Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-15, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippien47
Okej, det är möjligt att han livnärt sig på frugan och farfar men varför ska han betala sin fruns skulder?

Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Den främsta anledningen är för att han själv utlovat att han ska göra det nu när han kan med arvet. Det är alltså på fråga från folk som undrat det, när det skröts om de miljoner han kammat hem för över ett år sedan. Det var inget att han hade som ambition, han har sagt att han ska göra det.

Men ser man snäppet längre är det givetvis också lite av en moralisk skyldighet för honom, och det är därför folk frågat om han ska betala av skulderna när arvet kommer. För de har trots allt levt i samma hushåll i över 10 års tid, och under dessa år har Baronen tjänat mellan 50-100 000 för det mesta, medan Therese deklarerat runt 300 000 om året. Det är uppenbart att det är hon som dragit det största lasset i familjen, och att Baronen levt på henne i perioder. Det är inte mer än rätt att han betalar det om han kan. Det är högst troligt att han till och med har ett finger med i spelet till att Therese har sina stora skulder till att börja med.

Eftersom Therese också är den enda som har en trygg inkomst är det enda Baronen kan bidra med för att familjen ska kunna bryta situationen att skulderna betalas. Då kanske Therese kan beviljas ett lån för en bostadsrätt, eller att de kan ansöka om en större hyresrätt någon gång. Baronens påstått goda inkomst kan man ta med en rejäl nypa salt, och om inte annat är det nog slut med YouTube-pengar efter de senaste händelserna.

Nu är troligen läget så illa som att Baronen gjort sig av med det mesta av arvet, och det som är kvar kommer som bäst räcka till att täcka hälften av skuldberget. Jag hade kunnat betta en god slant på att det här blir ännu ett sprucket löfte för Bajsmannen.

Han hävdade ju ett tag att Tessan hade sina skulder redan innan de träffades. Han tvingade ju till och med in Tessan i bild för att säga det i en video i somras. En uppenbar lögn i sann Baronen-stil som också visar hur kuvad Tessan är. Klart hon inte lånade upp 350 000 kr innan hon va 20 år. Hon äger absolut ingenting och har aldrig gjort, hon är allt annat än en lyxlirare och nöjer sig uppenbarligen med det minsta lilla i tillvaron. Hon spenderade ju hela sin semester med att åka blå tåget i Trosa och verkade nöjd med det.

Alla teknikprylar familjen förbrukat genom alla år, tv, mobiler, datorer mm, det har Rasken lurat henne att ta lån till. Hela tiden med löftet att "Baby, du får ju tillbaka allt när arvet kommer. Vi kommer bli ekonomiskt oberoende då så du behöver inte oroa dig."
Senast redigerad av Ralfhead 2024-12-15 kl. 19:10.
Citera
2024-12-15, 18:41
Medlem
Han ändrade det väl också till att det inte blivit en "Chrippa månad" för att han inte la ut en video varje dag som han sa från början.

Pengarna folk donerade via superchat som skulle in till skulderna direkt är också som bortblåsta, och nu skjuter han upp det till nästa år... ett projekt som tittarna kommer gilla, jo tjena... ett projekt som tittarna kommer glömma hoppas uslingen bakom draperiet.

Han kommer aldrig betala skulderna för när han väl får in pengar kan han inte låta bli att sätta sprätt på dem.. tror faktiskt att han haft för avsikt att betala iallafall i sitt huvud, men blir girig när han ser saldot och skjuter upp det. Just nu kokar han väl ihop nästa lögn han ska dra för följarna nästa år om projektet, det tar mycket tankeverksamhet att planera och komma ihåg lögner bakom draperiet det är nog därför uslingen är så trött om morgonen.

Han är extremt stolt över sin gilmore girls t-shirt han har beställt från Kina i sin senaste video att han var tvungen att prata om den i kommentarerna, och dagligen postar han selfies på äggskallen och de förfärliga tatueringarna för att få en liten ego boost... det värmer nog extra när det är en 35-årig 3 barnsmorsa med ett fagert utseende i förhållande till blend-häxorna som utgör den stora majoriteten...

Då stoltserar och spänner ut fågelbröstet extra mycket när han promenerar in på Trossen och tror han ser ut som GG-alin eller andra avarter till artister han tycker är snygga och coola.

Han har fått för sig att blickarna riktas mot honom för att han är en sexig rockare, men i själva verket tänker folk vilken löjlig fåne han är...
Citera
2024-12-15, 18:51
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronaljuset
Han ändrade det väl också till att det inte blivit en "Chrippa månad" för att han inte la ut en video varje dag som han sa från början.

Pengarna folk donerade via superchat som skulle in till skulderna direkt är också som bortblåsta, och nu skjuter han upp det till nästa år... ett projekt som tittarna kommer gilla, jo tjena... ett projekt som tittarna kommer glömma hoppas uslingen bakom draperiet.

Han kommer aldrig betala skulderna för när han väl får in pengar kan han inte låta bli att sätta sprätt på dem.. tror faktiskt att han haft för avsikt att betala iallafall i sitt huvud, men blir girig när han ser saldot och skjuter upp det. Just nu kokar han väl ihop nästa lögn han ska dra för följarna nästa år om projektet, det tar mycket tankeverksamhet att planera och komma ihåg lögner bakom draperiet det är nog därför uslingen är så trött om morgonen.

Han är extremt stolt över sin gilmore girls t-shirt han har beställt från Kina i sin senaste video att han var tvungen att prata om den i kommentarerna, och dagligen postar han selfies på äggskallen och de förfärliga tatueringarna för att få en liten ego boost... det värmer nog extra när det är en 35-årig 3 barnsmorsa med ett fagert utseende i förhållande till blend-häxorna som utgör den stora majoriteten...

Då stoltserar och spänner ut fågelbröstet extra mycket när han promenerar in på Trossen och tror han ser ut som GG-alin eller andra avarter till artister han tycker är snygga och coola.

Han har fått för sig att blickarna riktas mot honom för att han är en sexig rockare, men i själva verket tänker folk vilken löjlig fåne han är...
Så bra skrivet av dig. Jag är så förvånad över att inte följarna kräver en förklaring! Angående pengarna! Han ljuger följarna rakt upp i ansiktet.
Citera
2024-12-15, 19:20
Medlem
Muppen har släppt ännu en förtalsvideo såhär på söndagskvällen. Givetvis kan den nås via CP-traktorn!

https://old.bitchute.com/video/SEek8DDEjh35/
Senast redigerad av StorTuffBiker 2024-12-15 kl. 19:31.
Citera
2024-12-15, 19:28
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Muppen har släppt ännu en förtalsvideo såhär på söndagskvällen

Snart här:

https://old.bitchute.com/video/SEek8DDEjh35/

Redan nu:

https://rr2---sn-5hne6nz6.googlevideo.com/videoplayback?expire=1734308257&ei=QR1fZ9LUGO-56dsP1pyIqQo&ip=84.17.46.88&id=o-AJ2-WTnm48wkN_NykroZbxbg4n4Se8ZNWJhmhQEFoQ6T&itag=18&s ource=youtube&requiressl=yes&xpc=EgVo2aDSNQ%3D%3D& bui=AfMhrI8Y6vzeH2iu_VVlAfwj37ejrQpiU4YpKQdkinsB32 BZlfUxRzygk6MOJtRJDiK9QUPFW7_Dguif&vprv=1&mime=vid eo%2Fmp4&rqh=1&gir=yes&clen=127447912&ratebypass=y es&dur=3604.154&lmt=1734283175997296&fexp=24350590 ,24350675,24350705,24350737,24350827,24350851,5132 6932,51335594,51347747&c=ANDROID_VR&txp=3309224&sp arams=expire%2Cei%2Cip%2Cid%2Citag%2Csource%2Crequ iressl%2Cxpc%2Cbui%2Cvprv%2Cmime%2Crqh%2Cgir%2Cc len%2Cratebypass%2Cdur%2Clmt&sig=AJfQdSswRQIhAOW7f GfK3ak3tShBHtNoS4R95LAI5ARP1HJTr8tOOu6IAiB1XYdPWpg HR3RQc2ipHzvKA-OpRxIksscq7u3W iT6ElA%3D%3D&title=LINNEAS%20FRUKTANSV%C3%84RDA%20 MEDDELANDE%20TILL%20THERESE%20MITT%20I%20NATTEN!&r m=sn-5hnesl7l,sn-5gose7l&rrc=104,80,40&req_id=c69f6258abcca3ee&ipby pass=yes&cm2rm=sn-uxaxovg-5go67r&rms=rdu,au&redirect_counter=3&cms_redirect= yes&cmsv=e&met=1734286662,&mh=sU&mip=83.227.205.77 &mm=34&mn=sn-5hne6nz6&ms=ltu&mt=1734286355&mv=m&mvi=2&pl=18&tso =0&lsparams=ipbypass,met,mh,mip,mm,mn,ms,mv,mvi,pl ,rms,tso&lsig=AGluJ3MwRAIgHA2M847bxHD4ShviTJRNsy1h 4-8c-5cDh0xOJuFtZJECIDE4W5N9Pr2BgJGqR5MSUzOCGfAgj4bjdcA _ROv cXtZK

Känner att jag vill slå sönder hans temu gitarr och köra upp den i röven på han.
Citera
2024-12-15, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Känner att jag vill slå sönder hans temu gitarr och köra upp den i röven på han.

Han har en väldigt hopp- och stampvänlig äggskalle.
Citera
2024-12-15, 19:33
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Han har en väldigt hopp- och stampvänlig äggskalle.

Ja verkligen.

Älskar att han kör "mina pengar är hennes pengar"
Varför har inte skulden betalas?
Citera
2024-12-15, 19:37
Avstängd
Kickassfarsans avatar
https://youtu.be/G0c7qZmbgno?si=q-28yScHZMJSk0ux

6:09

Garvade läppen av mig när han gick ur bild för att stänga av torktumlaren, proffsigt.
Citera
2024-12-15, 19:38
Medlem
Djungelskribentens avatar
Han är riktigt punchable i dagens skitvideo. Varning!
Citera
2024-12-15, 19:39
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
https://youtu.be/G0c7qZmbgno?si=q-28yScHZMJSk0ux

6:09

Garvade läppen av mig när han gick ur bild för att stänga av torktumlaren, proffsigt.

Jag pallade inte se det. Såg till han börja dividera att hans pengar är hennes pengar.
Så stängde jag ner.
Såg att en Angelica(?) Skrivit det på hans kommentarfältet.

Det är fan inte klokt...
Citera
2024-12-15, 19:44
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Jag pallade inte se det. Såg till han börja dividera att hans pengar är hennes pengar.
Så stängde jag ner.
Såg att en Angelica(?) Skrivit det på hans kommentarfältet.

Det är fan inte klokt...
Tomma ord från en brat som fått miljonarv och fortfarande inte kunde dega av Thessans 300 lax.

Som jag har sagt hela tiden, han kommer aldrig att betala, och han visar det år efter år med ytterligare bedrägerier.

Ränderna går aldrig ur skithögsbaronen.
Citera
2024-12-15, 19:44
Medlem
Citat:
Ja verkligen.

Älskar att han kör "mina pengar är hennes pengar"
Varför har inte skulden betalas?

För han köpt lite för mycket McDonalds åt henne istället för att lägga det på skulderna. Klart att han har delat med sig med lite av arvspengarna. Men bara så hon kan köpa sånt som är gott och skönt hon kan göra nu istället för att lägga undan för framtiden.

Jag tror faktiskt inte tanken var att skita i att betala det. Jag tror han initialt kände sig rik, så när de första stötarna av arvet kom så spenderades det på roliga saker och att "släcka bränder". Han tänkte att det är lugnt, för det kommer mer pengar sen från stugan och lägenheten. Sedan såldes stugan, och de gjorde samma sak. Men det är lugnt, för det kommer ändå mer pengar från lägenheten. Han överskattade hur mycket han skulle gå hem med från dessa försäljningar efter skatt, och inte minst eftersom de såldes för många hundratusen mindre än de var värderade till i bouppteckningen. Nu har man sprättat upp för mycket för att det ska gå att täcka skulderna. Hade man haft lite framförhållning initialt hade det gått att avverka allt och ändå ha ett par hundra k över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in