2025-02-26, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Vore ju kul om Trosas finest bor i huset, passar ju honom som handen i handsken.

Han hade aldrig vågat gå ut om det springer runt pundare där.

Kan det vara så att historien om T pappa är borgenär är lögn? Kanske rent av är soc som fixat lägenheten då dom inte ville att 3 barn skulle bo i samma jävla rum med skynken mellan sängarna.

Det där att han tackade ja utan att sett den kan också vara lögn. Kan vara så att soc sa den här är det enda vi kan erbjuda som passar eran familj på 5.

Jag anar ugglor i mossen.. tror att våra soc anmälningar äntligen gjort lite hjälp åt familjen youre welcome Karl...

Tror du kan va inne på ett spår här. Vi vet ju att Rasken är manipulativ i grunden och gör allt för att framställa sig som någon han inte är på riktigt. Men att dölja den lögnen känns lite för svårt för honom. Han är ju inte direkt en skicklig manipulatör och lyckas alltid gola ner sig själv i slutändan.

Men du är en erfaren Baronanalytiker så du kan ha rätt!

Först tog Freddan sin del av arvet under bordet för att undvika att det skulle gå till soc/skulder. Undrar om Rasken fifflar till sig sin del så soc inte ser att han har pengar samtidigt som han lever på bidrag? Det är nog en lockande tanke för latmasken.
Senast redigerad av Ralfhead 2025-02-26 kl. 22:12.
Citera
2025-02-26, 21:40
Medlem
ziejacools avatar
tror shunon han är Wiz Khalifa eller vad fan är det för skratt han drar med? https://streamable.com/lfs8ad
Citera
2025-02-26, 21:41
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Det bästa med lägenheten var att de målat runtom tvn

Det och knytnävshålet i väggen är fullpoängare ja.
Och badrumstaket.
Citera
2025-02-26, 21:42
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Det menar du inte? Tessan är lika blåst hon.
Det är bara synd om barnen.

Visste Tessan om vad som krisade i kycklingbröstet?
Citera
2025-02-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Kan det vara så att historien om T pappa är borgenär är lögn? Kanske rent av är soc som fixat lägenheten då dom inte ville att 3 barn skulle bo i samma jävla rum med skynken mellan sängarna.

Det där att han tackade ja utan att sett den kan också vara lögn. Kan vara så att soc sa den här är det enda vi kan erbjuda som passar eran familj på 5.

Jag anar ugglor i mossen.. tror att våra soc anmälningar äntligen gjort lite hjälp åt familjen youre welcome Karl...
Du kan definitivt vara väldigt nära sanningen här. Jag ser egentligen ingenting som kan slå hål (pun intended) på din tes.
Baronen tycker givetvis att det är att jävla råtthål, men något gör att han håller emot från att gå bananas. Jag tyckte husesynsfilmen kändes off på något vis, det fanns hur mycket som helst att beklaga sig över men baronen var överlag väldigt uppåt och positiv.

Och precis det faktumet att dom tog lägenheten osedd känns som att dom inte har haft något val.

Socialen&Trobo vs Rask 3 - 0?
Citera
2025-02-26, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Hyressättning funkar inte på det sättet. Man utgår från lägenhetens skick, inte läget. Därför kan du gå in på bostadsförmedlingen i Stockholm, och hitta extremt eftertraktade lägenheter på fina adresser på Östermalm och Vasastan för låg hyra, eftersom husen där är gamla och inte nyrenoverade. Men alla vill ha dem, och man måste ha köpoäng i typ 40 år för att ha en chans. Medan lägenheter långt från stan kan ha tokhöga hyror, men de är nybyggda och har typ handdukstork, och då kan de ta mycket mer för det. Dessa lägenheter vill ingen ha, inte bara för att hyrorna är höga, utan även för att de brukar ligga i någon avlägsen förort.
Min gamla hyresvärd sa att läget påverkade priset. Och att det är sådär i Sthlm känner jag till. Vissa får ju tom. bo nästan gratis i K-märkta hus så länge de inte renoverar
Men jag googlade
Vad är hyrespriser?
Hyrespriser är de månatliga betalningar som hyresgäster betalar för att bo i en lägenhet. Dessa priser varierar beroende på flera faktorer, inklusive lägenhetens storlek, läge, skick och eventuella tillval. Att förstå de olika aspekterna av hyrespriser är viktigt för att kunna bedöma kostnaderna och göra en välinformerad beslut.
Men de kanske tänker läge som nära en stor väg eller ännu värre du blir närmsta granne med bajsbaronen.
Citera
2025-02-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Boy
Min gamla hyresvärd sa att läget påverkade priset. Och att det är sådär i Sthlm känner jag till. Vissa får ju tom. bo nästan gratis i K-märkta hus så länge de inte renoverar
Men jag googlade
Vad är hyrespriser?
Hyrespriser är de månatliga betalningar som hyresgäster betalar för att bo i en lägenhet. Dessa priser varierar beroende på flera faktorer, inklusive lägenhetens storlek, läge, skick och eventuella tillval. Att förstå de olika aspekterna av hyrespriser är viktigt för att kunna bedöma kostnaderna och göra en välinformerad beslut.
Men de kanske tänker läge som nära en stor väg eller ännu värre du blir närmsta granne med bajsbaronen.

Jag har ingen större koll vad som menas med läge exakt. Men jag vet att det inte betyder det vi tänker är det bästa läget. Är det en lägenhet med dålig standard som ligger på Strandvägen kommer den fortfarande ha lägre hyra än en sprillans nybyggd lya i Fittja, även om betydligt fler skulle vilja bo i den förstnämnda p.g.a läget. Hade den ombildats till bostadsrätt hade istället läget spelat störst roll för priset. Så ett litet hål i väggen på en central adress kan kosta mer än en stor lägenhet med flera rum i något betonggettho.

Nu pratar jag förstås om förstahandsmarknaden. Det finns säkerligen folk som tar mycket högre hyra än vad som är skäligt för sina fina lägenheter i stan, och folk är villiga att betala. Sedan är även andrahandsvärdar bundna av samma regler, och får inte ta hur hög hyra som helst. Men får för mig att det inte alltid följs.
Citera
2025-02-26, 22:42
Undrar fortfarande hur de gick med SvD, spontant borde vi hört hur mycket som helst om de där.
Citera
2025-02-26, 22:45
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Jag har ingen större koll vad som menas med läge exakt. Men jag vet att det inte betyder det vi tänker är det bästa läget. Är det en lägenhet med dålig standard som ligger på Strandvägen kommer den fortfarande ha lägre hyra än en sprillans nybyggd lya i Fittja, även om betydligt fler skulle vilja bo i den förstnämnda p.g.a läget. Hade den ombildats till bostadsrätt hade istället läget spelat störst roll för priset. Så ett litet hål i väggen på en central adress kan kosta mer än en stor lägenhet med flera rum i något betonggettho.

Nu pratar jag förstås om förstahandsmarknaden. Det finns säkerligen folk som tar mycket högre hyra än vad som är skäligt för sina fina lägenheter i stan, och folk är villiga att betala. Sedan är även andrahandsvärdar bundna av samma regler, och får inte ta hur hög hyra som helst. Men får för mig att det inte alltid följs.

Är nog inte helt lätt att trolla fram 4 rok i Trosa.

Han kan lägga ner grejerna med lister.

In med skräpet från 69 kvm. Han får väl puckelrygg i gardegarderoben.
Citera
2025-02-26, 22:55
Medlem
Han är störrskön nånstaks ändå
Citera
2025-02-26, 22:56
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikish
Undrar fortfarande hur de gick med SvD, spontant borde vi hört hur mycket som helst om de där.
Under tiden kan du läsa dessa, man undrar ju, känner han någon på SvD eller är det en flygande apa som jobbar där? Majoriteten av artiklarna är publicerade av just den tidningen.

https://www.svd.se/a/0n5GO2/influenc...-som-betahanne

https://www.svd.se/a/l1xQVM/barn-dra...s-juldrickande

https://www.expressen.se/noje/alexan...nar-pa-posten/

https://www.folkbladet.nu/2019-02-10...-avslojas-i-tv

När man förstår att det alltid varit han själv som fabricerat historier och sedan kontaktat media så förstår man vidden av hans sinnessjukdom.
Citera
2025-02-26, 23:11
Medlem
Skulle inte betala mer
Än 7000 för det där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in