2024-12-09, 11:05
Medlem
Krakatoas avatar
Hörrni, så här äre. Fittan ska säras!

Man blir ju bara mer och mer förbannad. Tänker på hur han skyllde på Chrippa återigen. Jag är fortfarande mycket nyfiken på ifall Therse visste om detta sen augusti eller blev varse genom Chrippa?
Citera
2024-12-09, 11:07
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
100% Det är dags att karmabaronen blir satt på plats. Det ska bli kul att läsa kommentarsfälten, när han vågar öppna dessa igen. Det svider nog rejält att hans supply av uppmärksamhet och bekräftelse, nu ligger på is.

Det är sällan Internet glömmer större incidenter. Mitt starkaste exempel är Brooke Houts som råkade ladda upp en oklippt video där hon slår och spottar sin hund. Hon hittade gud, bad om förlåtelse, försökte sig på en comeback både hos sig och sin pojkväns kanal men hela tiden kom det bara kommentarer som "is this the dog abuser?" så hennes karriär var över. Jag hoppas på det samma i det här fallet så fanskapet får ta sig ett riktigt arbete som alla andra. Han är ju lite äldre och skulle sköta hygienen ypperligt på McDonals.
Citera
2024-12-09, 11:09
Medlem
Luftiss avatar
https://ibb.co/G3B9hjX

När man nyss blivit bedragen inför hela YouTube och försöker hålla skenet uppe.
Citera
2024-12-09, 11:11
Medlem
Hillsongsekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Det är sällan Internet glömmer större incidenter. Mitt starkaste exempel är Brooke Houts som råkade ladda upp en oklippt video där hon slår och spottar sin hund. Hon hittade gud, bad om förlåtelse, försökte sig på en comeback både hos sig och sin pojkväns kanal men hela tiden kom det bara kommentarer som "is this the dog abuser?" så hennes karriär var över. Jag hoppas på det samma i det här fallet så fanskapet får ta sig ett riktigt arbete som alla andra. Han är ju lite äldre och skulle sköta hygienen ypperligt på McDonals.

Framförallt när hans mycket publika fall är helt på egna meriter. Det spelar ingen roll om Chrippa hamnar på dumpen imorgon. Baronen kommer fortfarande vara snubben som målade upp sig som en family first man och samtidigt sickade snusk till följare bakom frugans rygg.

Skulle han genom något sorts mirakel göra comeback är det vår medborgerliga plikt att ständigt påminna om hans hyckleri.

#skaffadigettriktigtjobb
#följarefirst
Citera
2024-12-09, 11:20
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hillsongsekt
Framförallt när hans mycket publika fall är helt på egna meriter. Det spelar ingen roll om Chrippa hamnar på dumpen imorgon. Baronen kommer fortfarande vara snubben som målade upp sig som en family first man och samtidigt sickade snusk till följare bakom frugans rygg.

Skulle han genom något sorts mirakel göra comeback är det vår medborgerliga plikt att ständigt påminna om hans hyckleri.

#skaffadigettriktigtjobb
#följarefirst

Instämmer helt och fullt. Det är ju så patetiskt att han inte fattar att han bara har sig själv att skylla. Gejen är ju den att han hade kanske kunnat komma undan om han gjort en ärlig förlåtvideo men givetvis ska han skylla på Chrippa igen.

Min teori är att han måste fortsätta på det narrativet, dels för att det är så han målat upp det men också för att få ha en anledning till att fortsätta snacka skit om honom. Utan Chrippavideos är kanalen död. Och det vet han.
Citera
2024-12-09, 11:20
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:

Tror det handlar om att rask hjälper henne ladda upp, om hon förlåter honom och aldrig mer nämner detta med otroheten.
Dock har hon inte smält det riktigt. Så där av väntan.
Citera
2024-12-09, 11:21
Medlem
Citat:

Runk-baronen styr Tessan med järngrepp. Han både redigerar och släpper hennes vloggar. Just nu har han panik i kojan och hoppas att Chrippa blir skjuten eller något som gör att han kan fokusflytta. Typ som han gör när han hostar och har sig hela tiden fast mycket värre då.

Bekräftelse-baronen har svårt att få sin fix just nu. Han ligger säkert och noddar av på nån skön benso just nu i kojan.
Citera
2024-12-09, 11:28
Medlem
Hillsongsekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Instämmer helt och fullt. Det är ju så patetiskt att han inte fattar att han bara har sig själv att skylla. Gejen är ju den att han hade kanske kunnat komma undan om han gjort en ärlig förlåtvideo men givetvis ska han skylla på Chrippa igen.

Min teori är att han måste fortsätta på det narrativet, dels för att det är så han målat upp det men också för att få ha en anledning till att fortsätta snacka skit om honom. Utan Chrippavideos är kanalen död. Och det vet han.

Enig!

Han hade en chans att styra upp detta. Om gårdagens video inletts med att han förklarade att han var i chock när han släppte sitt svar, att han för transparensens skull kommer låta den ligga kvar. Därefter en genuin jag har gjort bort mig, fattar att ni är besvikna skriv av er det förtjänar jag blablabla.
Men det bygger på att Baronen fungerade som en normal person.
Istället gick han all in på att skylla ifrån sig, sen attackera Cluee och Chrippa. Nu är det helt kört och det förtjänar han.
Om han tystar ned det nu blir det streisand-effekt. Om han krigar vidare mot Chrippa med stängda kommentarer fortsätter det som nu. Ser inget scenario där han kommer kunna rädda sitt anseende.
Tror dock han kan fortsätta dra in slantar så länge han inte bryr sig om att han bara får negativa reaktioner. Som tur är har han inte samma pannben som Chrippa så han kommer inte fixa det i längden.
Citera
2024-12-09, 11:35
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Enig!

Han hade en chans att styra upp detta. Om gårdagens video inletts med att han förklarade att han var i chock när han släppte sitt svar, att han för transparensens skull kommer låta den ligga kvar. Därefter en genuin jag har gjort bort mig, fattar att ni är besvikna skriv av er det förtjänar jag blablabla.

Exakt! Men eftersom han stod sist i kön när Gud delade ut hjärnor så... Ja, vi ser ju resultatet.

Citat:
Om han tystar ned det nu blir det streisand-effekt.

Om han krigar vidare mot Chrippa med stängda kommentarer fortsätter det som nu. Ser inget scenario där han kommer kunna rädda sitt anseende.
Tror dock han kan fortsätta dra in slantar så länge han inte bryr sig om att han bara får negativa reaktioner. Som tur är har han inte samma pannben som Chrippa så han kommer inte fixa det i längden.

Två mycket bra poänger. Dels den första, det går inte att tiga bort det här och låtsas som det regnar. För det andra har Chrippa ett förjävla pannben i det här och är extremt hårdhudad. Baronen har ju inte fått tyst på karln efter över 200 videos. Varför skulle han få det nu?
Citera
2024-12-09, 11:37
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Enig!

Istället gick han all in på att skylla ifrån sig, sen attackera Cluee och Chrippa. Nu är det helt kört och det förtjänar han.
Om han tystar ned det nu blir det streisand-effekt. Om han krigar vidare mot Chrippa med stängda kommentarer fortsätter det som nu. Ser inget scenario där han kommer kunna rädda sitt anseende.

Tycker det smutsigaste budskapet han levererade var att dottern varit så sjuk att det föranlett att han bett vilt främmande tanter på nätet att sära på fittan. Om inte 9 av 10 småbarnsmorsor därute helt tappar det efter det, så finns det fan noll hopp om svenska folket.
Citera
2024-12-09, 11:46
Medlem
Hillsongsekts avatar
Citat:
Tycker det smutsigaste budskapet han levererade var att dottern varit så sjuk att det föranlett att han bett vilt främmande tanter på nätet att sära på fittan. Om inte 9 av 10 småbarnsmorsor därute helt tappar det efter det, så finns det fan noll hopp om svenska folket.

Småbarns tiden skaver på förhållandet och skulle någon av mina vänner berätta att deras make varit otrogen och skyllt på att det är tufft att vara förälder. Vi hade inte varit nådiga.
Att dessutom som Baronen gjorde ta upp att de var med om det värsta man kan föreställa sig som förälder utveckla PTSD och sen 2 år senare slänga in det som en brasklapp till att man var otrogen.. ja folk skiljer sig för mindre så kan jag säga.
Senast redigerad av Hillsongsekt 2024-12-09 kl. 11:48. Anledning: stavfel
Citera
2024-12-09, 12:05
Medlem
Citat:
Småbarns tiden skaver på förhållandet och skulle någon av mina vänner berätta att deras make varit otrogen och skyllt på att det är tufft att vara förälder. Vi hade inte varit nådiga.
Att dessutom som Baronen gjorde ta upp att de var med om det värsta man kan föreställa sig som förälder utveckla PTSD och sen 2 år senare slänga in det som en brasklapp till att man var otrogen.. ja folk skiljer sig för mindre så kan jag säga.

Jag tycker även sättet han varit otrogen på är helt sjuk.

Det hade varit mycket normalare och mera förståligt om den ena i ett par knullar på riktigt med någon på en julfest eller liknade. Sådant är ju givetvis med otroligt dåligt, men i regel överlever en sådan relation om det finns känslor kvar för varandra, kan till och med stärka.

Men att smyga omkring online och skicka naken bilder, och skriva snusk med kvinnor, i sitt egna hem mitt på ljusa dagen, det är inget ”där och då” val man gör fylle kåt med en kollega i bastun när alla andra gått och bytt om.

Rask val av otrogenhet är totalt oförlåtligt och visar 0 respekt för hemmet, frun eller barnen.

Den andra typen av otrohet är givetvis hemsk den med, men inte lika hemsk och sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in