Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Det är hans egna regler. Ja andra personer må ha sagt samma saker någon gång men han har valt ut just de här som han tycker är viktiga. Det finns inget gemensamt medvetande som han har tillgång till som han har plockat det ifrån. Du resonerar som om han vore Moses och inte kan hållas ansvarig för de tio budorden för de kom från någon annan källa.
Du vet alltså inte vad arketypisk mytologi är så låt mig förklara. Den arketypiska mytologin består av berättelser som har återkommit med samma typ av så kallad livsvisdom/poänger genom hela vår historia.
Du får själv avgöra om det behövs ett kollektivt medvetande att koppla upp sig mot för att ta del av dessa berättelser eller om de möjligen finns dokumenterade för läsning...
Citat:
Det här försvaret du kör med, "du bara återberättar dumheter som någon annan har hittat att han har sagt", ja, det stämmer bra för det mesta, men hur är det ett försvar?
Är det här vad du har förstått av mina invändningar?
Det är inget tekniskt fel på citaten utan hur de blir framställda och/eller förklarade. Att du inte får ihop det här av mina invändningar är förunderligt men sedan kommer jag på att du är målgruppen för sådana alster... så naturligtvis går det dig över huvudet.
Citat:
Och delen om min kattallergi var ett skämt, inte tillräckligt tydligt förstår jag men det var så det var tänkt. Jag tycker inte man behöver ta honom på större allvar än så.
Det gick att läsa alltihop som ett skämt så det var olyckligt tajmat. Du kommenterade kapitelrubriker i en bok utan att förstå vad du kommenterade och trodde att de var Jordans verk.
Hade det varit ett kunskapstest om Jordan Peterson och hans verk där man kan få lägre poäng än noll... hade du fått högre poäng av att inte skriva det alls.
Citat:
EDIT: Låt säga att jag "gissat" varje gång jag har citerat Jordan, likväl har någon (om inte jag själv) alltid lyckats hitta källan där han uttrycker min "gissning", jag måste vara synsk. Kanske specialbegåvad som Jordan själv.
Det är som sagt inget tekniskt fel på citaten utan hur de blir framställda och/eller förklarade.