2025-01-02, 19:23
Medlem
Tortellis avatar
Det är väldigt många i kommentarerna på Rasks Youtube som klagar på upprepningar och för långa videos!! Men nu till det allvarliga, det råder ingen tvekan om vad bajsmannen har gjort med/mot Tessan. Jag hoppas att Tessan är stark nog att kontakta SOS och få hjälp med skyddat boende för henne och barnen. Och givetvis en utredning mot Rask.
Citera
2025-01-02, 19:38
Carl-Fredrik är enligt min uppfattning extremt manipulativ han måste kontrollera exakt allting och övertyga alla om att "så ääär det"

Carl-Fredrik kan därför inte göra en video på 10 minuter därför att han behöver dra extremt många cirkelargument för att övertyga sina fans att han har rätt i 1 timme och 37 minuter.

Carl-Fredrik är en totalitär diktator som styr hemmet med järnhand, pressas han till att ta ett jobb av familjen kan han lacka sönder och se nattsvart i ögonen, eller pressas han rent äktenskapsmässigt att de ska gå skilda vägar kan han bli extremt farlig enligt min uppfattning.

Tuff vågar han vara bakom en skärm i skynket, eller mot gamla kärringar som när han höjde rösten och gapade mot en gammal tant i covid-pandemin.

Det skulle han aldrig våga göra mot en invandrare eller ett muskelberg.

Eller när han skulle åka och nita Verz minns ni de? Men då "krånglade" gpsen när han skulle hitta Verz hotell. dummaste ursäkten ever.

Han är en otroligt feg människa som bedrar sig själv varje dag och ligger och stönrunkar med spaggearmarna när kidsen och frugan är på jobbet/skolan samtidigt eller så förtalar han en annan kreatörs bror.

Nån som vill byta liv med Carl-Fredrik?
Senast redigerad av Karolinen97 2025-01-02 kl. 19:41.
Citera
2025-01-02, 19:42
Medlem
Crabby88s avatar
Snackade med raskens ända vän.

Kan en sviken och nedbruten kvinna, med otrogen make, kallad bajsbaronen. Använda ett läppstift som man måste slita av, och då framkalla stora sår sidan om läpparna?

En sådan situation låter som en stark metafor eller en dramatisk berättelse snarare än något realistiskt. Det finns inga läppstift som fungerar på det sättet – det vill säga, att de måste "slitas av" och därigenom orsakar sår. Om en person aktivt skulle försöka ta bort smink på ett aggressivt sätt, kan det förstås skada huden, men det är en konsekvens av hanteringen, inte produkten i sig.

Att använda ett läppstift som verktyg för självskada eller symbolik i en berättelse kan däremot vara en del av en litterär eller filmisk dramatisering. Här används läppstiftet för att representera karaktärens känslor av smärta, förlust eller uppror mot en svår situation, såsom otrohet eller förnedring.

Om det handlar om en verklig situation där en person är i stor emotionell smärta och agerar destruktivt mot sig själv, bör stöd och hjälp prioriteras. En sådan person behöver någon att prata med – kanske en vän, familjemedlem, terapeut eller stödorganisation.

Kan det vara så att hon fått stryk ?

Ja, om en kvinna har stora sår runt läpparna, kan det vara ett tecken på att hon blivit utsatt för våld. Fysiska skador som inte överensstämmer med normala vardagliga incidenter, som till exempel blåmärken, sår eller svullnader runt munnen, kan tyda på att hon blivit slagen eller misshandlad.

Om du misstänker att någon har blivit utsatt för våld, är det viktigt att agera med empati och försiktighet. Här är några steg som kan vara hjälpsamma:

1. **Prata med henne i en trygg miljö**: Visa att du bryr dig och att hon kan lita på dig. Fråga försiktigt hur hon mår och om det är något hon vill prata om.
2. **Undvik att pressa henne**: Om hon inte är redo att prata, respektera det men låt henne veta att du finns där om hon behöver stöd.
3. **Erbjud hjälp**: Om hon öppnar sig och berättar om våld, hjälp henne att kontakta en stödorganisation, kvinnojour eller polis.
4. **Dokumentera**: Om det är möjligt och säkert, uppmuntra henne att dokumentera sina skador för eventuellt framtida rättsfall.
5. **Uppmuntra professionellt stöd**: Våld i nära relationer är komplext, och professionell hjälp från psykologer, jurister eller organisationer är ofta avgörande för att hon ska kunna ta sig ur situationen.

Att lämna en våldsam relation kan vara svårt och farligt. Om detta är en situation du är inblandad i eller känner till, tveka inte att kontakta en lokal hjälporganisation för rådgivning och stöd.

Svart på vitt!

Kan ni föreställa er vilket liv det är hemma hos dom nu?
Rask går bananas på henne!

"Hur fan kan du vara så jävla dum i huvet att du lägger ut ett foto där man ser du sprungit in i min knoge 2 gånger?
Nu tror alla jag slagit dig! Men gå ut och gör en video där du säger som det är. Att du sprungit in i min knoge och jag räddade dig från att lämna vårt trygga förhållande.
För så är det Therese, det vet du!"
Senast redigerad av Crabby88 2025-01-02 kl. 19:58.
Citera
2025-01-02, 20:12
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Varför måste han ljuga om att han firade nyår med Therese och dottern?
Hade han gjort det hade det lagts upp bild på alla ihop eller alla barn ihop.

Sönerna syntes bara hos rask och dottern med Therese. Rask som inte vågar lämna trosa skulle väl knappast ta sig ner till Hässleholm av alla ställen.

Mycket märkligt att han måste hitta på.
Citera
2025-01-02, 20:14
Medlem
Djungelskribentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Varför måste han ljuga om att han firade nyår med Therese och dottern?
Hade han gjort det hade det lagts upp bild på alla ihop eller alla barn ihop.

Sönerna syntes bara hos rask och dottern med Therese. Rask som inte vågar lämna trosa skulle väl knappast ta sig ner till Hässleholm av alla ställen.

Mycket märkligt att han måste hitta på.

Jag hade börjat knopa på ett snarlikt inlägg men du hann före!

Känslan är att hela familjen firade på ett annat ställe och Baronen låg hemma och skrollade instagram.
Citera
2025-01-02, 20:15
Medlem
PeterJihadis avatar
Ärkearslet Rask kommer väldigt snart gå ut och värja sig mot misshandelsmisstankarna, kanske till och med redan ikväll.
Han kommer hänvisa till den påstådda misshandeln Chrippa utsatte Linnea för. Och säga att "Kolla här *Host*, inte ens jag, som ogillar Chrippa trodde att han hade misshandlat Linnea *Host*. Hur kan ni då tro något sådant om mig? *Host*"
Citera
2025-01-02, 20:16
Medlem
Nu har Kvinnoboxaren tagit upp misshandeln på story.
Citera
2025-01-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Inser du att det svar du får av "din" AI genererar svar utifrån tidigare kontext i din session.
Du formulerar dig med "slita av" Om du använde korrekt svensk grammatik så kunde du får mer tillförlitliga svar. Prova fråga din AI om peel off läppstift och allergier och hudreaktioner osv.
Jag kopierade in dina frågor och det svar jag fick av AI var helt annorlunda än ditt.

Och jag diskuterar detta i kontext av smink och AI, inte i kontext av att någon blivit slagen.
Citera
2025-01-02, 20:19
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker

Skall bli intressant och höra vad han säger, tyvärr kan jag inte se hans instagram då han har låst profil. Får hoppas någon vill dela med sig.
Citera
2025-01-02, 20:22
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker

Vad skrev skithögen då, vill du dela med dig?
Citera
2025-01-02, 20:23
Citat:
Ursprungligen postat av Karolinen97
Skall bli intressant och höra vad han säger, tyvärr kan jag inte se hans instagram då han har låst profil. Får hoppas någon vill dela med sig.

Var en som frågade om han slagit sin fru.

Han svarade "slagit min fru?" Sen två retarderade emojisar
Citera
2025-01-02, 20:26
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Vad skrev skithögen då, vill du dela med dig?

Givetvis skrattade han för det var från flashback. Sen sitter han ned sitt vidriga självgoda leende och säger " hehe varför skulle jag göra det? Är det någon som pucklar på nån, så är det hon på mig."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in