2025-01-13, 16:42
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Excellenta nyheter om detta stämmer. Det kan löna sig att bida sin tid och samla ihop till ett vattentätt case.

Amazing. Börjar dom sen rota i vilka källor Rasken har haft blir det som grädde på moset
Citera
2025-01-13, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Det är ju bra att han redan ser ut som en kåkfarare.

Dom andra intagna kommer dock se igenom honom direkt. Står ju wannabe i pannan på honom.

Hur han håller på att byta namn på videos är skrattretande. Låter för mig som han accepterat sitt öde. Fan vad dum han är som blåst på så länge.

Hur långt straff tror du det kan bli tal om? Han måste väl vara den första som isåfall blir dömd till fängelse för att ha snackat skit.

Fotboja lär inte vara aktuellt för då ska man ha en sysselsättning på viss många timmar.

Känner på mig att det blir ett bra Baronår det här.

Med tanke på att det är fråga om upprepade brott som fått väldigt stor spridning och inneburit stora konsekvenser för de utsatta är straffvärdet högt. Dessutom finns det flera försvårande omständigheter, som att han visat särskilt stor hänsynslöshet och att förtalandet mer eller mindre bedrivits i organiserad form som en slags affärsverksamhet. Samt givetvis, att han är dömd för grova förtal tidigare, vilket tyder på ett uppenbart lagtrots.

Det finns utrymme att utdöma 2 års fängelse. Den här situationen är exceptionell, så jag skulle inte bli förvånad om han får högsta möjliga straff.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2025-01-13 kl. 16:47.
Citera
2025-01-13, 16:45
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Skulle du vilja äta en tårta som Carl-Fridolf haft fingrarna i? Eller att barn ska äta det?

Vaild point. En färdig glasstårta då, glass är gott, barn älskar glass.
Citera
2025-01-13, 16:48
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Med tanke på att det är fråga om upprepade brott som fått väldigt stor spridning och inneburit stora konsekvenser för de utsatta är straffvärdet högt. Dessutom finns det flera försvårande omständigheter, som att han visat särskilt stor hänsynslöshet och att förtalandet mer eller mindre bedrivits i organiserad form som en slags affärsverksamhet. Samt givetvis, att han är dömd för grova förtal tidigare, vilket tyder på ett upprepat lagtrots.

Det finns utrymme att utdöma 2 års fängelse. Den här situationen är exceptionell, så jag skulle inte bli förvånad om han får högsta möjliga straff.
Låter som en dröm i mina öron.

Det kommande fängelsestraffet kan bli det bästa som hänt honom någonsin. Nu får han tid att landa och rehabilitera sina sjuka störningar.

Familjen får även att chans att gå vidare. Inte för jag hyser höga förhoppningar för Therese, hon väljer destruktiviteten gång på gång, hon är en sån brud.

Jag ska iaf fira ikväll. Bra gjort alla, ni ska ha en eloge, målet är nu närmare än någonsin.

#Bajsbaronengoestoprison
Citera
2025-01-13, 16:53
Medlem
2023-01-01s avatar
Citat:
Läste Åklagarmyndighetens riktlinjer om förtal och förolämpningar för några månader sedan. Från sida 28 och framåt framgår det vad åklagaren ska beakta när den beslutar om den ska väcka allmänt åtal.

https://www.aklagare.se/globalassets...rolampning.pdf

Det finns mycket i Rasks beteende som stämmer överens med när det är påkallat ur allmän synpunkt. Framförallt från sida 31 och framåt. Carl-Fredrik riskerar att få sina fiskar varma riktigt ordentligt. Har svårt att se att han klarar sig undan från ett fängelsestraff den här gången. Det är många fler brottstillfällen, och han har uppenbarligen inte lärt sig någonting från förra gången där han fick en icke-frihetsberövande påföljd.

Stackars hans barn som måste växa upp med en så tokig pappa.
Om Rask får fängelse så slipper iallafall barnen honom en stund.
Citera
2025-01-13, 16:57
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Med tanke på att det är fråga om upprepade brott som fått väldigt stor spridning och inneburit stora konsekvenser för de utsatta är straffvärdet högt. Dessutom finns det flera försvårande omständigheter, som att han visat särskilt stor hänsynslöshet och att förtalandet mer eller mindre bedrivits i organiserad form som en slags affärsverksamhet. Samt givetvis, att han är dömd för grova förtal tidigare, vilket tyder på ett uppenbart lagtrots.

Alldeles oavsett fängelsestraff så hoppas jag att han får betala tidernas skadestånd. Det är något som hade svidit betydligt mer än att behöva gå omkring med fotboja, med tanke på att han spenderar 95% av sitt liv i vardagsrummet ändå.
Citera
2025-01-13, 17:00
Medlem
Lailatjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Alldeles oavsett fängelsestraff så hoppas jag att han får betala tidernas skadestånd. Det är något som hade svidit betydligt mer än att behöva gå omkring med fotboja, med tanke på att han spenderar 95% av sitt liv i vardagsrummet ändå.

Han hittar väl ännu en sinnesförvirrad flygande apa med ner pengar än hjärna som löser det. Det är fan helt ofattbart hur han kom undan sist, vad är oddsen liksom?
Citera
2025-01-13, 17:02
Medlem
2023-01-01s avatar
Throwback till när Rask skulle starta en ny show, "Rasks smutstvätt", och varför heter det smutstvätt? Jo för att på engelska när man pratar om problem så vädrar man sin smutstvätt(?!). Själv så när jag ser på Rasks videos så sitter jag där med ett tusen mils stirr, för på engelska så heter det ju tusen mils stirr.

https://youtu.be/ZZwlxEXcL7k?si=_wLV8V7BbpAq3Hqq

Rask är nojjig i videon för att han tror att någon kommer sno hans idé nu när han berättar den öppet.

Citera
2025-01-13, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelskribenten
Nu är ”Linnéa” borttaget även från senaste videons titel.

Kriminella dåre.
Tror han inte att polisen ska kunna dra fram vad hans filmer haft för titel tidigare?
Citera
2025-01-13, 17:20
Medlem
Kickassfarsans avatar
Kan man bli anhållen för grovt förtal av denna kaliber? Så han inte fortsätter sin brottslighet framför kameran, är väl en anledning till att man slänger någon i cellen.

Några dagar bölandes på madrassen skulle kanske få honom på andra tankar. Jag skulle åtminstone må väldigt bra av det och det skulle säkerligen alla hundratals brottsoffer också göra.
Citera
2025-01-13, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis

Så är det. Förra gången lyckades dock Bajsmannen slingra sig ur betalningsskyldigheten, och med tanke på vilket störd man han är lär han verka för att fixa det igen.

Det värsta straffet för Baronen är att han tvingas vara borta från sin telefon och sin dator. Han har aldrig gått en längre stund utan att fingra på sin telefon. Han nästintill brukar den hela tiden, inte bara under sin vakna tid, eftersom han ständigt lyssnar på saker i öronen även när han sover. En längre period utan den möjligheten är något som kommer innebära abstinens för Baronen. Men det kommer nog bara göra honom gott i slutändan, då han inte kan hantera att hålla det på en rimlig nivå. Jag känner bara till en "Youtuber" i Sverige som åkt på grova förtal för saker de sagt i videor, och det är Rask. Han har aldrig heller uppburit ett arbete sedan han lyckades bli känd på internet. Det säger något om hur besatt han är av sociala medier, och hur han inte kan släppa det även om det för med sig allvarliga konsekvenser för honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Tror han inte att polisen ska kunna dra fram vad hans filmer haft för titel tidigare?

Plus att det heller inte har någon betydelse vad han döpt videon till, eftersom han videon igenom utpekar Linnea som brottslig och klandervärd och benämner henne vid namn.

Visst, det finns ju en möjlighet att redan i titeln förtala någon. Men det är ju inte ett krav för att det ska vara brottsligt att man redan via titeln vet att det är en förtalsvideo.
Citera
2025-01-13, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Excellenta nyheter om detta stämmer. Det kan löna sig att bida sin tid och samla ihop till ett vattentätt case.
Det finns redan material så det räcker och blir över. Jag känner personen som samlat ihop material åt många olika personer som anmält honom för grovt förtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in