Citat:
Ursprungligen postat av
Beryllium
Tack för uppladdningar. Orkade inte kolla så länge på sista, det har blivit så tragiskt att jag faktiskt blir ledsen. Har inte följt Rask ända sen start, men har han någonsin sökt hjälp? Den där terapin på frivården verkade ju som att han skulle ha nytta av någon gång i veckan. Inget kan ju någonsin bli bättre om han fortsätter med YT.
Disclaimer: Allt han gör är vidrigt, jag menar inte att det är synd om honom. Men upplever honom verkligen som sjuk.
Under tiden han hade skyddstillsyn var det mycket tjatande om att han gick och träffade psykologer, skulle göra utredningar och höll på att trassla ut sig själv. Han hade visst så mycket ångest av anledningar han själv inte förstod, som förhindrade honom från att försörja sig själv och sin familj. Idén att göra det kläcktes antagligen på Frivården, eftersom en del av behandlingsplanen där kan vara att utreda eventuella funktionshinder.
Min bedömning är att dessa utredningar, liksom allt annat med Rask, är tillfälliga källor till uppmärksamhet. Därav stannade hans hjälpsökande vid de inledande bedömningssamtalen. Efter det så har han fokuserat på annat. Detta torde bero på att han fick lite uppsving med sin podd, samt att kontakterna med frivården upphörde och han vågade sig på att göra förtalsvideor lite smått igen. När Carl-Fredrik kan få uppmärksamhet på något annat sätt sjunker intresset att gråta framför kameran avsevärt. Detta är bara desperata medel han tar till när inget annat funkar.
Så kontentan är att Rask aldrig sökt hjälp. Inte på riktigt i alla fall, eftersom han överhuvudtaget inte har sökt för den problematik han har. Det är inte ångest och depression, utan allvarliga störningar av typen kluster-B. Att han skulle söka hjälp för detta är också uteslutet, eftersom en del av problematiken är att sådana som Baronen inte tycker att han har några problem. Det är alla andra det är fel på. När de väl söker hjälp är det just för sådant som depression och ångest, när den verkliga anledningen till att de ständigt skapar problem är deras allvarliga personlighetsstörningar.