2025-06-06, 06:32
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beryllium
Tack för uppladdningar. Orkade inte kolla så länge på sista, det har blivit så tragiskt att jag faktiskt blir ledsen. Har inte följt Rask ända sen start, men har han någonsin sökt hjälp? Den där terapin på frivården verkade ju som att han skulle ha nytta av någon gång i veckan. Inget kan ju någonsin bli bättre om han fortsätter med YT.

Disclaimer: Allt han gör är vidrigt, jag menar inte att det är synd om honom. Men upplever honom verkligen som sjuk.

Nej, terapi gör honom bara värre. Det är bara att inse, att killen är antisocial.

Efter KBT-terapin, hos frivården. Så använde han terapimetoden till sin egen vinnings skull. Han sa helt enkelt, att han är en förändrad människa och hänvisade till shadow works. Och sa att han numera jobbar med inre och yttre faktorer.
Detta vara bara skitsnack, han blev bara "bättre" psykopat efter terapin.

Det han behöver, är kriminalvård.
Senast redigerad av PeterJihadi 2025-06-06 kl. 06:37.
Citera
2025-06-06, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beryllium
Tack för uppladdningar. Orkade inte kolla så länge på sista, det har blivit så tragiskt att jag faktiskt blir ledsen. Har inte följt Rask ända sen start, men har han någonsin sökt hjälp? Den där terapin på frivården verkade ju som att han skulle ha nytta av någon gång i veckan. Inget kan ju någonsin bli bättre om han fortsätter med YT.

Disclaimer: Allt han gör är vidrigt, jag menar inte att det är synd om honom. Men upplever honom verkligen som sjuk.

Under tiden han hade skyddstillsyn var det mycket tjatande om att han gick och träffade psykologer, skulle göra utredningar och höll på att trassla ut sig själv. Han hade visst så mycket ångest av anledningar han själv inte förstod, som förhindrade honom från att försörja sig själv och sin familj. Idén att göra det kläcktes antagligen på Frivården, eftersom en del av behandlingsplanen där kan vara att utreda eventuella funktionshinder.

Min bedömning är att dessa utredningar, liksom allt annat med Rask, är tillfälliga källor till uppmärksamhet. Därav stannade hans hjälpsökande vid de inledande bedömningssamtalen. Efter det så har han fokuserat på annat. Detta torde bero på att han fick lite uppsving med sin podd, samt att kontakterna med frivården upphörde och han vågade sig på att göra förtalsvideor lite smått igen. När Carl-Fredrik kan få uppmärksamhet på något annat sätt sjunker intresset att gråta framför kameran avsevärt. Detta är bara desperata medel han tar till när inget annat funkar.

Så kontentan är att Rask aldrig sökt hjälp. Inte på riktigt i alla fall, eftersom han överhuvudtaget inte har sökt för den problematik han har. Det är inte ångest och depression, utan allvarliga störningar av typen kluster-B. Att han skulle söka hjälp för detta är också uteslutet, eftersom en del av problematiken är att sådana som Baronen inte tycker att han har några problem. Det är alla andra det är fel på. När de väl söker hjälp är det just för sådant som depression och ångest, när den verkliga anledningen till att de ständigt skapar problem är deras allvarliga personlighetsstörningar.
Citera
2025-06-06, 06:43
Medlem
Dopys avatar
Vart har marsvinen tagit vägen?
Dem stod ju förut i vardagsrummet, men inte nu längre.
Någon trodde att marsvinen inte skulle vara i familjen så länge, jag hoppades personen hade fel, men nu börjar man ju undra.
Citera
2025-06-06, 06:49
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Under tiden han hade skyddstillsyn var det mycket tjatande om att han gick och träffade psykologer, skulle göra utredningar och höll på att trassla ut sig själv. Han hade visst så mycket ångest av anledningar han själv inte förstod, som förhindrade honom från att försörja sig själv och sin familj. Idén att göra det kläcktes antagligen på Frivården, eftersom en del av behandlingsplanen där kan vara att utreda eventuella funktionshinder.

Min bedömning är att dessa utredningar, liksom allt annat med Rask, är tillfälliga källor till uppmärksamhet. Därav stannade hans hjälpsökande vid de inledande bedömningssamtalen. Efter det så har han fokuserat på annat. Detta torde bero på att han fick lite uppsving med sin podd, samt att kontakterna med frivården upphörde och han vågade sig på att göra förtalsvideor lite smått igen. När Carl-Fredrik kan få uppmärksamhet på något annat sätt sjunker intresset att gråta framför kameran avsevärt. Detta är bara desperata medel han tar till när inget annat funkar.

Så kontentan är att Rask aldrig sökt hjälp. Inte på riktigt i alla fall, eftersom han överhuvudtaget inte har sökt för den problematik han har. Det är inte ångest och depression, utan allvarliga störningar av typen kluster-B. Att han skulle söka hjälp för detta är också uteslutet, eftersom en del av problematiken är att sådana som Baronen inte tycker att han har några problem. Det är alla andra det är fel på. När de väl söker hjälp är det just för sådant som depression och ångest, när den verkliga anledningen till att de ständigt skapar problem är deras allvarliga personlighetsstörningar.

Nja, enligt mig så kommer hjälp från terapi inte vara lösningen på hans problem. Det kommer snarare förvärra hans problem. Problemet är att han är en typisk psykopat - noll empati, älskar sig själv och njuter till och med av att se andra lida.

Rask är bortom räddning på alla punkter, och det går inte att prata honom tillrätta, eller att fysiskt tillrättavisa honom.

Han kommer fortsätta vara densamme. Oavsett vilka försök det än tas till, att lära honom att bli en bättre människa.
Senast redigerad av PeterJihadi 2025-06-06 kl. 07:05.
Citera
2025-06-06, 07:11
Medlem
När rask sitter och rantar om att lokal pratar blattesvenska om hur illa det är. Undra om han någonsin kollat på Anjo och lisen, lisen pratar ju exakt likadant. Kan inte rask ranta om henne hur hon pratar.
Citera
2025-06-06, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Nja, enligt mig så kommer hjälp från terapi inte vara lösningen på hans problem. Det kommer snarare förvärra hans problem. Problemet är att han är en typisk psykopat - noll empati, älskar sig själv och njuter till och med av att se andra lida.

Rask är bortom räddning på alla punkter, och det går inte att prata honom tillrätta, eller att fysiskt tillrättavisa honom.

Han kommer fortsätta vara densamme. Oavsett vilka försök det än tas till, att lära honom att bli en bättre människa.

Det håller jag med om. Om Baronen fick en riktig diagnos för sina störningar han har i verkligheten, då hade han använt det han lärt sig under terapin för att manipulera sin omgivning.

Han är helt bortom räddning. Det rimligaste att göra är bara att elektrifiera och kremera honom, och sedan sprida askan med vinden. Det kan låta hårt. Men då kommer han inte orsaka någon annan skada mer i alla fall.
Citera
2025-06-06, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det håller jag med om. Om Baronen fick en riktig diagnos för sina störningar han har i verkligheten, då hade han använt det han lärt sig under terapin för att manipulera sin omgivning.

Han är helt bortom räddning. Det rimligaste att göra är bara att elektrifiera och kremera honom, och sedan sprida askan med vinden. Det kan låta hårt. Men då kommer han inte orsaka någon annan skada mer i alla fall.

Tack till dig och ni andra som svarat. Jag trodde att han kanske hade kunnat få hjälp, men vet att vissa blir som ni säger värre eller använder det till sin fördel på konstiga sätt. Fan va... Deppigt. Minns att han sa i nån video att han inte pallade fullfölja eller uppta att utreda diagnoser.
Citera
2025-06-06, 08:40
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.mjao

https://i.imgur.com/uBmp6YP.mp4
.

Han har strävat efter en militär skyttegrav, myrorna stil med liten dragning mot Disney vampyrer.
3sits soffa för hela 5 familjen.
Inte en sekund dagsljus får komma in, han på kontraktet är jagad av Trobo som skickar räkningar och kravbrev, usch. Inga plantor eller annan normal inredning.
Här ser du aldrig det utspelar sig någon trevlig familjekväll med brädspel eller att någon läser en bok.
Röda draperier i taket för att få en riktigt romsk-tält känsla med mystiska vibbar.
Gamla bilder på okända människor som han i sin ensamhet säkert har gett namn då ingen i hans släkt vill hänga där.

Barnen måste verkligen vara jättesugna på att ta hem kompisar och klasskamrater

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.mjao
Varför får inte tessan inreda ett rum?

Det kanske inte finns en Dollarstore i Trosa? På gångavstånd dessutom?
Senast redigerad av PhilipsDP18 2025-06-06 kl. 09:07.
Citera
2025-06-06, 08:56
Medlem
Faltas avatar
Videon igår kväll!! Det är äckligt att se Rask som har en uppsjö av diagnoser och dessutom en 100% WT. Är det ingen som noterar samarbetet med Anjo? Dom passar till varandra. Jag fattar inte att denna dåre har 149k följare, Något är jävligt fel. Han går tillbaka till något flera år och hänger ut en annan kreatör. Det är fokusförflyttning 2.0. Snubben/Rask är 34år. Det finns ingen räddning med den skithög.Vad kostar det att köpa följare? Någon som vet?
Citera
2025-06-06, 09:07
Medlem
Så Rask kan inte stå till svars för herr och fru Medvikts kritik p.g.a att dom är ytligt bekanta med Lokal, om ens det. Vad är det för logik ens? inte ska man behöva stå till svars för vad en annan person har gjort, särskilt någon som man knappt har någon historik med. Totalt verklighetsfrånvänt. ”Vara karl för sin hatt” och stå för sina egna misstag. Vem är det som ändrar på ”narrativet” hela tiden, är det inte Rask själv?
Citera
2025-06-06, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Videon igår kväll!! Det är äckligt att se Rask som har en uppsjö av diagnoser och dessutom en 100% WT. Är det ingen som noterar samarbetet med Anjo? Dom passar till varandra. Jag fattar inte att denna dåre har 149k följare, Något är jävligt fel. Han går tillbaka till något flera år och hänger ut en annan kreatör. Det är fokusförflyttning 2.0. Snubben/Rask är 34år. Det finns ingen räddning med den skithög.Vad kostar det att köpa följare? Någon som vet?
98% av dom följarna är köpta indonesiska bottar.
Intressant inredningsstil förresten, Iransk bordell möter disney-dracula.
Citera
2025-06-06, 09:31
Medlem
vichy6s avatar
Så Rask ska vara med i SVDPod? Någon som vet vad det ska handla om?

Chrippa vägrade att ställa upp, vilket jag har full förståelse för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in