2025-02-27, 09:50
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Konsgit att både tessan och dottern är magsjuka idag...
Man kan ju säga att det sannolikt inte är pizzans fel i alla fall, utan snarare handlar om var de åt den.
Toaletten är ju inte direkt rekommenderad som matplats.
Citera
2025-02-27, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast de hade ju kunnat gå 400 meter till sin gamla lägenhet och äta där. Jag hade ju gjort det hellre än att äta på golvet i en toalett som jag inte vet HUR den städats.
De hade också kunnat äta maten på pizzerian som ett stenkast bort, typ max 150 meter, och har rymliga fina lokaler. Så det är svårt att se poängen med att äta på en toalett.
Håller med dig, men vem i helvete tar en bild om man nu bestämmer sig för att äta inne på toaletten
Citera
2025-02-27, 09:51
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Man kan ju säga att det sannolikt inte är pizzans fel i alla fall, utan snarare handlar om var de åt den.
Toaletten är ju inte direkt rekommenderad som matplats.

Nä, mat på toan känns inte direkt som ett vinnande koncept.
Citera
2025-02-27, 09:56
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1
Tror du att den tidigare inflytten och "vi tar vad som helst bara vi får flytta" kan ha gjort att hyresvärden agerat annorlunda? + att de verkar hata honom för den tidigare tvisten och alla uthängningar. Det känns inte helt orimligt att de fått nycklarna tidigare mot att de flyttar in i "befintligt skick" och Carl sket i att kolla på lägenheten för att hans fru kände den som bodde där innan? Han har gjort bort sig totalt som vanligt alltså.
Hyresvärden har ingen skyldig att åtgärda någonting så länge lägenheten är i brukbart skick och Trobo brukar inte nyrenovera mellan varje hyresgäst eftersom det skulle innebära höga kostnader och ännu högre hyror, så jag tror inte det har med det att göra.
De hade inte renoverat bara för att han ställde krav heller, utan endera är det sådan som de anser ska lagas och då gör de det, eller också får han själv bekosta uppfräschningen och det är dyrt att plocka in Trobo på det.
Såvitt jag vet brukar inte Trobo särbehandla människor negativt bara för att de är korkade arslen. De har hög toleranströskel.
Citera
2025-02-27, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumuk20
Håller med dig, men vem i helvete tar en bild om man nu bestämmer sig för att äta inne på toaletten
Ja man kan ju ifrågasätta om det är insta-worthy med en bild som direkt framkallar äckel. Åtminstone blev Tessan här omedvetet meme- material.
Citera
2025-02-27, 11:15
Medlem
Citat:
Hyresvärden har ingen skyldig att åtgärda någonting så länge lägenheten är i brukbart skick och Trobo brukar inte nyrenovera mellan varje hyresgäst eftersom det skulle innebära höga kostnader och ännu högre hyror, så jag tror inte det har med det att göra.
De hade inte renoverat bara för att han ställde krav heller, utan endera är det sådan som de anser ska lagas och då gör de det, eller också får han själv bekosta uppfräschningen och det är dyrt att plocka in Trobo på det.
Såvitt jag vet brukar inte Trobo särbehandla människor negativt bara för att de är korkade arslen. De har hög toleranströskel.
Tror det var ganska klart case,. Baronen tjatar på dom att han vill ha lägenheten pga dess storlek. Personen före i kön backar ur när hon inspekterar lägenheten och konstaterar att den är ett sunkigt råtthål. Rask erbjuds lägenheten i befintligt skick och tackar ja på stört utan förbehåll.

Det behöver inte vara svårare än så.
Citera
2025-02-27, 11:15
Medlem
Djungelskribentens avatar
Idag är det tiodagarsjubileum för det här fantastiska verket där Magmys Micke RASKAR Rask. Tänk att vara så värdelös att till och med ett utvecklingsstört cykelhjälmsmongo vinner över dig.

https://youtu.be/Zq5nIp5_Avk?si=y5DDXhI53jUJyord

Ang lägenheten - credit where it’s due. På Fis-Tessans instagram så visar hon upp några av rummen (b.la barnens) och de har kommit rätt långt asså. Vardagsrummet ser dock tragiskt ut, men jag förväntade mig inget annat. Kommer nog bli bättre när Baronen har fått fylla hela lägenheten med bilder på sina döda släktingar!
Citera
2025-02-27, 11:25
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri

Annars skulle väl makarna Rask kunna tänt ett värmeljus och suttit i garderoben. Där rikedomen ska skapas framöver. Om nu garderobsbaronen lyckas dra en skarvsladd in dit.

Episk kommentar
Citera
2025-02-27, 11:28
Medlem
När kommer nästa bääänger, väntar med stor spänning på att få se första videon från nya "kojan" klädkammaren där han kommer sitta och gapa skrika, hosta och snora mellan varje mening, ta sig på pungen och spotta ut snusen på golvet. Är det ens ventilation där inne och ska han dra in en förläningssladd under dörren eller?
Citera
2025-02-27, 11:28
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelskribenten
Idag är det tiodagarsjubileum för det här fantastiska verket där Magmys Micke RASKAR Rask. Tänk att vara så värdelös att till och med ett utvecklingsstört cykelhjälmsmongo vinner över dig.

Ang lägenheten - credit where it’s due. På Fis-Tessans instagram så visar hon upp några av rummen (b.la barnens) och de har kommit rätt långt asså. Vardagsrummet ser dock tragiskt ut, men jag förväntade mig inget annat. Kommer nog bli bättre när Baronen har fått fylla hela lägenheten med bilder på sina döda släktingar!

Han tvålar till han rätt bra.
Citera
2025-02-27, 11:30
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
När kommer nästa bääänger, väntar med stor spänning på att få se första videon från nya "kojan" klädkammaren där han kommer sitta och gapa skrika, hosta och snora mellan varje mening. Är det ens ventilation där inne och ska han dra in en förläningssladd under dörren eller?

Hak sågar ett hål i dörren. Eller så drar han der gebit ventilation som vsr ovan för dörren. Gode gud vad der kommer se fult ut. Oavsett vad.
Citera
2025-02-27, 11:31
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelskribenten

Ja, det blir givetvis trevligare när det är möblerat. Klart det ser sunkigt ut när Baronen går runt i en nedsläckt lägenhet, tar med glipor, hål och filmar nära in i varenda list, där man kan se högupplöst film på skit som ansamlats där.

En väldigt konstig video förövrigt. Jag tror det hade varit trevligare om han översiktligt visade rummen och endast de allvarligaste skavankerna, och klippte bort allt småskit. Istället blev det allt, där Baronen utan och innan synade hela lägenheten i sömmarna med sitt rättshaveristiska tonfall på rösten. Han sänder ut så negativa vibes, inte bara i den videon utan hela tiden. Han kan nog inte hjälpa sig själv, han är en så hatfylld person att han söker efter saker att klaga på. Han verkar näras av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in