Citat:
Ursprungligen postat av
Anus.Dos.Deminos
Slarvigt av mig men blev alldeles till mig när jag såg vad jag trodde var den legendariska mercan med anor från Östeuropa.
Bilen har alltså tom idag lagats hittills för 16.000, tyvvär har han just nu inte råd att hämta ut den eller forsätta lagningen (lät som den hade en hel del jobb kvar).
Schysst av handlaren att låta den stå där medans Baronen är ute och grindar, handlaren skrattar förmodligen halvt ihjäl sig när han går till banken, den där gamm-mercan kan man säkert slänga ytterligare 30-40000:- på utan problem.
Jag tror fortfarande det hade varit billigare att smälta ner den och sälja som järnskrot, tiden får utvisa hur dyr den här reparationen egentligen blir.
Hade BB haft lite förstånd och rättspatos så hade han sålt iväg den till ett pris som vore rimligt för en bil med den skum
raskhistoriken, men istället la
Girigbukenutanskam på 40,000:- på priset och
lovordade bilen i annonsen.😁
Jag tycker uppriktigt synd om farfadern (
för det blir väl han som i slutändan får täcka upp för det här precis som mycket annat i sitt släktträd?) den mannen kan inte haft det lätt genom åren alltså!
Kul ändå att Baronen erkände hur feg och ryggradslös han är i
Sitt Gebit som
konfrontatör och
ädel riddare, genom att välja bort objekten som står upp för sig och kan bjuda motstånd.
Och det till trots att det är han själv och sin familj som blivit drabbad.
Jag säger inte att det är fel av honom men kanske skulle han byta bransch då det blir lite löjeväckande att ha den här mentaliteten och samtidigt vilja ge sken av att ha en ryggrad av stål och alltid stå upp för det rätta!
Sen tror jag pappan har rätt när han oroas av BB:s accelererande alkoholvanor, det dröjer inte förräns han sitter där själv i skiten annars (Alkoholist som han är) han vet att det är nolltolerans som gäller för dessa.....