2024-12-02, 17:52
Medlem
Tortellis avatar
Att få med allt förtalsnack från Rask är nästan omöjligt. Man får ta det värsta av det värsta och plocka ihop. Sen tror jag inte Chrippa heller gör det här på en handvändning. Det är ett jäkla jobb. Nu såg jag att någon skrivit det redan. Men det är glädjande att så många är med på att försöka ge bajsmannen problem Så mycket skit som Rask har pratat om, jag menar förtal. Och elände. Rask läser det här och nu är han stressad..
Citera
2024-12-02, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Känns ju som att AI skulle kunna vara ett väldigt effektivt verktyg i operation: förgöra Bajsbaronen

Någon kunnig som har en idé?

Vill minnas att det var någon användare som hade något program för transkribering av Baronens videor. Användaren hade låtit transkribera det Baronen sa i en video och sedan låtit en AI göra en psykoanalys av uttalandena. Så det finns förstås programvara som funkar, problemet blir bara att få timestampsen också.

Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Chrippa kanske kan ge oss en garanti att han tar det vidare om vi gör jobbet?

Jag tänker mig att vi borde kunna skrapa ihop 5 personer lågt räknat, varsin video om dagen så går det undan.

Precis, med snabbspolfunktion kan man bränna av Carl-Fredriks videor snabbare. Men precis, det ska till en försäkran. Jag lägger inte ned en massa tid utan att veta att det här kommer resultera i stämningar.
Citera
2024-12-02, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Vill minnas att det var någon användare som hade något program för transkribering av Baronens videor. Användaren hade låtit transkribera det Baronen sa i en video och sedan låtit en AI göra en psykoanalys av uttalandena. Så det finns förstås programvara som funkar, problemet blir bara att få timestampsen också.

Precis, med snabbspolfunktion kan man bränna av Carl-Fredriks videor snabbare. Men precis, det ska till en försäkran. Jag lägger inte ned en massa tid utan att veta att det här kommer resultera i stämningar.

Villig att hålla med, vi är inte som rask, vi arbetar inte gratis.
Citera
2024-12-02, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker

Håller med, man får nog lägga in sig på mentalsjukhus om inte arbetet tas vidare. Chrippa du läser ju här, ge oss en garanti via din story sen kör vi. "Kan jag hjälpa till så vet ni var jag finns", ge oss garantin så hjälper du till
Senast redigerad av antonio-puerta 2024-12-02 kl. 18:06.
Citera
2024-12-02, 18:26
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NFC
Haha vilken jävla snorunge

Kan ju också vara ett troll. Men känns absolut inte rätt att hänga ut någon av Rasks följare, många av dem är miffon på riktigt.
Citera
2024-12-02, 18:36
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Ett tips är att använda verktyg som extraherar den automatiska transkriberingen från Youtube-videor, t.ex: https://www.youtube-transcript.io/

Sedan kan man söka i texterna eller låta AI analysera dem.
Citera
2024-12-02, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Känns ju som att AI skulle kunna vara ett väldigt effektivt verktyg i operation: förgöra Bajsbaronen

Någon kunnig som har en idé?

Ja det borde väl inte vara så svårt att mata chatgpt eller liknande med alla videos och be den ta ut förtalsdelar, om man har ChatGPT plus så är den väl lite bättre på att gå igenom länkar och sånt men vet inte hur det är med videos

Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Ett tips är att använda verktyg som extraherar den automatiska transkriberingen från Youtube-videor, t.ex: https://www.youtube-transcript.io/

Sedan kan man söka i texterna eller låta AI analysera dem.

Ja det är smart!
Citera
2024-12-02, 19:02
Medlem
ziejacools avatar
jag förbereder en torrent med dom videofiler jag har, det är 545st, minst.
Citera
2024-12-02, 19:04
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziejacool
jag förbereder en torrent med dom videofiler jag har, det är 545st, minst.

Stabilt!
Citera
2024-12-02, 19:17
Citat:
Ursprungligen postat av NFC
Haha vilken jävla snorunge
Du e verkligen inte nån som ska snacka om Rask.. ni två skulle kunna va släkt
Citera
2024-12-02, 19:25
Medlem
Krakatoas avatar
Hörrni! Så här äre. Jag ska vara ärlig, det tog inte lång tid.

Jag transkriberade den här videon:

Pappa köper snusk av småtjejer
https://www.youtube.com/watch?v=bxiZV9VzE6s

Vi nämnda länk:
https://www.youtube-transcript.io/videos/bxiZV9VzE6s

Laddade upp textfilen i ChatGPT och frågade om en analys och om delar av texten kan utgöra förtal.
Här är svaret:

Texten innehåller en mängd anklagelser och påståenden som skulle kunna tolkas som förtal enligt svensk lag (Brottsbalken 5 kap. 1 §). Här är några viktiga punkter som kan vara särskilt relevanta:

1. Påståenden om olämpligt beteende:
Texten innehåller detaljerade beskrivningar av privatpersonens påstådda aktiviteter, inklusive ekonomiska svårigheter och påståenden om att personen erbjudit pengar för olämpligt material eller beteende. Sådana påståenden kan anses skada personens rykte.

2. Utpekande av specifika individer:
Namn och beskrivningar som tydligt kan identifiera en person används i texten. Detta kan förstärka intrycket av förtal eftersom det gör att läsare eller lyssnare kan koppla anklagelserna direkt till den personen.

3. Allvarlighetsgrad och spridning:
Om texten sprids offentligt, exempelvis via sociala medier eller andra plattformar, kan detta öka risken för att innehållet betraktas som förtal.

4. Undantag och försvar:
Det är möjligt att anklagelser inte anses som förtal om den som gjort uttalandena kan bevisa att de är sanna och att det funnits ett legitimt intresse av att sprida informationen. Detta är dock en hög tröskel och en bedömning görs alltid från fall till fall.
Jag rekommenderar att texten granskas av en juridisk expert om du misstänker att den utgör förtal. Om du vill ha hjälp att sammanställa specifika avsnitt eller frågor för juridisk rådgivning, säg till!

Jag skulle nog säga att Fredrik har torrt på fötterna och kan med fördel anmäla. Detta är alltså bara EN video av gud vet hur många som ligger uppe.
Citera
2024-12-02, 19:30
Medlem
Krakatoas avatar
Tar en till:

HUR SER "NEAS" FRAMTID UT?
https://www.youtube.com/watch?v=kb8XZpwr3Mc

https://www.youtube-transcript.io/videos/kb8XZpwr3Mc

Samma typ, punkt 1. är annorlunda:

Baserat på textens innehåll kan det potentiellt utgöra förtal, särskilt i enlighet med svensk lag (Brottsbalken 5 kap. 1 §). Här är viktiga punkter som indikerar detta:

Allvarliga anklagelser: Texten innehåller explicit negativ information och påståenden om privatpersoner, inklusive deras ekonomi, förhållanden, arbetsliv och privatliv. Dessa uttalanden kan anses skada deras rykte.

Identifiering av individer: Personer är direkt eller indirekt identifierbara i texten, vilket ökar risken för att det betraktas som förtal.

Publicering och spridning: Om texten är eller kan bli spridd offentligt, blir det mer sannolikt att den ses som förtal eftersom skadan på individers rykte kan vara omfattande.

Undantag från förtal: Om den som skrivit texten kan visa att påståendena är sanna och att det fanns ett allmänintresse av att publicera dem, kan det möjligen undgå att klassas som förtal. Detta är dock svårt att uppfylla.

Rekommendation:
Om du är osäker på huruvida innehållet bryter mot lagen, bör du konsultera en juridisk expert. Om texten redan har spridits kan det vara viktigt att agera snabbt för att begränsa eventuell skada
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in