Citat:
Ursprungligen postat av
Krakatoa
Kommer aldrig ske.
"Den största egentliga nyheten är att Rask sannolikt ska börja arbeta som assistent åt en vän som
han känt länge och som behöver personlig assistans."
Jag har ingen aning om hur pass handikappad man måste vara för att få personlig assistans men jag gissar att det måste finnas vissa kriterier, som att man inte kan handla eller tvätta sig själv osv.
Ska han gå upp 06 för att vara hos brukaren 07 och hjälpa till och laga frukost, tvätta och klä sig? Mjaaa...
Som du säger, pics or it didn't happen!
Jag gissar att han testar en dag och sen är det nåt som skaver, hans påstådda svarta bälte i ångest eller liknande som gjorde att han inte kunde fortsätta.
Personlig assistans ges till personer som, som Baronen skulle kalla det, ”lever under LSS. Det finns olika kategorier av folk som kan få insatser enligt den lagen. Men kort sagt kan man säga att det är alltifrån allvarligt hjärnskadade personer, personer som är förlamade från nacken ned, råmongon, dvs människor som behöver hjälp med allt, till lindrigt utvecklingsstörda och autister som bara behöver hjälp att städa och laga mat. Baronen lär endast vara kapabel att hjälpa den senare gruppen. Men tanke på Baronens syn på dessa människor, vilket vi sett i hans videor om Magmys-Micke, är han förstås inte lämplig för detta heller. Han ser funktionshindrade som andra klassens medborgare, som inte har samma rättigheter som alla andra.