Citat:
2005, samma år som Arthur Dent föddes alltså, lanserades Flashback Debatt med följande regelverk.
Detta blev deltagarmässigt ingen större succè tyvärr, men kanske forumet är moget för ett andra försök.
Det är väldigt frustrerande att ett ämne man är intresserad av inte går att debattera pga slappt regelverk som möjliggör för ett fåtal personer att, av olika anledningar, förstöra debatten. Jag försökte i en diskussion själv införa ett "regelverk"
som jag tänkte att vi frivilligt kunde underkasta oss och på så vis höja nivån, detta accepterades naturligtvis inte eftersom de deltar just med syfte att förstöra och inte främja debatten.
(FB) Flashback Debatt
Detta blev deltagarmässigt ingen större succè tyvärr, men kanske forumet är moget för ett andra försök.
Det är väldigt frustrerande att ett ämne man är intresserad av inte går att debattera pga slappt regelverk som möjliggör för ett fåtal personer att, av olika anledningar, förstöra debatten. Jag försökte i en diskussion själv införa ett "regelverk"
*Max ett replikskifte om dagen.
*Inget klippande i varandras inlägg, vi citerar sammanhängande text och levererar sammanhängande text.
*Inte allt för stora avvikelser från överenskommet diskussionsunderlag.
*Och, ska vi våga oss på... Inga personangrepp?
*Inget klippande i varandras inlägg, vi citerar sammanhängande text och levererar sammanhängande text.
*Inte allt för stora avvikelser från överenskommet diskussionsunderlag.
*Och, ska vi våga oss på... Inga personangrepp?
(FB) Flashback Debatt
Flashback Debatt. Intressant. Tack för upplysningen, det här har jag missat totalt (inte så konstigt med tanke på vad för typ av användare jag är). Låter som en utmärkt idé att starta upp det igen.
Då får en underutvecklad person som mig själv helt andra möjligheter i bollhavet. Då behöver jag inte gå till personangrepp längre om jag håller på att förlora i en debatt. Jag kan då vänligt be personen att klicka tillbaka till Flashback Debatt så jag slipper se horungen här i den reserverade hagen för oss vanliga får. Har han/hon redan spenderat sina replikskiften för dagen inom sina expertisämnen så får personen helt enkelt balla ur och skriva en tripprapport under falsk signatur.