2025-09-06, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Att han klarar sig bra på sociala medier har ingenting med en hållbar livsstil att göra.

Lever du i misär och är allmänt dräggig så kommer du få följare. För alla är där för att se kaoset, sen finns det sådana efterblivna idioter som du, som hejar på och är lojal till en fullständig skitstövel.

Jag hejar inte på honom och är lojal, har inte ens tittat på någon video av honom på länge.
Men saken är den att Rask kommer klara sig ändå trots en dom, om han förstör sin livsstil så är det ju upp till honom.
Citera
2025-09-06, 15:24
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag hejar inte på honom och är lojal, har inte ens tittat på någon video av honom på länge.
Men saken är den att Rask kommer klara sig ändå trots en dom, om han förstör sin livsstil så är det ju upp till honom.

Klarat sig som att han fortfarande kommer leva, kommer han att göra. Men vi pratar fortfarande om en hållbar livsstil, du tycker alltså att han har det? Kom för fan inte med några efterblivna ursäkter.

Svara ja eller nej.
Senast redigerad av PeterJihadi 2025-09-06 kl. 15:36.
Citera
2025-09-06, 15:24
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki

Riktiga vänner sprutar inte varandra i ansiktet och kör upp föremål i varandras anus.

Jag tror det är vad som kallas "Friends with benefits"?

Citat:
det är kul och underhållande att du ger Rask sån energi.

Jamen dåså, då är alla nöjda då?

Citat:
Jag menar att han verkar klarar sig bra på sociala medier

Hans visningar och likes säger annat.
Citera
2025-09-06, 15:31
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Har redan svarat på det innan och vi ska inte dra upp det igen det är gammalt.
Men jag är väl av den åsikten att jag tycker han är betydligt lugnare än förr.
Ok. Så han är lugnare än förr men hur tycker du att han beter sig? Tycker du att han förtalar? Kommer med grundlösa påståenden?
Svara gärna på det utan att fokusförflytta till ”andra sidan”.
Citera
2025-09-06, 15:48
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:

Hans kanal ryker troligtvis vid ännu en dom. Youtube ska inte användas som ett brottsverktyg.
Då kan han verkligen säga tack och hej till sin dagdrivarelivsstil och skaffa ett jobb.
Eller ska han göra en Pontus Rasmusson som har sin morsa som front för sin kanal?
Tvinga Therese att fronta? Edward eller Benny kanske?
Citera
2025-09-06, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Hans kanal ryker troligtvis vid ännu en dom. Youtube ska inte användas som ett brottsverktyg.
Då kan han verkligen säga tack och hej till sin dagdrivarelivsstil och skaffa ett jobb.
Eller ska han göra en Pontus Rasmusson som har sin morsa som front för sin kanal?
Tvinga Therese att fronta? Edward eller Benny kanske?
Snicksnack, han har ju en hållbar livsstil. Han kommer att gå stärkt ur detta eftersom vi ger honom så mycket energi. Det blir en sjävförstärkande enigma av energi och hållbarhet som blir ostoppbar😄
Citera
2025-09-06, 16:39
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Nej, flera kan inte bli dömda i detta. Det är en utredning som bedrivs mot Bajshögen, Carl Fredrik Alexander Rask. Det är bara han och Anjo som kommer dömas i detta mål, ingen annan. Att någon annan begått ett brott och döms för det är en helt annan femma. Det tar inte ifrån att Bajshögen Rask kommer att dömas för just det här han står anklagad för. Dribbla inte bort det här nu.

Anledningen att jag kan se in i framtiden beträffande Bajshögen Carl Fredrik Alexander Rask, det är för att jag har en ganska så god förståelse för lagstiftningen som omgärdar förtalsbrottet. Jag har exempelvis läst det här dokumentet från Åklagarmyndigheten med riktlinjer om när de ska väcka åtal om förtal. Där jag har studerat Anjos och Bajshögens videor och sedan jämfört det de uttrycker med vad åklagarna ska ta hänsyn till innan de väljer att öppna en utredning om förtal.

https://www.aklagare.se/globalassets...rolampning.pdf

Mycket riktigt är en utredning öppnad. Detta grundar sig i en grundläggande förståelse för juridik, och inte önsketänkande från någon som inte vet bättre.
Undra om jockiboi kommer pynta skadestånden och offentligt erkänna sin del i det eller om han kommer skicka hundarna under bussen snabbare än baronens käke rycker på en riktig bra dag? Han krattade ju för alternativ 2 i SvD-dokumentären, men vill väl helst inte att bajshögen ska börja läcka prints på sin mycket gode vän i desperation
Citera
2025-09-06, 16:53
Medlem
Citat:

Klara sig kommer han göra, på ett eller annat sätt, det tror jag ingen ifrågasätter. Men kommer hans tillvaro bli mörkare? Mjo, det mesta tyder på det.

För grejen är att idag så kollar arbetsgivare belastningsregistret. Detta i kombination med hans tomma CV kommer göra att det förmodligen kommer att bli väldigt svårt för honom att få jobb i framtiden.

Hur ska han göra nu? Han blir då nästan helt beroende av baronessan om ingen annan dyker upp. Hon kommer därmed få behöva ta ansvar för hela hushållsekonomin.

Hade Rask varit smart ifrån första början så hade han haft ett vanligt hederligt jobb + kört youtube på ett hederligt vis. Men så långt tänker inte karln för han är en samhällsparasit. Det finns ingen annan kategori man kan placera honom i.

Det är mer bekvämt att sitta på arslet hemma i mörkret, prata vulgärt och leva på att förtala andra människor.

Att vara en god förebild för andra, sina barn och ta ansvar, det verkar inte vara någon prioritet.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-09-06 kl. 16:57.
Citera
2025-09-06, 22:35
Medlem
Dr.mjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Klara sig kommer han göra, på ett eller annat sätt, det tror jag ingen ifrågasätter. Men kommer hans tillvaro bli mörkare? Mjo, det mesta tyder på det.

För grejen är att idag så kollar arbetsgivare belastningsregistret. Detta i kombination med hans tomma CV kommer göra att det förmodligen kommer att bli väldigt svårt för honom att få jobb i framtiden.

Hur ska han göra nu? Han blir då nästan helt beroende av baronessan om ingen annan dyker upp. Hon kommer därmed få behöva ta ansvar för hela hushållsekonomin.

Hade Rask varit smart ifrån första början så hade han haft ett vanligt hederligt jobb + kört youtube på ett hederligt vis. Men så långt tänker inte karln för han är en samhällsparasit. Det finns ingen annan kategori man kan placera honom i.

Det är mer bekvämt att sitta på arslet hemma i mörkret, prata vulgärt och leva på att förtala andra människor.

Att vara en god förebild för andra, sina barn och ta ansvar, det verkar inte vara någon prioritet.
Baronens tillvaro kommer att bli mörkare. Är viktigt för han med följare, likes och visningar. När han gav sina pengar till Livros för att köpa tillbaka kanalen så hävdade han att pengar inte betyder något för han. Han hade gjort YouTube för han tycker det är kul.
Detta är självklart en lögn då Baronen är troligtvis världens lataste människa.

Tror att allt socialt liv han har skulle fallera och han skulle troligtvis implodera av ångest.
Med socialt liv menar jag olika chattar med kvinnor, Pönta och Jocke. Då dessa inte hade haft kontakt med Baronen om han förlorade sin plattform.

Att han är/kommer bli dömd påverkar knappast hans chanser att bli anställd. Stora problemet är att han inte kan något och har sociala handikapp. Exempelvis selektiv telefonskräck, selektiv socialfobi och varit en hemmasittare sen han träffade tessan.

Dessutom har han inget att skriva på sitt cv efter 15år i arbetslivet.
Han borde klara av ”lättare yrken” om dom anpassas efter hans förmåga exempelvis dela ut post, industijobb eller plocka upp varor på Trossen. Men för att komma till den nivån måste kommunen/arbetsförmedlingen göra plan att få in han i samhället. Han skulle behöva börja på en daglig verksamhet för att lära sig rutiner. Att få han att bli en del av samhället kommer ta många år.

Walter har om några år mer arbetserfarenhet genom praktik än vad baronen har under sin livstid.

Bästa hade nog varit om han fick fängelse i några månader för att få rutiner och tvingas beblanda sig med andra människor.
Citera
2025-09-06, 22:58
Medlem
AlligatorMans avatar
Har någon någonsin dömts till fängelse för förtal i Sverige? Låter osannolikt, men visst vore det nyttigt för baronen i ett par månader!
Citera
2025-09-06, 23:15
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Har någon någonsin dömts till fängelse för förtal i Sverige? Låter osannolikt, men visst vore det nyttigt för baronen i ett par månader!

Samnytts ansvariga utgivare Mats Dagerlind åkte på fängelse för förtal. Så det är inte omöjligt, Baronen ska passa sig.
Citera
2025-09-06, 23:35
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Samnytts ansvariga utgivare Mats Dagerlind åkte på fängelse för förtal. Så det är inte omöjligt, Baronen ska passa sig.
Skulle just droppa länken.

https://www.journalisten.se/nyheter/...ind-star-fast/

Förtalsbaronen ligger riktigt risigt till, fotboja kan han iaf glömma, den förmånen är för människor som är integrerade i samhället med arbete, att sitta och runka i garderoben räknas inte som jobb.

Dömd för att ha skrivit vedervärdig människa

Lär bli ett år för Baronen med tanke på allt skit han bajsat ur sig.
Senast redigerad av Kickassfarsan 2025-09-06 kl. 23:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in