Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-01-23, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
2005, samma år som Arthur Dent föddes alltså, lanserades Flashback Debatt med följande regelverk.

Detta blev deltagarmässigt ingen större succè tyvärr, men kanske forumet är moget för ett andra försök.
Det är väldigt frustrerande att ett ämne man är intresserad av inte går att debattera pga slappt regelverk som möjliggör för ett fåtal personer att, av olika anledningar, förstöra debatten. Jag försökte i en diskussion själv införa ett "regelverk"
som jag tänkte att vi frivilligt kunde underkasta oss och på så vis höja nivån, detta accepterades naturligtvis inte eftersom de deltar just med syfte att förstöra och inte främja debatten.

(FB) Flashback Debatt

Flashback Debatt. Intressant. Tack för upplysningen, det här har jag missat totalt (inte så konstigt med tanke på vad för typ av användare jag är). Låter som en utmärkt idé att starta upp det igen.

Då får en underutvecklad person som mig själv helt andra möjligheter i bollhavet. Då behöver jag inte gå till personangrepp längre om jag håller på att förlora i en debatt. Jag kan då vänligt be personen att klicka tillbaka till Flashback Debatt så jag slipper se horungen här i den reserverade hagen för oss vanliga får. Har han/hon redan spenderat sina replikskiften för dagen inom sina expertisämnen så får personen helt enkelt balla ur och skriva en tripprapport under falsk signatur.
Citera
2018-01-23, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Varför skulle en intelligent människa inte kunna ha ett intresse för relationsfrågor eller invandring?

Självklart kan dom det. Men generellt så är trådarna i dessa forumdelar fyllda av icke så intelligenta, jag menar hur intelligent är man om man behöver diskutera samma sak om och om igen som med invandringen. Någon som är smart skulle inse att det bästa att göra är att stoppa huvudet i sanden och inte gnälla på forum och föda på sitt ogillande.
Lite samma sak med relationsforumet, gick in och kollade nu och exempel på trådar är hur man ska lösa att män är ensamma och någon som låg med en kollega. En smart person förstår det här av sig själv.
Citera
2018-01-23, 17:57
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klopa
Självklart kan dom det. Men generellt så är trådarna i dessa forumdelar fyllda av icke så intelligenta, jag menar hur intelligent är man om man behöver diskutera samma sak om och om igen som med invandringen. Någon som är smart skulle inse att det bästa att göra är att stoppa huvudet i sanden och inte gnälla på forum och föda på sitt ogillande.
Lite samma sak med relationsforumet, gick in och kollade nu och exempel på trådar är hur man ska lösa att män är ensamma och någon som låg med en kollega. En smart person förstår det här av sig själv.
En intelligent person förstår att människor har behov av att prata och diskutera om saker och ting.
En intelligent person låter människor vara där de är.
En intelligent person är medveten om att den absolut inte vet och kan allt.
En intelligent människa retar inte upp sig på andra människors frågeställningar.
En intelligent människa söker sig inte in på Flashback och talar om vad alla är ointelligenta.
En intelligent människa ser sig enbart som en medlem på Flashback.
Ja det är min " intelligenta" syn på intelligens 😉
Citera
2018-01-23, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
En intelligent person förstår att människor har behov av att prata och diskutera om saker och ting.
En intelligent person låter människor vara där de är.
En intelligent person är medveten om att den absolut inte vet och kan allt.
En intelligent människa retar inte upp sig på andra människors frågeställningar.
En intelligent människa söker sig inte in på Flashback och talar om vad alla är ointelligenta.
En intelligent människa ser sig enbart som en medlem på Flashback.
Ja det är min " intelligenta" syn på intelligens 😉

Nämen vad härligt, inget av det där träffar det jag sa dock?
Citera
2018-01-23, 19:14
Medlem
...bra fråga!
Kanske en tråd med ett IQ-test som inträdesprov.

Hursomhelst så är det skrämmande åsikter här på Flashback. Mycket kvinnohat och främlingsfientlighet.
Senast redigerad av Choopchoop 2018-01-23 kl. 19:19.
Citera
2018-01-23, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Choopchoop
Vet inte hur du definierar smart men för mej står det för hög IQ.
Det finns alla möjliga typer av representationer utav höga IQ:n. Vissa är högpresterande vissa soffpotatisar. Vissa kanske känner att dem inte har någon direkt plats i samhället och ser därför detta forum som en ventil. Folk med högt IQ är inte en homogen grupp med samma personlighet och intressen. Därför är du just nu ganska fel ute.

Hursomhelst, det är nog svårt att ha någon riktig statistik på att det verkligen är så som TS skriver då folk faktisk är anonyma och att det inte ingår att fylla i uppgift om ens IQ.
Det som stör mej med Flashback är att det känns som en grogrund för hat och missnöje. Hatet verkar sprida sig. Kvinnohatet och främlingsfientligheten är direkt skrämmande. Jag blir rädd när jag tänker på att dessa personer faktiskt finns i det svenska samhället. Dock en tröst att de kanske mest håller sig vid en dator.
/en med hög IQ

Hög IQ är ett av flera sätt att vara smart, hög IQ säger endast att du har lätt att se mönster och logik. Men du har rätt i att det är en grogrund för hat och missnöje, det var därför jag nämnde just relation och invandringsdelen. För det är där de mest patetiska människorna på flashback hänger, även om det självklart finns en del vettigt där också.
Citera
2018-01-23, 19:24
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Nämen vad härligt, inget av det där träffar det jag sa dock?
Nej jag kompletterade endast.
Var inget negativt tänkt utav mig.
Ta det inte fel nu...
Citera
2018-01-23, 19:39
Medlem
Citat:
Hög IQ är ett av flera sätt att vara smart, hög IQ säger endast att du har lätt att se mönster och logik. Men du har rätt i att det är en grogrund för hat och missnöje, det var därför jag nämnde just relation och invandringsdelen. För det är där de mest patetiska människorna på flashback hänger, även om det självklart finns en del vettigt där också.

Jag vet att definitionen av intelligens diskuteras. Därför undrade jag över din.

Jag skummade igenom texten och missade din poäng lite. Håller med dej helt enkelt.
Senast redigerad av Choopchoop 2018-01-23 kl. 19:47.
Citera
2018-01-24, 17:27
Medlem
Haha tänkte skapa en tråd om detta igår!

Användare som får en att tänka till är här få. Då tänker jag främst litterärt. Själv hatar jag numera forumet
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in