2025-01-31, 22:54
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Är dubbla hyror bekräftat av honom själv? Att det är ett faktum att han godkände inflyttning + betala hyra i nya bostaden från ett tidigare datum än kommande hyresgäst i hans nuvarande lägenhet flyttar in och tar över hyran?

Varför söker de städhjälp om de har två månader på sig med dubbla bostäder att flytta och städa?
Det var från skitskallens egna mun jag hörde det. Dom fick ju lägenheten för ett par veckor sedan och då sa dom upp sin nuvarande, 3 mån uppsägningstid är väl rätt standard vad jag vet. Tillträde till den nya 1 mars

Varför dom söker både städhjälp och flytthjälp är förstås skitskumt med 2 starka grabbar och en dagdrivande loser som ändå bara ligger hemma hela dagarna.

Varför dom redan packat ner det mesta och ska sova på madrasser på golvet i en månad är också något man funderar över. Bajsbaronens "studio" är såklart kvar i vardagsrummet för han bara måste kunna spela in sig själv när han snackar skit om andra.

Något säger mig att dom inte kommer bli särskilt långvariga i nya bostaden, dom har helt enkelt inte råd. Att dom fick den trots deras urusla ekonomi tror jag är för att trobo vill bli av med dom och detta är väl det enda lagliga sättet. Frysa ut dom med deras egna skitekonomi
Citera
2025-01-31, 23:41
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Det var från skitskallens egna mun jag hörde det. Dom fick ju lägenheten för ett par veckor sedan och då sa dom upp sin nuvarande, 3 mån uppsägningstid är väl rätt standard vad jag vet. Tillträde till den nya 1 mars

Varför dom söker både städhjälp och flytthjälp är förstås skitskumt med 2 starka grabbar och en dagdrivande loser som ändå bara ligger hemma hela dagarna.

Varför dom redan packat ner det mesta och ska sova på madrasser på golvet i en månad är också något man funderar över. Bajsbaronens "studio" är såklart kvar i vardagsrummet för han bara måste kunna spela in sig själv när han snackar skit om andra.

Något säger mig att dom inte kommer bli särskilt långvariga i nya bostaden, dom har helt enkelt inte råd. Att dom fick den trots deras urusla ekonomi tror jag är för att trobo vill bli av med dom och detta är väl det enda lagliga sättet. Frysa ut dom med deras egna skitekonomi

Jaha, ja har Rask själv sagt det så är det ingen trådsanning.

Jag tycker att dubbelhyra är värt smällen, sett till deras situation. Men det är en extrautgift på minst 20k om de står med dubbla bostäder i tre månader (vilket som du säger är normal uppsägningstid). Kan vara 8k eller mer än 30k, det beror på när de blir kvitt dubbelhyran.

Du kan ha rätt. Fram tills nu har Rask gjort en enda korrekt ekonomisk prioritering. Han har i ur och skur alltid betalat hyra och el före allt annat. Det har varit möjligt för farfar såg till att pumpa in förskott på arvet i bolaget som betalades ut som lön, och ibland i plånboken så det fanns mat på bordet.

Familjen lät andra fakturor förfalla till inkasso och gå vidare till Kronofogden.

2025 ser läget annorlunda ut. Snus, Nocco och vbucks (har ungarna slutat spela Fortnite och gått över Valorant eller CS är det skit samma, barn vill ha skins och skins kostar pengar) och mat och hyra och allt som tidigare gick ihop så länge man sket i inkasso och KF är ett minne blott.

Nu måste maskineriet rulla utan farfar. Hyran ska fortfarande in. Inte bara "Linnéaåret" 2025. Hyran ska betalas 2026, 2027, 2028. Det säger mig att det du kallar "något" stämmer. För det du menade med "något" är väl "verkligheten"?
Citera
2025-01-31, 23:43
Medlem
Nu gör Rask narr av Jockibois dokumentär bild på Instagram.
Splittras sekten nu?
Citera
2025-01-31, 23:51
Medlem
Krakatoas avatar

Skön text och tack för att jag blivit uppmärksammad. Du gör en del bra poänger varav de främsta:

Iallafall, Rask har varit helt irrelevant i detta drama, han har bara klivit in självmant utan att ha fog för det

Alexander Rask är dock en jävla loser, han har ingenting med detta drama att göra

Det är ju detta. Jag hade inte brytt mig mindre om denna avart till människa om han hade varit ärlig. Hade han sagt som det var "Nej jag är en latmask, jag vill inte jobba. YouTube verkar slappt" eller "Absolut, jag sa att jag skulle köpa en hund men tog pengarna själv" eller "Jajemen, frugan var på jobbet när jag snuskade runt och skickade bilder" så hade jag inte brytt mig. Men han är så jääävla skenhelig och försöker manipulera folk och folk som ljuger har jag så jävla svårt för.

EDIT:

Sen visst, han är Sveriges största lolcow, absolut. Men hade han ändå varit ärlig hade man bara kunnat garva i tråden.
Citera
2025-02-01, 00:24
Medlem
Spritnotas avatar
Under senaste videon klagar hans äkta fans för första gången på hans upprepningar. De som i normala fall "älskar hans långa videos" är less på höra honom betona samma mening på olika sätt minuter i stöten.

Min erfarenhet är att en sådan ögonöppnare är svår att glömma och bortse från.

Som jämförelse: Du har en person i kompisgänget eller på jobbet som ofta avbryter folk för att inflika "jag vet precis hur det är, jag och frugan sade det till varandra på Ullared, gamla gubbar tränger sig före i kön".

Det har inte direkt stört dig. Det är en trevlig kille, och han har inte fel i sak. Han säger inget skumt, han bekräftar bara att det som den andra berättar inte är ett isolerat fenomen. Men så en dag händer detta:

Kollega vid lunchbordet: - Igår var jag på Lidl när de öppnade för de började sälja ett trädgårdsparasoll, jag var förste man på plats men det var utsålt, så jag körde vidare till Köpcentrum Stor där det också finns ett Lidl för...
Kollega 2: - Det är så typiskt, man ska ha nåt och det är alltid slut, och så man kört i onöda..
Kollega 1: - MÅSTE DU ALLTID AVBRYTA?! JAG ÄR SÅ JÄVLA LESS! KAN MAN NÅGONSIN FÅ TALA TILL PUNKT??!!?

Nu trillar en polett ner kollektivt. Den här Kollegan, han avbryter JÄMT. Och nu när du väl är uppmärksammad på det kommer du notera det och störa dig på det varje gång han gör.
Citera
2025-02-01, 00:28
Medlem
Rask som är städ-baron-von-trosa kan inte ens städa vid flyttningen. Är de för att hyresvärden ska syna han i sömmarna? Latmask är han
Citera
2025-02-01, 00:39
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan112
Rask som är städ-baron-von-trosa kan inte ens städa vid flyttningen. Är de för att hyresvärden ska syna han i sömmarna? Latmask är han
"vadfan det luktar ingrodd fönsterputs i hela köket"
Citera
2025-02-01, 01:13
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Vänta här nu, söker de städhjälp?! Har inte Rask suttit och skrutit om hur noga och ordentligt han bidrar till hushållet genom att just...städa?

Citat:
Ursprungligen postat av Mackan112

Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
"vadfan det luktar ingrodd fönsterputs i hela köket"

Ingen trådsanning. Finns flera skärmdumpar i tråden på att de på Instagram sökt städhjälp till flytten, inklusive att de förtydligar de menade att de kommer betala för det. Jag med flera har ifrågasatt varför de vill köpa in städhjälp med sin ekonomi, Rasks städmani och expertis och att han nyss sade han bara arbetar 22 timmar i månaden.

Om de nu till råga på allt kommer betala dubbelhyra för dubbla bostäder så har de inte ett fönster på 12 timmar att tömma och städa lägenheten de bor i utan i värsta fall (för dem) 3 månader.
Citera
2025-02-01, 01:32
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slirsson
Nu gör Rask narr av Jockibois dokumentär bild på Instagram.
Splittras sekten nu?
Folk måste ha bombat hans DM för nu är den borta 😇🤷‍♂️🤜🤛✨️❤️
Citera
2025-02-01, 01:49
Medlem
Spritnotas avatar
En gång hade jag oturen att flytta under förutsättningen att jag skulle vara ute 12:00 städat och klart, och fick tillträde 12:00. Så jag frågade alla åkerier i staden om pris och anlitade det billigaste som körde upp och släppte av ett riktigt långtradarsläp utanför mig 48 h före jag skulle vara ute. Jag hade förberett allt i kartonger, skruvat isär tunga möbler. Jag hade putsat fönster, kliniskt rengjort kök och badrum. Jag dushade inte efter det, bannlyste spisen, jag åt hämtpizza och bananer och var äcklig och allt jag ägde var inne i flaket med god marginal före 12:00 så jag kunde dammsuga och skura bort minsta lilla dna på att jag överhuvudtaget bott där.

Jag jobbade pass på 10 och 12 timmar för att pussla om mitt arbetsschema för att frigöra tid till flyttdagen.

Jag har aldrig köpt något på kredit och aldrig haft kontakt med Kronofogden. Det stör mig att Rask vill normalisera omotiverade konsumtionsskulder och att leva över sina tillgångar när min magkänsla är att hans fans är i den riskzonen. Det är inte normalt. Normalt är att hushålla med det man har. Normalt är att drömma om resor, ny dator, saker man inte har råd med om man inte först arbetar och sparar ihop till det. Spelar ingen roll om det är Chrippas livsstil med resor till Spanien finansererad med skattebrott eller Rasks livsstil med snus och Temuskräp finansierad med att inte betala räkningar det inte står HYRA på.
Citera
2025-02-01, 01:53
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Folk måste ha bombat hans DM för nu är den borta 😇🤷‍♂️🤜🤛✨️❤️

Vad stod det? Print?
Citera
2025-02-01, 03:02
Medlem
Krakatoas avatar
ANJO ÄR EN MOBBARE ENLIGT DIALOGISKT!
31 729 visningar för 2 dagar sedan

CHRIPPA PRATAR UT OM SVEKET, LÖGNERNA & HÄKTET #clueenews INTERVJU MED CHRIPPA!
38 337 visningar för 15 timmar sedan

Intressant. Kan tänka mig att kajalen ligger utsmetad på madrassen i detta nu.
Han har ju sagt att han inte ska prata om Chrippa mer, så länge han inte nämner Rask (eller närstående) vid namn. Och i Cluees video så säger han faktiskt inga namn, utan bara "vissa kreatörer" osv.

https://ibb.co/k6qrRfhR

Vad tror ni?

1. Han "analyserar" Cluees video.
2. Han tolkar "vissa kreatörer" (parafraserat) som sig själv och är därmed berättigad att göra en video.
3. Han gör en flyttvlogg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in