Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-19, 16:46
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Hur ska en knulldocka som är ett dött ting, kunna konkurrera?
Nu går jag förvisso inte på krogen i hopp om att få med mig något ligg hem,eftersom jag har mitt på det torra, men jag är nyfiken på hur du tänker!

Plötsligt behöver kåta män inte göra allt kvinnorna vill för att få ligga. Visst har män kunnat runka i evigheter, men med en (någorlunda) realistisk knulldocka blir upplevelsen helt annan än att runka. Och ju mer realistisk knulldockan är, desto hårdare konkurrens för kvinnorna. Kvinnorna hamnar plötsligt i läget att de inte kan ställa vilka krav (på en potentiell partner, inte ett ONS) som helst, och kanske (hemska tanke!) måste de nöja sig med det de hittar på krogen, istället för att vänta på Den Rätte, som uppfyller alla deras krav och önskemål.
Citera
2018-01-19, 16:48
  #14
Medlem
Jellohs avatar
Jag har ett ultraradikalfeministiskt trollkonto på facebook och twitter och många av det kontots vänner oroar sig för att sexdockor kommer att bidra till synen på kvinnor som handelsvara och endast nåt för män att utnyttja bara för att de finns. Sen oroar de sig också för att ett väldigt utvecklat AI inte kanske heller skulle samtycka till att ha sex med fete Bosse. I deras värld vill inte ens en maskin ha fete Bosse. Alla män är äckliga mördare, speciellt fete Bosse. Och Bosse är äcklig för han vill våldta en maskin.

Därför tror jag att vissa kvinnor inte gillar idén.
Citera
2018-01-19, 16:51
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Plötsligt behöver kåta män inte göra allt kvinnorna vill för att få ligga. Visst har män kunnat runka i evigheter, men med en (någorlunda) realistisk knulldocka blir upplevelsen helt annan än att runka. Och ju mer realistisk knulldockan är, desto hårdare konkurrens för kvinnorna. Kvinnorna hamnar plötsligt i läget att de inte kan ställa vilka krav (på en potentiell partner, inte ett ONS) som helst, och kanske (hemska tanke!) måste de nöja sig med det de hittar på krogen, istället för att vänta på Den Rätte, som uppfyller alla deras krav och önskemål.

Du glömmer att de flesta kvinnor inte kommer vilja knulla med män som tycker att silikondockor utgör konkurrens för riktiga människor. Jag föredrar att vara ensam resten av livet framför att knulla med en man som tycker att jag är jämförbar med en silikonklump.
Citera
2018-01-19, 16:51
  #16
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Plötsligt behöver kåta män inte göra allt kvinnorna vill för att få ligga. Visst har män kunnat runka i evigheter, men med en (någorlunda) realistisk knulldocka blir upplevelsen helt annan än att runka. Och ju mer realistisk knulldockan är, desto hårdare konkurrens för kvinnorna. Kvinnorna hamnar plötsligt i läget att de inte kan ställa vilka krav (på en potentiell partner, inte ett ONS) som helst, och kanske (hemska tanke!) måste de nöja sig med det de hittar på krogen, istället för att vänta på Den Rätte, som uppfyller alla deras krav och önskemål.

Hur du än vrider o vänder på det, så kommer jag ändå se det som ett dött ting, en bit plast som dessutom ser livsfarligt ut , och nu har jag inga problem att skaffa mig ligg, så någon konkurrens skulle jag knappast säga att jag känner!

Det finns ju kvinnor som har krav också, så det är väl lite från båda sidor..

Klart bättre än att runka, om man ska se det från deras vinkel.

Efter lite att dricka kanske folks krav släpper..Vem vet

Är man dessutom ful som stryk o är kvinna, lär det bli svårt att få ligg ändå, DÅ kan jag förstå om man känner konkurrens mot en docka
Citera
2018-01-19, 16:54
  #17
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Du glömmer att de flesta kvinnor inte kommer vilja knulla med män som tycker att silikondockor utgör konkurrens för riktiga människor. Jag föredrar att vara ensam resten av livet framför att knulla med en man som tycker att jag är jämförbar med en silikonklump.

Precis, har aldrig hört om en karl som har samma tankar som dessa i TS, faaast, nu känner jag ju förvisso ingen karl med denna fetisch

Ser det ändå som ett runkobjekt bara, dvs ingen konkurrens!
Tror det fanns en liknande tråd, om kvinnor som kände sig hotade av en fleshlight
Citera
2018-01-19, 16:54
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Jag har ett ultraradikalfeministiskt trollkonto på facebook och twitter och många av det kontots vänner oroar sig för att sexdockor kommer att bidra till synen på kvinnor som handelsvara och endast nåt för män att utnyttja bara för att de finns. Sen oroar de sig också för att ett väldigt utvecklat AI inte kanske heller skulle samtycka till att ha sex med fete Bosse. I deras värld vill inte ens en maskin ha fete Bosse. Alla män är äckliga mördare, speciellt fete Bosse. Och Bosse är äcklig för han vill våldta en maskin.

Därför tror jag att vissa kvinnor inte gillar idén.

Dockskaparna håller till viss del med om att det inte är alla som passar som dockägare. Till exempel så vägrar de göra barndockor, trots kritiken att det skulle minska barnövergrepp, eftersom de tror att det bara skulle egga på pedofilernas önskan att våldta riktiga barn.

Att våldtäktsmän skulle känna större drift att våldta riktiga kvinnor om de får knulla dockor behöver det forskas om. Vi får se med tiden.
Citera
2018-01-19, 17:01
  #19
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ckgu
Nej det borde inte alla män göra. Självklart är det upp till var och en men de flesta av oss vill hellre ha en kvinna hud mitt hud.
Ja självklart. Det var ett skämt det där med knulldocka. Visst fan vill man hellre knulla med en kvinna
Citera
2018-01-19, 17:02
  #20
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kumlafucker84
Ja precis. Fast det är inte så många som är feminister. Fi fick bara runt 2% 2014

Nej, tack och lov för det
Idag känns det mer som ett tillmäle än något meningsfullt, att bli kallad, eller utge sig för att vara feminist.
Citera
2018-01-19, 17:55
  #21
Medlem
Helsnurrigs avatar
Tror tyvärr det är riktigt avlägset med sexrobotar som skulle vara lika tillfredsställande som äkta vara. Ännu längre kommer det dröja innan de är så billiga att Svensson har råd med en. Om hundra år kanske. Folk underskattar hur avancerad teknik det är frågan om och hur många detaljer som ska prickas in. Allt från rörelser, reaktioner på beröring till dofter, värme, hudkänsla etc. Man vill ju ha mer än en stor fleshlight.

Men förhoppningsvis har jag helt fel (eller så har jag bara för höga krav på roboten).
__________________
Senast redigerad av Helsnurrig 2018-01-19 kl. 17:58.
Citera
2018-01-19, 20:33
  #22
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helsnurrig
Tror tyvärr det är riktigt avlägset med sexrobotar som skulle vara lika tillfredsställande som äkta vara. Ännu längre kommer det dröja innan de är så billiga att Svensson har råd med en. Om hundra år kanske. Folk underskattar hur avancerad teknik det är frågan om och hur många detaljer som ska prickas in. Allt från rörelser, reaktioner på beröring till dofter, värme, hudkänsla etc. Man vill ju ha mer än en stor fleshlight.

Men förhoppningsvis har jag helt fel (eller så har jag bara för höga krav på roboten).
Exakt. Har man svårt att få fitta så kan man knulla med en sexrobot eller sexdocka
Citera
2018-01-21, 10:20
  #23
Medlem
Onan-erarens avatar
Jag har både fleshlights å knulldockor men jag får allt knulla ändå om jag bara lägger manken till, ibland vill man ju ha lite "egentid" också ju.
Citera
2018-01-22, 21:56
  #24
Medlem
Flash-999s avatar
Jag upplever att det finns lite dubbla standarder kring detta. Att en kvinna kan äga en dildo är inte jättekonstigt och förmodligen något som hon kan prata relativt fritt med sina väninnor kring. Att däremot en kille har en docka hemma känns (enligt min uppfattning) ganska "B". Jag har personligen aldrig hört någon prata om någon äger en sådan varken på typ mansdominerad arbetsplats eller fest med killgäng.

Skulle jag ha en sådan docka hemma i garderoben skulle jag vara väldigt noga med att inte visa den för någon kvinna. Utan att vara nedlåtande mot dockägare här så tycker jag det signalerar mycket "får-inte-till-det-på-riktigt".

Varför det är olika tabu kring sexhjälpmedel för kvinnor och män har jag inget riktigt bra svar på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback