Citat:
Ursprungligen postat av
HeltVild
Hörde även rykten om att dom där 8000kr som samlades in under september månads superchatt donationer för att gå till Tessans skulder istället gick till elscooter och trumset, men bara rykten som sakt, Rask ska väl "redovisa" för allt nu i Januari eller vad han pratade om.
Ja, klart är att inte ett korvöre gick till några skulder. Egentligen var det inte superchatsen som skulle gå till det, det var adsense för hela augusti. Ca 130 000. Någon skrev i tråden att YouTube tar hälften, och sedan beskattas resten med 50 %. Om så är fallet skulle Drygt 32 000 gå till skulderna, plus superchatsen.
32 000 kr gör Baronen alltså på en bra månad. Vi ska komma ihåg att augusti var en av hans bästa månader. Detta eftersom följarna av sympati hade igång Baronens videor just för att så mycket som möjligt av skulderna skulle bli betalade. Han skiter högaktningsfullt i folks uppoffringar. För egen del hade jag fått dåligt samvete om så mycket folk ställde upp för mig och jag sedan inte höll det jag sagt. Men så är jag inte sociopat och saknar empatisk förmåga
Man kan fråga sig varför Baronen inte gör det? En tanke som kom upp är för att han då hade varit tvungen att vara ärlig med att det här med YouTube sällan är en vinstaffär, och att det är helt orimligt att han som förälder ägnar sig åt det på heltid när det ser ut som det gör.
https://www.bitchute.com/video/VxK3CQ7dkjFF
Runt 1:15 in summerar Baronen förtalsmånaden och hur mycket pengar han gjort.
14,5 i Superchats och 130 i adsense. Man ser andra månader i dumpen där det ser ut som han gör 50-70. På en normal månad om han gör 70 k skulle det alltså innebära att han får ut 17,5 efter skatt. Visst är det pengar, men det är mycket mindre än vad en man i hans ålder brukar tjäna. Så det finns ett giltigt skäl att Carl-Fredrik alltid flexar med de beräknade intäkterna, för då kan han vagga in folk i föreställningen att det går bra för honom, och det är det viktigaste för honom. Han gnäller på att Chrippa är så ytlig, men allt är verkligen yta för honom själv. Det är irrelevant om det går att leva på tuben för honom, det viktiga är att folk tror att han gör det. Men folk hade rimligtvis börjat tvivla om han betalade av på skulderna och inte ens kunde betala en tiondel med pengarna han gjorde på en ovanligt bra månad.
Men det förstår väl alla som kan lägga ihop ett plus ett att en man med en halv mille på banken, som dessutom tjänar 100 000 i månaden, med enkelhet hade kunnat betala sin frus skulder på ett par ynka hundratusen, för en sådan person hade tjänat tillbaka pengarna på ett par månader. Det är sorgligt att pappans dröm om att leva på YouTube står i vägen för en normal tillvaro i den där familjen.