, buttpluggs är ett bra exempel, miljoner säljs men jag har aldrig stött på någon som påstår sig äga en. Hade jag haft en docka med kuk så hade jag hyrt en separat bostad enbart för att dölja dess existens, så pinsamt hade det varit.
Citera
2018-03-02, 23:51
  #54
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurelia
Jag tycker du jämför äpplen med päron.

På vilket sätt? Jag tycker du skriver samma sak som jag tycker.
Citera
2018-03-05, 19:47
  #55
Medlem
jag skulle aldrig tatt en kille som hade haft en knulldocka. vilken jävla loserkänsla
Citera
2018-03-05, 20:05
  #56
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebeccakuksugerska
jag skulle aldrig tatt en kille som hade haft en knulldocka. vilken jävla loserkänsla
Förstår hur du menar. Men kanske du har en dildo att plocka fram när det pockar på, och för det får du beröm; du är en "stark oberoende kvinna". Vad är skillnaden mellan en plastkuk och en plastfitta, egentligen? Enligt mig är det dagens mansförtryckande samhälle som vill att män ska skämmas och helst hänga sig som är skillnaden.
Själv har jag en livs levande liten knulldocka som gör allt för mig, precis som jag gör allt för henne, och som det borde vara.
Citera
2018-03-05, 22:08
  #57
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Vad är skillnaden mellan en plastkuk och en plastfitta, egentligen? Enligt mig är det dagens mansförtryckande samhälle som vill att män ska skämmas och helst hänga sig som är skillnaden.

Nu är jag förvisso både man och ej anhängare till modern "feminism", men det är något med en docka som är klart creepy och som väldigt starkt signalerar "jag-får-inte-till-det-på-riktigt". Varför det är skillnad på det och en kvinna med dildo vet jag inte, men kan bara konstatera att åtminstone jag känner så.
Citera
2018-03-06, 20:46
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Förstår hur du menar. Men kanske du har en dildo att plocka fram när det pockar på, och för det får du beröm; du är en "stark oberoende kvinna". Vad är skillnaden mellan en plastkuk och en plastfitta, egentligen? Enligt mig är det dagens mansförtryckande samhälle som vill att män ska skämmas och helst hänga sig som är skillnaden.
Själv har jag en livs levande liten knulldocka som gör allt för mig, precis som jag gör allt för henne, och som det borde vara.

Har aldrig haft något behov av en dildo
Citera
2018-07-18, 09:20
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag har aldrig hört någon klaga på knulldockor, och jag har själv ingenting emot dem. Ändå ser man lite här och var på nätet hur ensamma män påstår att de blir hatade av kvinnor för att de gillar att använda knulldockor.

Varför tror de att kvinnor har problem med det? Det är ju bara bra att män har en kvinnoformad bit silikon som de kan korva på hejvilt istället för att trakassera riktiga kvinnor.

Kan hålla med om detta!
Har ett gäng dockor själv som jag använder regelbundet.

Jag läser/läst många trådar om sexdockor och det är genomgående samma tema!

Nämligen att kvinnor anser att män som har sex med dockor är "äckliga,sjuka" samt att dom aldrig skulle kunna bli ihop med en man som använder/använt sexdockor.

Själv är jag gift sedan 30 år och har använt dockor i nästan lika många år.
Citera
2018-07-18, 09:22
  #60
Medlem
För att män blir sedda som patetiska och perversa om de använder sånt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback