Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-22, 14:05
  #97
Medlem
rrpipers avatar
En annan viktig fråga är när det ska bli tillåtet att blanka i en ISK. Alla dessa idiotregler som är i vägen är frustrerande.
Citera
2018-01-22, 14:13
  #98
Medlem
NonCompliances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Men snälla rara håll käften. Denna otroliga dumhet. Sluta jämföra äpplen med päron. I princip inga andra länder har lika högt skattetryck som Sverige, så att då anspela på andra länders skattesats på ISK o dyl är heeeelt irrelevant.


Det här är det enda du skrivit som går att tolka som ett argument. Allt annat är bara en massa blaj.

Vad är din poäng? Konkret! Vad vill du framföra?
Citera
2018-01-22, 14:15
  #99
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Det går inte att debattera med dig människa. Du bevarar inte frågorna som ställs till dig och när du inte mäktar med att motargumenteras så tar du till personangrepp och nu även ett överdrivet användande av caps lock.
Alla kan ju se vem som skriver vettiga inlägg. Här är alla dina i tråden: https://www.flashback.org/find_posts...readid=2908827

Några frågor är svårt att hitta bland mängden dravel och förolämpningar. "Loser", "cool", "rövpulla varandra" etc. Vem fan skriver på det sättet efter att ha fyllt 18? Eller sånt här:
Citat:
Och nej, ingen tycker du är cool för att du dricker öl med vänner :S
Nej, jag är inte "cool" som dricker öl med mina kompisar. Jag har aldrig sagt att jag är "cool", jag bara är och jag bara umgås med vänner, som en normal person. Jag har aldrig känt behovet av att vara "cool" men det verkar väldigt viktigt för dig. Apropå "P12".
Citat:
Skulle mer än gärna träffa dig IRL, vore intressant att se hur stor du är i käften när du inte kan gömma dig bakom skärmen. Sorgligt sorgligt.. För att vara ""ekonomiskt oberoende"" agerar du likväl som en P12:a.
"Skulle gärna träffa dig IRL" säger den jättetuffa internetkrigaren.

Nej, jag är inte lika stor i käften "IRL", eftersom jag aldrig har mött en sån stor idiot som du. Och då har jag ändå mött ganska många idioter.

Om jag sitter "IRL" och dricker öl med vänner och diskuterar ekonomi, kanske diskuterar vi ett konto där vinsten beskattas först när man plockar ut, så har det aldrig någonsin hänt att någon svarar så här:
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Men snälla rara håll käften. Denna otroliga dumhet. Sluta jämföra äpplen med päron. I princip inga andra länder har lika högt skattetryck som Sverige, så att då anspela på andra länders skattesats på ISK o dyl är heeeelt irrelevant.
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Du ska hålla käften för att du sprider osanningar.
Citat:
Du tyckte det var besvärande att bli korrigerad? Skaffa lite kurage, din fjant
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Jag har inga problem med att kallas för efterbliven ty begreppet står i proportion till övriga befolkning, med andra ord skulle du som konsekvens få epiteten über retarded hahaha - allvarligt.
Citat:
L O S E R


Och om det skulle hända skulle alla vuxna människor i närheten häpna över vilken jävla idiot som yttrade sig.
Citat:
Återigen, fortfarande inte intressant att jämför äpplen med päron. Att använda andra länder som måttstock för vad en rimlig skattesats ska vara är irrelevant. Plocka russin ur kakan, fast i ditt fall, tvärtom, därav dubbelt upp korkat.
Du sitter på allvar och påstår att det är äpplen och päron att jämföra olika länders skatt på kapital.

Har du pratat med din "revisor" om det där?
Citera
2018-01-22, 14:25
  #100
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Ja, precis. Sen skjuter du upp skatten en gång till.
Hmmm, intressant. Men lånet måste ju förr eller senare betalas tillbaks. Men visst, är räntan låg så kan det bli billigt att skjuta upp.
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Du kan ju sluta svara också när han trollar.... du svarar = han får energi...
Jo, det är en av alla mina stora karaktärsbrister.
Citera
2018-01-22, 14:37
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Hmmm, intressant. Men lånet måste ju förr eller senare betalas tillbaks. Men visst, är räntan låg så kan det bli billigt att skjuta upp.

Jo, det är en av alla mina stora karaktärsbrister.

Klarar man att sätta in mer än man tar ut, och får en bättre avkastning i fonden än man måste betala i finansieringskostnad, så ja. Det blir ingen skatt under ”löptiden”. Men om fonden kan ärvas utan inkomstskatt? Nån gång ska väl skatten betalas... p
Citera
2018-01-22, 14:41
  #102
Medlem
NonCompliances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Klarar man att sätta in mer än man tar ut, och får en bättre avkastning i fonden än man måste betala i finansieringskostnad, så ja. Det blir ingen skatt under ”löptiden”. Men om fonden kan ärvas utan inkomstskatt? Nån gång ska väl skatten betalas... p


Sen blir det ju en tolkningsfråga vid arv också - när insättningen görs vid dödsfall.

Kanske kan man skjuta upp skatten i generationer :P
Citera
2018-01-22, 14:47
  #103
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Kanske kan man skjuta upp skatten i generationer :P
Haha, ja är det ingen av ungarna som bränner av arvet så... Själv tänkte jag dö med så lite kapital kvar som möjligt.
Citera
2018-01-22, 15:58
  #104
Medlem
Förhoppningsvis vinner inte fittsossarna valet i år, så vi behöver inte ta hänsyn till deras korkade förslag.
Citera
2018-01-22, 19:44
  #105
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Nej, det är inte alls vad de föreslår.

De gillar inte schablonskatt. Och vem gör det egentligen?

ISK är väl ändå för folk med lågt kapital?

Alltså mycket små sparare.
Citera
2018-01-22, 20:07
  #106
Medlem
happilappis avatar
Jag väntade bara på detta. Att ha en sådan skatt på 1% känns inte riktigt som sosse Sverige. Var bara en tidsfråga. Grattis svenskar
Citera
2018-01-22, 20:11
  #107
Medlem
Foruejsonlys avatar
Det bästa med ISK är att det är låg skatt och inget krångel med deklaration, det sämsta är att staten ser en jättelik klump med pengar och x antal % i avkastning. Klart dom inte kan hålla sina fingrar från en sådan skattkista!
Citera
2018-01-23, 06:36
  #108
Medlem
Wretch32s avatar
ISK är ju till för småspararna, utan ISK så skulle alla dessa småsparare aldrig ens börjat tänka tanken på att investera sina pengar.
Tar staten bort ISK så kommer den Svenska Börsen att dö ut fortare än kvickt.
Och då är det verkligen småspararna som är den stora förloraren.

Ren idioti & okunskap till alla er här i tråden som säger att det bara är dom rika som är vinnarna här.
Tar ni bort ISK så kommer ni slå undan den sista vettiga spar möjligheten för dom fattiga att kunna bygga upp ett eget kapital.

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback