Citat:
Ursprungligen postat av
antonio-puerta
Minns ni hur han spekulerade om Thailand och investeringar innan arvet hade trillat in på kontot? "Vill vi åka till Thailand så har vi råd" något liknande sa han. Så han har alltså bränt hela arvet på vadå? Haha det är så jävla kul att följa den här misären.
Jag minns det mycket väl. Jag tror att han såg summan initialt, innan avdrag för skulder, innan övriga såsom farfars särbo skulle ha sitt, innan Fredrik fick slantarna under bordet. 4 miljoner innan avräkning. Sedan hade han fått hela 500 000 i förskott, och sedan såldes sakerna för mycket mindre än det var upptaget i värde. Baronen trodde initialt att han skulle gå vidare med en bra bit över en miljon, men i slutändan blev det ett par hundra tusen. Det avverkas snabbt om man är en idiot som inte drar in några pengar alls. Pengarna måste täcka levnadskostnaderna, och man dessutom sätter lite guldkant på tillvaron, det går fort innan pengarna är slut.
Klart de hade kunnat åka till Thailand med familjen ett par månader, men då hade det inte blivit någon betalning av Thereses skulder. På samma sätt som det inte blir betalning av Thereses skulder om man prioriterar snabbmat flera dagar i veckan, elsparkcyklar och nya kläder. Idioten gör först och tänker sen, och därför blir det så ofta fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ralfhead
Då har vi lite underhållning för söndagskvällen, perfekt! Jag ska faktiskt hämta upp en pizza från den lokala pizzerian först, sen ge mig in i underhållningen. Om det bara blir samma gamla upprepningar som vanligt kommer ja inte palla. Men då blir det iaf kul att se om trenden med dislikes håller i sig.
Ser ut som att dislikesen knappar in på de initiala liksen. Tror det blir ännu en video där
den stora majoriteten visar sitt missnöje. Mest intressant är det att se hur visningarna utvecklar sig. Kommer en Chrippa och Linnea-video komma förbi 30 000 visningar i fortsättningen?
EDIT
Någon kommenterar antalet likes kontra dislikes, Baronen svarar "Stämmer ej" och lägger upp en fabricerad print som visar att
den stora majoriteten gillar hans video.
https://ibb.co/XFndJkg
In och dislikea nu, gubbar. Det här kommer in under skinnet på Bajsmannen.