Citat:
Ursprungligen postat av
Sumuk20
Jag går så långt att jag äter upp min hatt om han har lagt undan allt som ska betalas in för skatten. Jag är 110% säker på att muppen har gjort bort sig här också.
Det låter sannolikt. Livet kommer bara gå utför nu, när farfar är död och hans pengar börjar sina. Rask måste börja stå på egna ben. När han för första gången skulle plocka vuxenpoäng och fixa boende till familjen, slutade det med att en annan pensionerad man fick lösa det åt honom. Precis som farfar alltid har gjort innan. Det är illavarslande.
Kan heller inte släppa det här med att Carl-Fredrik på måndag ska få ”ge seeein deeeil av myntet” för en artikel i SvD. I vilka sammanhang kan man tänka sig att en stor dagstidning tycker det är viktigt att Carl-Fredrik får komma till tals, och varför? Jag kan tänka mig att det är Chrippa-drevet som är föremål för en granskning, eftersom det är där Rask varit som mest aktuell under senaste tiden. Varför är det viktigt att låta honom komma till tals? Ja, för att vi nu ska måla ut honom som en kriminell dåre, som utnyttjar YouTube för att begå brottslighet på den, och då är det rättvist att han även får ge sin sida. Eftersom vår granskning riskerar att innebära stora konsekvenser för personen.
Sen får någon annan viktigpetter som kan saker ge sin del av myntet. Där kommer man säga att det är förkastligt att en stor plattform som YouTube där ungdomar är aktiva, låter den här brottsligheten ske utan att lägga sig i. Att det är grova förtal och olaga integritetsintrång, att det både bryter mot deras riktlinjer, men även mot lag att låta vissa saker ligga kvar. Vad sänder det för signaler till personerna som kollar, att det är OK att bete sig såhär på internet? Sedan kan man genom artikelserien utöva påtryckningar mot YouTube, så att bl.a Baronen, och andra som lyfts fram i reportaget, blir bannade från plattformen. Precis som Pontus Rasmusson blev bannad.
Det är inte nödvändigtvis en positiv grej att vara med i tidningen, Rask. Det har inte alltid att göra med att man är en viktig kändis, det kan även bero på att man är en problematisk person. Förhoppningsvis är det här sista gången du får vara med i tidningen. Det börjar vara på tiden att du slutar leka kändis och gör något vettigt i ditt liv för en gångs skull. Det kommer kännas hopplöst först, men det här kan i själva verket bli din stora chans.