Citat:
Ursprungligen postat av
Hillsongsekt
Småbarns tiden skaver på förhållandet och skulle någon av mina vänner berätta att deras make varit otrogen och skyllt på att det är tufft att vara förälder. Vi hade inte varit nådiga.
Att dessutom som Baronen gjorde ta upp att de var med om det värsta man kan föreställa sig som förälder utveckla PTSD och sen 2 år senare slänga in det som en brasklapp till att man var otrogen.. ja folk skiljer sig för mindre så kan jag säga.
Jag tycker även sättet han varit otrogen på är helt sjuk.
Det hade varit mycket normalare och mera förståligt om den ena i ett par knullar på riktigt med någon på en julfest eller liknade. Sådant är ju givetvis med otroligt dåligt, men i regel överlever en sådan relation om det finns känslor kvar för varandra, kan till och med stärka.
Men att smyga omkring online och skicka naken bilder, och skriva snusk med kvinnor, i sitt egna hem mitt på ljusa dagen, det är inget ”där och då” val man gör fylle kåt med en kollega i bastun när alla andra gått och bytt om.
Rask val av otrogenhet är totalt oförlåtligt och visar 0 respekt för hemmet, frun eller barnen.
Den andra typen av otrohet är givetvis hemsk den med, men inte lika hemsk och sjuk.