Citat:
Ursprungligen postat av
mutemute123
Jag har inte sagt att det inte finns en utredning det vet vi ju alla redan om.
Jag tror flera kan bli dömda i detta, det ska bli intressant att följa.
Tänkte väl mest att med din intelligens kunde du hittat ett annat ord.
Nej, flera kan inte bli dömda i detta. Det är en utredning som bedrivs mot Bajshögen, Carl Fredrik Alexander Rask. Det är bara han och Anjo som kommer dömas i detta mål, ingen annan. Att någon annan begått ett brott och döms för det är en helt annan femma. Det tar inte ifrån att Bajshögen Rask kommer att dömas för just det här han står anklagad för. Dribbla inte bort det här nu.
Anledningen att jag kan se in i framtiden beträffande Bajshögen Carl Fredrik Alexander Rask, det är för att jag har en ganska så god förståelse för lagstiftningen som omgärdar förtalsbrottet. Jag har exempelvis läst det här dokumentet från Åklagarmyndigheten med riktlinjer om när de ska väcka åtal om förtal. Där jag har studerat Anjos och Bajshögens videor och sedan jämfört det de uttrycker med vad åklagarna ska ta hänsyn till innan de väljer att öppna en utredning om förtal.
https://www.aklagare.se/globalassets...rolampning.pdf
Mycket riktigt är en utredning öppnad. Detta grundar sig i en grundläggande förståelse för juridik, och inte önsketänkande från någon som inte vet bättre.