2024-12-02, 19:37
Medlem
Krakatoas avatar
Hoppas du läser här, Chrippa. Utökade ChatGPT att även kolla efter andra potentiella brott. Tydligen är att kalla någon för "missbildad horunge" inte så poppis.

CHRIPPAS MÄNNISKOSYN!
https://www.youtube-transcript.io/videos/EVZsBkK9S6s

Texten du tillhandahöll innehåller flera inslag som potentiellt kan utgöra förtal och andra brott enligt svensk lag. Här är några aspekter att överväga:

Möjligt förtal

1. Personliga anklagelser:
Texten innehåller många negativa och nedsättande påståenden om identifierbara personer, inklusive deras ekonomi, relationer och föräldraskap.
Användningen av ord som "missbildad horunge" och andra förolämpningar kan anses kränkande och skada en persons rykte.

2. Spridning och offentligt utrymme:
Om texten publiceras eller delas offentligt, till exempel på sociala medier, ökar risken för att den betraktas som förtal, även om vissa påståenden skulle vara sanna.

3. Intresse av att skydda ryktet:
Det spelar ingen roll om påståendena är sanna; det är spridningen som kan skada personens anseende som är avgörande enligt svensk förtalslagstiftning.

Andra möjliga brott

1. Förolämpning:
Vissa formuleringar och uttryck kan även falla under förolämpning, som är riktade kränkningar av en persons värdighet.

2. Hets mot folkgrupp eller diskriminerande uttalanden:
Om texten innehåller rasistiska, sexistiska, homofobiska eller andra diskriminerande uttryck, kan det vara relevant att undersöka om de faller under brottet hets mot folkgrupp.

3. Olovlig identitetsanvändning:
Om texten innehåller detaljer som uppenbart utnyttjar en identifierbar persons namn, bilder eller annan känslig information utan tillstånd, kan det också vara ett brott.

Rekommendation
För en exakt juridisk bedömning bör texten granskas av en jurist eller advokat med erfarenhet inom förtalsmål och yttrandefrihet. Det är också viktigt att avgöra om texten redan har spridits eller om den är avsedd för spridning, eftersom detta påverkar den juridiska bedömningen.

Om du vill diskutera specifika delar av texten eller hur du bör agera i detta fall, låt mig veta!

Min notis: Jag skulle fira om vi i framtiden kunde kalla honom HMF-Baronen
Citera
2024-12-02, 19:51
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziejacool
jag förbereder en torrent med dom videofiler jag har, det är 545st, minst.

Skriv i tråden när den är uppe!
Citera
2024-12-02, 19:53
Medlem
joselofs avatar
Hejsan alla Flashbackare, nu så har då Chrippa gjort en video om att Rask är otrogen med så kallade screenshots, någon som vet hur äkta dem skulle vara?

Video i fråga
https://www.youtube.com/watch?v=J2skdby-PFk
Citera
2024-12-02, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Hoppas du läser här, Chrippa. Utökade ChatGPT att även kolla efter andra potentiella brott. Tydligen är att kalla någon för "missbildad horunge" inte så poppis.

CHRIPPAS MÄNNISKOSYN!
https://www.youtube-transcript.io/videos/EVZsBkK9S6s

Texten du tillhandahöll innehåller flera inslag som potentiellt kan utgöra förtal och andra brott enligt svensk lag. Här är några aspekter att överväga:

Möjligt förtal

1. Personliga anklagelser:
Texten innehåller många negativa och nedsättande påståenden om identifierbara personer, inklusive deras ekonomi, relationer och föräldraskap.
Användningen av ord som "missbildad horunge" och andra förolämpningar kan anses kränkande och skada en persons rykte.

2. Spridning och offentligt utrymme:
Om texten publiceras eller delas offentligt, till exempel på sociala medier, ökar risken för att den betraktas som förtal, även om vissa påståenden skulle vara sanna.

3. Intresse av att skydda ryktet:
Det spelar ingen roll om påståendena är sanna; det är spridningen som kan skada personens anseende som är avgörande enligt svensk förtalslagstiftning.

Andra möjliga brott

1. Förolämpning:
Vissa formuleringar och uttryck kan även falla under förolämpning, som är riktade kränkningar av en persons värdighet.

2. Hets mot folkgrupp eller diskriminerande uttalanden:
Om texten innehåller rasistiska, sexistiska, homofobiska eller andra diskriminerande uttryck, kan det vara relevant att undersöka om de faller under brottet hets mot folkgrupp.

3. Olovlig identitetsanvändning:
Om texten innehåller detaljer som uppenbart utnyttjar en identifierbar persons namn, bilder eller annan känslig information utan tillstånd, kan det också vara ett brott.

Rekommendation
För en exakt juridisk bedömning bör texten granskas av en jurist eller advokat med erfarenhet inom förtalsmål och yttrandefrihet. Det är också viktigt att avgöra om texten redan har spridits eller om den är avsedd för spridning, eftersom detta påverkar den juridiska bedömningen.

Om du vill diskutera specifika delar av texten eller hur du bör agera i detta fall, låt mig veta!

Min notis: Jag skulle fira om vi i framtiden kunde kalla honom HMF-Baronen

Det där är ett fantastiskt verktyg, det kommer även upp när i videon saker uttalas. Det är bara att plocka ut alla grejer där Carl-Fredrik säger att Chrippa gjort eller sagt saker som man typiskt tänker att folk som hör det skulle tycka är förkastligt och börja se Chrippa i ett negativt ljus för. Ganska snabbt in i det säger Rask t.ex att Chrippa kallat Julia för ”missbildad horunge”. Det är ett klockrent förtal att komma med såna uttalanden.

Kör varenda förtalsvideo genom det programmet och kopiera ut stycken där Rask säger saker i den stilen.

Tänk att det ska vara uppgifter som man typiskt tänker att någon skulle höra och finna avskyvärda. Såsom att skjuta testo framför dottern, ha upplagda linor på en telefon, etc, och inte att han är en idiot som har smaklösa märkeskläder. Brottslig och klandervärd helt enkelt.
Citera
2024-12-02, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joselof
Hejsan alla Flashbackare, nu så har då Chrippa gjort en video om att Rask är otrogen med så kallade screenshots, någon som vet hur äkta dem skulle vara?

Video i fråga
https://www.youtube.com/watch?v=J2skdby-PFk

Kom igen FB, in, lajka, positiva kommentarer och BIDRA till algoritmen!
Citera
2024-12-02, 19:57
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det där är ett fantastiskt verktyg, det kommer även upp när i videon saker uttalas. Det är bara att plocka ut alla grejer där Carl-Fredrik säger att Chrippa gjort eller sagt saker som man typiskt tänker att folk som hör det skulle tycka är förkastligt och börja se Chrippa i ett negativt ljus för. Ganska snabbt in i det säger Rask t.ex att Chrippa kallat Julia för ”missbildad horunge”. Det är ett klockrent förtal att komma med såna uttalanden.

Kör varenda förtalsvideo genom det programmet och kopiera ut stycken där Rask säger saker i den stilen.

Tänk att det ska vara uppgifter som man typiskt tänker att någon skulle höra och finna avskyvärda. Såsom att skjuta testo framför dottern, ha upplagda linor på en telefon, etc, och inte att han är en idiot som har smaklösa märkeskläder. Brottslig och klandervärd helt enkelt.

Det är verkligen ett fantastiskt verktyg. Man måste lära sig hur man ska ställa frågor och lirka med den, det är ungefär som att lära sig ett programeringsspråk.

Det är ju oerhört mycket text i en entimmes video men jag kan försöka. Nu har jag som sagt bara tagit allt han säger och laddat upp det men jag ska se om jag har tid att skumma igenom, välja ut specifika, extra intressanta avsnitt och fråga om en ännu utförligare analys.

Tyvärr har jag arbete och kan inte göra detta medan jag filmar mig själv på dagarna
Citera
2024-12-02, 19:57
Medlem
37:50 in i Chrippas senaste video...?
Citera
2024-12-02, 20:00
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
37:50 in i Chrippas senaste video...?
Han är så jävla sjuk i huvudet
Citera
2024-12-02, 20:08
Medlem
Nu blir det liv i kojan, vilket svik mot Tessan och familjen. Nu vet vi vad rask gör när andra pappor är på jobbet. ”Vilken pappa gör såhär”. ”Family first”, ”lyckligt gift 3-barns pappa”. Undrar vad hans följarkrets, bestående av 50+ kärringar med utmattningssyndrom, ibs och manshat tycker om detta.
Senast redigerad av DonCarlo 2024-12-02 kl. 20:15.
Citera
2024-12-02, 20:12
Medlem
knark-kungens avatar
Alltså vad fan är det som händer?!

Har Karl skickat runt lillkuken nu igen?

Kommer detta bli droppen för Therese?

Stackars jävla barn alltså, dom kommer ju behöva terapi för alla nakenchocker deras sjuka pappa skickat ut i år

Stackars Therese, men hon måste få veta sanningen, den som inte är blockad får skicka bilderna
Senast redigerad av knark-kungen 2024-12-02 kl. 20:15.
Citera
2024-12-02, 20:14
Medlem
Krakatoas avatar
HAHAHA, är Taikonlägret i vardagsrummet rivet nu?
Citera
2024-12-02, 20:17
Medlem
Varje gång det flyger på tuben såg går det honom till huvudet. Ser fram emot 2025s ”vem är jag nu”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in