2026-08-19, 22:28
Medlem
Står han och filmar in på ett skyddsobjekt?

Verka kosta 1500kr att söka tillstånd att filma.

"Kommersiella produktioner behöver ha ett tillstånd för att få fotografera eller filma. "

https://www.swedavia.se/arlanda/foretagstjanster/
Citera
2026-08-19, 22:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Haha, kollar på skilleras nu som är live och kommenterar videon, hade inte sett den innan Jäävlar vad arg han är på polisen!
Jag hörde drygt sista halvtimmen. Har spolat tillbaka och lyssnar igenom igen.
Citera
2026-08-19, 22:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Står han och filmar in på ett skyddsobjekt?

Verka kosta 1500kr att söka tillstånd att filma.

"Kommersiella produktioner behöver ha ett tillstånd för att få fotografera eller filma. "

https://www.swedavia.se/arlanda/foretagstjanster/
Ja, man får filma flygfälten för privat bruk om man står på utsidan stängslet, men inte för kommersiell användning.

Chat gpt svarar

Ja, om din YouTube-kanal är monetariserad räknas det som kommersiell verksamhet, vilket innebär att du officiellt behöver tillstånd från flygplatsägaren Swedavia.
Citera
2026-08-19, 22:45
Medlem
0.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, man får filma flygfälten för privat bruk om man står på utsidan stängslet, men inte för kommersiell användning.

Chat gpt svarar

Ja, om din YouTube-kanal är monetariserad räknas det som kommersiell verksamhet, vilket innebär att du officiellt behöver tillstånd från flygplatsägaren Swedavia.
Baronen är immun mot att kolla upp saker....
Citera
2026-08-19, 22:45
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Kommer aldrig ske.

"Den största egentliga nyheten är att Rask sannolikt ska börja arbeta som assistent åt en vän som
han känt länge och som behöver personlig assistans."

Jag har ingen aning om hur pass handikappad man måste vara för att få personlig assistans men jag gissar att det måste finnas vissa kriterier, som att man inte kan handla eller tvätta sig själv osv.

Ska han gå upp 06 för att vara hos brukaren 07 och hjälpa till och laga frukost, tvätta och klä sig? Mjaaa...

Som du säger, pics or it didn't happen!
Jag gissar att han testar en dag och sen är det nåt som skaver, hans påstådda svarta bälte i ångest eller liknande som gjorde att han inte kunde fortsätta.
Jag menar det, han kan inte ens ta hand om sig själv utan ekonomisk hjälp från sin familj och ska nu hjälpa en annan människa? Yeah right

Dessutom har han inga vänner så redan där förstår man att det är en lögn.

Det är garanterat tufft på hemmaplan nu, gissar att Therese är lagomt nöjd att hennes inkomst nu kommer gå till Axel för vad hennes loserman sagt på nätet, igen..

Kuk att ungarna fick besöka flygplatsen igen, något att berätta för klasskamraterna.
Senast redigerad av knark-kungen 2026-08-19 kl. 22:48.
Citera
2026-08-19, 22:47
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Kommer aldrig ske.

"Den största egentliga nyheten är att Rask sannolikt ska börja arbeta som assistent åt en vän som
han känt länge och som behöver personlig assistans."

Jag har ingen aning om hur pass handikappad man måste vara för att få personlig assistans men jag gissar att det måste finnas vissa kriterier, som att man inte kan handla eller tvätta sig själv osv.

Ska han gå upp 06 för att vara hos brukaren 07 och hjälpa till och laga frukost, tvätta och klä sig? Mjaaa...

Som du säger, pics or it didn't happen!
Jag gissar att han testar en dag och sen är det nåt som skaver, hans påstådda svarta bälte i ångest eller liknande som gjorde att han inte kunde fortsätta.
Man kan jobba skift, brukaren har ju inte samma assistent dygnet runt utan han kan jobba kväll (16-22 ungefär) eller natt (22-06 typ).
Jag tror också det kommer sluta som du skriver.
Den selektiva, men mycket allvarliga och extrema, psykiska ohälsan slår till med full kraft och Ulrika måste bjuda av sina Sobril samt skjutsa till akuten!
Citat:
Haha, kollar på skilleras nu som är live och kommenterar videon, hade inte sett den innan Jäävlar vad arg han är på polisen!
Borde han inte vara van vid det här laget? Med tanke på hur många anmälningar han gjort…
Senast redigerad av mephedron 2026-08-19 kl. 22:50.
Citera
2026-08-19, 23:03
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Man kan jobba skift, brukaren har ju inte samma assistent dygnet runt utan han kan jobba kväll (16-22 ungefär) eller natt (22-06 typ).
Jag tror också det kommer sluta som du skriver.
Den selektiva, men mycket allvarliga och extrema, psykiska ohälsan slår till med full kraft och Ulrika måste bjuda av sina Sobril samt skjutsa till akuten!

Så klart. Han har ju en "normal" arbetsdag om åtta timmar. Men jösses, kan du tänka dig honom gå skift? "Jaha, så på fredag jobbar jag 16-22 men är ledig måndag! Kanon, då kan jag stöna in ett nytt avsnitt till påddkästen!".

Nej, detta kommer gå i stöpet. Varför startar han inte en sexologmottagning nu när han bränt 25 lax på det istället?

Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Borde han inte vara van vid det här laget? Med tanke på hur många anmälningar han gjort…

Hahaha, kollade skilleras stream ikväll och ja du, precis. Det kanske är för att det är Kalle Anka-anmälningar som Baronen gör?
Citera
2026-08-19, 23:04
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag hörde drygt sista halvtimmen. Har spolat tillbaka och lyssnar igenom igen.

Det är guld. Jag missade Anjo och Cluee men eftersom jag betalar kan jag kolla på hela streamen imorron
Citera
2026-08-19, 23:05
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Jag menar det, han kan inte ens ta hand om sig själv utan ekonomisk hjälp från sin familj och ska nu hjälpa en annan människa? Yeah right

Dessutom har han inga vänner så redan där förstår man att det är en lögn.

Det är garanterat tufft på hemmaplan nu, gissar att Therese är lagomt nöjd att hennes inkomst nu kommer gå till Axel för vad hennes loserman sagt på nätet, igen..

Kuk att ungarna fick besöka flygplatsen igen, något att berätta för klasskamraterna.

Det kommer bli som med djungeloljan och hans egen Old Spice-kollektion. Kul att starta, satsa allt, det flyger inte baby, tillbaka i drama...
Citera
2026-08-19, 23:06
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Plats 65 på ”Verkliga brott”-listan.

…men för fan din småkukade PestsjukeBaron med svulstiga kvinnohöfter, det går ju åt helt fel håll!! Man ska klättra på listan, inte åka nedåt!

Fantastiskt bäst på att vara sämst!

Allt Gott,! ❤️

Vafalls?! Vilken påddkäst gäller det här?! I senaste video säger han ju att den växer och växer! Säger du att Baronen ljuger???
Citera
2026-08-19, 23:21
Medlem
Hur anmäler man honom för filmandet på flygplatsen? Vem gör det?
Citera
2026-08-20, 04:13
Medlem
FruKrokodils avatar
I helgen så är det en stor flyguppvisning som en stad nära Rask. Inträdet är gratis och uppvisningen lockar folk från hela landet (inkl delar av min familj). Det bjuds bl.a. på gratis korv och hoppborg för barnen.
Däremot är det strikt internet/filmförud på vissa platser runtomkring uppvisningen men jag kan absolut se Rask himself putta fram Tessan i dessa folktomma områden bara för att hon ska kunna filma husguden i alla dess vinklar. Blir Tessan nedbrottad av ordningsmakten så ger det fantastiskt content.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in