2024-12-15, 19:50
Medlem
Okej nu är det verkligen bekräftat, han har totalt tappat det.

Hsn sitter alltså dag ut och dag in o försöker provocera fram "misstag" ifrån andra personer som han kan anmäla ihopp om att kunna få ut skadestånd. Allt bara för att han lyckats spendera hela arvet på struntsaker och försöker nu panikartat komma ur "jag betalar Therese skulder".

Chrippa betalar inte skatt vilket han inte förnekar, men Baronen slösar o andra sidan en jävla massa skattepengar på alla dessa skitanmälningar.
Plus att han fortsätter med att dra upp otroheten. Det är där narcissistnivån ligger, att hellre prata om något som drar ner hela familjen men som handlar om honom själv än att släppa det o försöka gå vidare.

Han spelar upp ett hemligt inspelat samtal mellan Julia o Chrippa för att minuten senare berätta att han har anmält kvinnan som skickade bilder till honom, alltså wtf!

Om det hade varit lite smartare personer inblandat i detta drama så hade man med lätthet kunnat få Baronen bakom lås o bom, inte bara böter.

2025 kommer att bli ett väldigt tufft år för Baronen!
Citera
2024-12-15, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
För han köpt lite för mycket McDonalds åt henne istället för att lägga det på skulderna. Klart att han har delat med sig med lite av arvspengarna. Men bara så hon kan köpa sånt som är gott och skönt hon kan göra nu istället för att lägga undan för framtiden.

Jag tror faktiskt inte tanken var att skita i att betala det. Jag tror han initialt kände sig rik, så när de första stötarna av arvet kom så spenderades det på roliga saker och att "släcka bränder". Han tänkte att det är lugnt, för det kommer mer pengar sen från stugan och lägenheten. Sedan såldes stugan, och de gjorde samma sak. Men det är lugnt, för det kommer ändå mer pengar från lägenheten. Han överskattade hur mycket han skulle gå hem med från dessa försäljningar efter skatt, och inte minst eftersom de såldes för många hundratusen mindre än de var värderade till i bouppteckningen. Nu har man sprättat upp för mycket för att det ska gå att täcka skulderna. Hade man haft lite framförhållning initialt hade det gått att avverka allt och ändå ha ett par hundra k över.
Minns ni hur han spekulerade om Thailand och investeringar innan arvet hade trillat in på kontot? "Vill vi åka till Thailand så har vi råd" något liknande sa han. Så han har alltså bränt hela arvet på vadå? Haha det är så jävla kul att följa den här misären.
Citera
2024-12-15, 19:59
Medlem
2020-01-01s avatar
Jag kollar på gamla sparade favoritklipp och nu är det "HUR KAN BORLÄNGE KOMMUN LÅTA DETTA SKE! JAG RINGER UPP!", det handlar om något som hände i Borlänge där socialtjänsten var inblandad och la ner något ärende, så självklart ska Alexander Rask från Trosa ringa upp socialtjänsten i Borlänge och läxa upp dom. 11:05 i klippet så ringer han till socialtjänsten, och dialogen går såhär:
Citat:
* ring ring *
* ring ring *
Socialtjänsten: ja hallåeee

Rask: Hej, DU, eh, jag söker dig angående bara en kommentar hur ni kunde lägga ner det här fallet om barnet som far illa hemma, när det står på eran hemsida att i Borlänge så tar ni hand om era

S: Jaa... den kommentaren får du väl söka hos socialchefen Thomas S*

Rask: Men det är ju DU och en till som la ner det här fallet

S: Mm, men jag hänvisar dig dit

Rask: Men du måste ju kunna stå för dina egna handlingar som representant för Borlänge kommun!

S: Jag hänvisar dig till Thomas S*

Rask: Men hur ska han kunna svara för dig?! Och sköta pratet för någon annan??

S: Jag kommer avsluta det här samtalet nu om du inte har något annat att säga så...

Rask: Nämen du, vilken representat för Borlänge kommun det är ju fantastiskt. Jag tycker du kan dra åt helvete!
Hahaha samtalet varade i mindre än en minut, hur fan kunde han med detta varje gång han ska lägga sig i någonting
Citera
2024-12-15, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Muppen har släppt ännu en förtalsvideo såhär på söndagskvällen. Givetvis kan den nås via CP-traktorn!

https://old.bitchute.com/video/SEek8DDEjh35/

Då har vi lite underhållning för söndagskvällen, perfekt! Jag ska faktiskt hämta upp en pizza från den lokala pizzerian först, sen ge mig in i underhållningen. Om det bara blir samma gamla upprepningar som vanligt kommer ja inte palla. Men då blir det iaf kul att se om trenden med dislikes håller i sig.
Citera
2024-12-15, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Minns ni hur han spekulerade om Thailand och investeringar innan arvet hade trillat in på kontot? "Vill vi åka till Thailand så har vi råd" något liknande sa han. Så han har alltså bränt hela arvet på vadå? Haha det är så jävla kul att följa den här misären.

Jag minns det mycket väl. Jag tror att han såg summan initialt, innan avdrag för skulder, innan övriga såsom farfars särbo skulle ha sitt, innan Fredrik fick slantarna under bordet. 4 miljoner innan avräkning. Sedan hade han fått hela 500 000 i förskott, och sedan såldes sakerna för mycket mindre än det var upptaget i värde. Baronen trodde initialt att han skulle gå vidare med en bra bit över en miljon, men i slutändan blev det ett par hundra tusen. Det avverkas snabbt om man är en idiot som inte drar in några pengar alls. Pengarna måste täcka levnadskostnaderna, och man dessutom sätter lite guldkant på tillvaron, det går fort innan pengarna är slut.

Klart de hade kunnat åka till Thailand med familjen ett par månader, men då hade det inte blivit någon betalning av Thereses skulder. På samma sätt som det inte blir betalning av Thereses skulder om man prioriterar snabbmat flera dagar i veckan, elsparkcyklar och nya kläder. Idioten gör först och tänker sen, och därför blir det så ofta fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Då har vi lite underhållning för söndagskvällen, perfekt! Jag ska faktiskt hämta upp en pizza från den lokala pizzerian först, sen ge mig in i underhållningen. Om det bara blir samma gamla upprepningar som vanligt kommer ja inte palla. Men då blir det iaf kul att se om trenden med dislikes håller i sig.

Ser ut som att dislikesen knappar in på de initiala liksen. Tror det blir ännu en video där den stora majoriteten visar sitt missnöje. Mest intressant är det att se hur visningarna utvecklar sig. Kommer en Chrippa och Linnea-video komma förbi 30 000 visningar i fortsättningen?

EDIT

Någon kommenterar antalet likes kontra dislikes, Baronen svarar "Stämmer ej" och lägger upp en fabricerad print som visar att den stora majoriteten gillar hans video.

https://ibb.co/XFndJkg

In och dislikea nu, gubbar. Det här kommer in under skinnet på Bajsmannen.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2024-12-15 kl. 20:11.
Citera
2024-12-15, 20:11
Medlem
abvs avatar
Man är ju inte avundsjuk på carl-fredriks stackars brorsa när vinstskatten för stuga och lägenhet ska betalas
Citera
2024-12-15, 20:11
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-01-01
Jag kollar på gamla sparade favoritklipp och nu är det "HUR KAN BORLÄNGE KOMMUN LÅTA DETTA SKE! JAG RINGER UPP!", det handlar om något som hände i Borlänge där socialtjänsten var inblandad och la ner något ärende, så självklart ska Alexander Rask från Trosa ringa upp socialtjänsten i Borlänge och läxa upp dom. 11:05 i klippet så ringer han till socialtjänsten, och dialogen går såhär:

Hahaha samtalet varade i mindre än en minut, hur fan kunde han med detta varje gång han ska lägga sig i någonting

Var kan man höra det?
Citera
2024-12-15, 20:12
Medlem
Det var grymt roligt då han försökte låta seriös då han berättade att han skulle köpa en ny bil, kanske inte lika fet som aMGn men ändå fet, investera lite grann och med Luddes hjälp leva på avkastningen. Huvudet under armen med pengarna brännande i hans töntiga jeans.
Citera
2024-12-15, 20:16
Medlem
Hugin86s avatar
Kan de va så farfar nästan var pank efter ha hjälpt både paopa rask och barnbarn rask så se stora som fanns gick till ludde. Sen de lilla som var kvar fick delas lika mellan alla tre. Men baroben såg till få farsans del med. Se hur gick de med farfars sambo. Blev hon utan något ? Såg baronen till att sno åt sig av hennes kaka med. Små funderingar
Citera
2024-12-15, 20:18
Hörrni! Killen och hans fru är snart 40 och bor bakom ett skynke i vardagsrummet.

Vilken pappa GÖÖÖR så här?
Citera
2024-12-15, 20:36
Medlem
2020-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Var kan man höra det?
Jag laddade upp klippet här!

https://gofile.io/d/plhjCp
Citera
2024-12-15, 20:42
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugin86
Kan de va så farfar nästan var pank efter ha hjälpt både paopa rask och barnbarn rask så se stora som fanns gick till ludde. Sen de lilla som var kvar fick delas lika mellan alla tre. Men baroben såg till få farsans del med. Se hur gick de med farfars sambo. Blev hon utan något ? Såg baronen till att sno åt sig av hennes kaka med. Små funderingar

Om jag förstod det rätt, hade rasks Air capture hade ett aktieunderskott på 992k.

Så har den gode Alf haft mycket likviditet i form av pengar och dylik så skulle varje fall 992k av dom direkt till banken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in