2025-07-05, 02:11
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Klockren beskrivning av dåtidens dårar som var med i paradiset hotell och dagens Rask. Hela ditt inlägg är för övrigt väldigt intressant.

Tack för de vänliga orden!

Rasks visningar genererar mycket pengar sett till tiden han lägger ner. Oavsett om det är Chrippa, valfri dåre på Internet, Temu-sekten eller reagera på sina egna gamla vredesutbrott. Modellen är spela in sig själv när han reagerar på annat content, oftast helt utan att ens orka klippa in bilder, ljud eller film. Och inte klippa bort något alls.

Andra youtubers harklar sig och hostar också, de råkar upprepa sig. Men de klipper bort och tar om sekvenser där kameran inte är i fokus, eller när de letar efter rätt ord. Det är vad jag vet endast Rask som ogärna tar bort något inspelat material alls (av svenska youtubers med tittare).

Finns en till som får kritik för detta. Men det gäller inte vara tekniskt dålig på redigering i sak utan bristande förståelse för vad som är intressant att kolla på i minutlånga utdragna sekvenser.

Han skriver inte manus, äger gammal utrustning, morsans bil är studio, han redigerar bara in några highlights följt av sitt tusen år gamla kanalintro.

Han har inga andra sidoprojekt som att vara fotomodell, klippa/filma poddar eller videor åt andra, jobba som servitör, taxichaufför, eller manager. Men tre barn att försörja. Det är därför han får extra mycket kritik. Han är anmärkningsvärt lat. Med barn, uppfattas hans lathet vad gäller det mesta utom att överbevisa hur han utvecklats som människa men inte kreatör extra slappt. För han sammanblandar kritiken mot honom som man, pappa eller människa med kritik mot sitt slappa content. Och när kritiken överlappar blir det block och ban, därav extra lång tråd här. Haters samsas med de med konstruktiv kritik plus de lovers som på en endaste enskild video inte var rakt igenom positiva.

En han bannat (han kallar det något mer fancy, som "dolt från kanalen" eller så) är hon som kommenterar i realtid när hon ser en video. Ni vet hon med radbrytningar som skriver: Hej. Ja. Nej. Imorgon. Ja är bra. Tycker inte om räkor. Nej inte kräftor. Fint. Ja. Kram." för henne har han blockat när hon ställde en enkel rimlig fråga.

Alla andra med hans visningar som jag känner till, gör annat vid sidan om för försörjning.
Citera
2025-07-05, 02:24
Medlem
Spritnotas avatar
Helt ärligt:

Sista gången jag tyckte om Rask, var för att han alltid tryckte like och svarade med ett ❤️ på hon med radbrytningarna. Hon som heter efternamn.förnamn eller omvänt. Det är så UPPENBART att hon ser och kommenterar i realtid när hon ser på en video och sällan har frågor.

Jag blir glad när kanalen ger henne en "❤️ tack".

Rask råkade få henne ställa en fråga. Fattar ni nivån på hur han inte svarade på kritik när han dolde henne och hennes inlägg på kanalen?

I hennes ära #free

Hej.
Rask.
Skäms.
På dig.
Fina barn.
Kram.
Citera
2025-07-05, 08:00
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Men är han inte lite väl gammal och härjad för att någon skulle ta han för en twink? Eller så har jag inte helt förstått begreppet.
Jo, det har du kanske rätt i. Tänkte mest på att de brukar vara späda, men det finns nog ett element av ålder i det också ja.
Citera
2025-07-05, 08:20
Medlem
Mansingens avatar
jag kollar på när Rask bråkar med Trobo, fan vad roligt det var. jag hörde att han blandat in hyresgästföreningen nu och därför håller tyst?
Citera
2025-07-05, 08:27
Medlem
Tortellis avatar
Har Baronen pratat om att göra något med familjen nu under sommaren? Idag är det Lördag och det är väl hög tid för en video från Trosas egen WT kung. Fy fan vilken kaos familj. Jag har inte blandat in Tessan tidigare men hon kan inte vara normal, ingen mamma vill att sina egna barn ska växa upp med en sån pappa. Det finns inte på kartan.
Citera
2025-07-05, 08:56
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Har Baronen pratat om att göra något med familjen nu under sommaren? Idag är det Lördag och det är väl hög tid för en video från Trosas egen WT kung. Fy fan vilken kaos familj. Jag har inte blandat in Tessan tidigare men hon kan inte vara normal, ingen mamma vill att sina egna barn ska växa upp med en sån pappa. Det finns inte på kartan.
Han har ju varit en dag på stranden med familjen! Detta trots att han hatar sommar och sol. Det räcker för väl hela sommarlovet? Du får inte glömma att den porrskadade ÄckelBaronen är en stor kreatör som jobbar med YouTube på heltid. Det innebär att han inte hinner ha någon semester!
Utöver det verkar frun göra saker med barnen själv vilket tyder på att hon gett upp. Det passar Baron af Ollon perfekt för han har som sagt fullt upp. Senast igår försökte han lära sig snurra med trumpinnar framför transrockvideor på tv:n.
Citera
2025-07-05, 08:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Jag kunde knappt ta mig igenom hans senaste video utan att vilja skalla skärmen. Där sitter den lismande lögnmaskinen själv med sitt tillgjorda flin och försöker övertyga sin trogna armé av kognitivt utmanade följare att han har ”förändrats”.

”Jag är inte den jag var” viskar han mellan raderna samtidigt som svetten lackar på flinten och med exakt samma hat, lögner och manipulationer som alltid, fast nu i new age-filter, där han plötsligt ”känner energier” och pratar om ”vibrationer”.

Hahahahaha snacka om att killen alldeles oavsett berör

Så till den grad att ngn tomte här i tråden laddar upp hans videos på annat ställe för att Rask ska gå miste om några ören

Minns 2024 när han sa att han fått ut 120 ngn månad från YT. Det var sån satans aktivitet här inne. Det kunde inte stämma!!! Det fick inte stämma!!!!! Att han tjänat så bra en månad. Sååå otroligt förkrossande för allas våras flashback - hjärtan.

Han är problematisk absolut. Han är ingen favorit alls.

Men att han berör? Det är svårt att snacka bort.
Citera
2025-07-05, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86

Så till den grad att ngn tomte här i tråden laddar upp hans videos på annat ställe för att Rask ska gå miste om några ören

Minns 2024 när han sa att han fått ut 120 ngn månad från YT. Det var sån satans aktivitet här inne. Det kunde inte stämma!!! Det fick inte stämma!!!!! Att han tjänat så bra en månad. Sååå otroligt förkrossande för allas våras flashback - hjärtan.

Håller helt med dig om att han berör, man vill verkligen sparka ut hans fula tänder om man ser för mycket. Jag skulle gå så långt att jag genuint hatar baronen, han är så vidrig på alla sätt. Det är få personer som är så vidriga och berör mig.
Men nu njuter man när ekonomin och resten av hans liv är påväg åt skogen.
Citera
2025-07-05, 10:06
Medlem
Hillsongsekts avatar
Citat:

Jo fast är det något positivt? den tokiga somaliska kvinnan jag passerar varje dag som skriker spottar och kallar folk för horor berör också.
Citera
2025-07-05, 10:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hillsongsekt
Jo fast är det något positivt? den tokiga somaliska kvinnan jag passerar varje dag som skriker spottar och kallar folk för horor berör också.

Blir du lika känslomässigt investerad i henne som ngn ovan som knappt kunde avhålla sig från att dunka huvudet i skärmen när såg Baronens video?
Citera
2025-07-05, 10:27
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Blir du lika känslomässigt investerad i henne som ngn ovan som knappt kunde avhålla sig från att dunka huvudet i skärmen när såg Baronens video?
Jag blir irriterad för att han får hålla på och förtala och ljuga om folk som inte är offentliga. Att du inte förstått det kan bero på att du inte tittar eller att du inte bryr dig.
Vilket är det?
Folk som återuppladdar hans content har att göra med att han har en historik av att radera bevis i desperata försök att inte ta ansvar för vad han gjort.
Förresten, du vet att han blivit dömd för flera fall av grovt förtal och grov integritetskränkning?
Tycker du det också är roligt?
Citera
2025-07-05, 10:58
Medlem
Treschows avatar
🎵 “Förtal & Dagdriveri” 🎵

(Vers 1)

Carl-Fredrik R. vaknar klockan två,

Scrollar sitt flöde, ser vad han kan flå.

Bakom gardinerna mullrar han tyst,

Skickar ett hjärta till nån annans brud i brist på nåt schysst.

Frugan dricker Red Bull med sugrör i mun,

“Varför går inte kilona ner nån gång, hun?”

Barnen vill ha glass, men farsan han svarar:

“Jag streamar ju snart, så ni får vänta till lördag!”

(Refräng)

🎶

Gardinerna stängda, drömmar så blå,

Carl-Fredrik ska bli nåt – men ingen vet vad ändå.

Dennis Hot Dogs rockar loss i kylen i takt,

Marsvinen flyr, nåt luktar abstrakt.

Tre små barn men ingen plan B –

När YouTube kraschar, vem betalar för te?

(Vers 2)

På dejtnight blir det pizza och en sned blick,

Han har en kamera redo men får inget klick.

Vill spela in nåt vuxet, men stämningen dör,

Frugan ba: “Inte i kväll, jag har huvudvärk, så mör!”

Han kallar sig grindare men grindar mest luft,

Drar i sin mic, men det blir bara bluff.

Försörjer mest sig själv på en andras bekostnad,

Samhällets nota blir lång – ingen bragd.

(Stick)

Glass på Trossen – en ouppnåelig dröm,

Medan pappa livestreamar sin femte dröm.

Livet i köket är kaos och fläckigt,

Men han tror han är kung – om än mycket äcklig.

(Refräng)

🎶

Gardinerna stängda, drömmar så blå,

Carl-Fredrik ska bli nåt – men ingen vet vad ändå.

Dennis Hot Dogs rockar loss i kylen i takt,

Marsvinen flyr, nåt luktar abstrakt.

Tre små barn men ingen plan B –

När YouTube kraschar, vem betalar för te?

(Outro – spoken word med autotune)

“Prenumerera, like’a, och glöm inte min podd…

…snälla?”

-------------------------------------
https://postimg.cc/3W0mHMKX
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in