Citat:
Ursprungligen postat av
adrenalinlife
men den intelligente ser även all dårskap , förundras över människors tänk i detta , försöker förstå tankesättet men inser att mycket är just ren dårskap
psykologin bakom människors beteende på nätet och där ute IRL är också sådant som intresserar mej , du kan vara en hårding bakom skärmen , men de flesta är mjuka mamma kramare när det väl gäller i verkliga livet , försöker förstå sådant beteende bland människor och varför de vill spela nått de ändå inte är ?
att vara intelligent innebär att försöka förstå det som man inte förstår på bästa sätt ,
tex som varför ordet intelligent retar så många ?
jag tror jag vet orsaken

Jag brukar tänka att tack vare andra människors kunskap och tiden de lagt ner på att få kunskapen/intelligensen har jag fått den kunskap jag har idag och utav dem.
De har gett mig sin intelligens/ kunskap.
Det får man mycket av på Flashback.
Jag personligen känner avsmak för ordet eftersom att jag vet att hela jorden kryllar av människor som besitter enorm kunskap/ intelligens men som inte har behov av att få det flashat för hela världen.
Jag personligen anser att den som säger i tid och otid att den är mer intelligent än x eller y, mig eller dig, är ointelligent.
Intelligens ingriper så många delar i en individ.
Inte enbart kunskap i ett specifikt ämne.
Jag är ordallergiker eller ser så mycket mer runt orden än vad man anser att det skall innehålla.
Intelligent är just ett av orden jag tampas med.
Hur kan man sitta på Flashback och i stort sett se sig som mer intelligent än andra och dessutom utgå från den iakttagelsen av sig själv.
Jag ser många kunniga och kloka personer här på Flashback och
tycker att det är häftigt att få se andras kunskap som får mig att tänka på ett annat sätt.
Det är väl sådant man förhoppningsvis blir klokare av.
Inte dummare i alla fall.
Eller...😂