2024-10-10, 19:23
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannenmed2huvud
Kanske inte en av dom största men relativt stor ja .
Och han har ju rätt i sitt resonemang att alla på flashback bor i stora villor och är många miljonärer....eller inte.

Sånna personer ägnar nog sällan sin tid i flashbacktrådar helt maniskt .
Sällsynt skulle jag tro .

Rask har säkert sina brister men att han gör intressanta videos den uppfattningen har ju cirka 30.000 personer bevisligen som regelbundet kollar hans videos . Ungefär. I snitt .

Jag personligen och jag vet många, många fler som inte orkar kolla på en hel video med hans malande.
Så låt säg att han får 50 tusen visningar på en video. Det innebär inte att alla kollat hela videon där han sitter och maler på om samma skit i en timme. Jag klarar max ett par minuter.

Han upprepar sig något fruktansvärt istället för att komma till saken.
Det är som att lyssna på en gammal kärring som ska berätta en historia men aldrig kommer till slutet.
Citera
2024-10-10, 19:42
Medlem
Citat:
Vad snackar du om ?
Han får nästan lika många visningar på videos om sin pappa som dom med Chrippa .

Han drar väl in 60-70 lax efter skatt varje månad.
Förmodligen bra mycket mer än dig.

Så jo . Han är nog att betrakta som en youtuber..

Eftersom han kan leva gott på det.

Slå ut hans visningar totalt på årets första 9 månader så inte jättesvårt att räkna ut vad han bör tjena. Klarat säkert du också.

Tjenar han massa spen eller?

Nej du, det tjänas inga 60-70 lax per månad. Då ligger man inte efter med konsumtionsskulder och räkningar på allt mellan 5000:- till 20.000:-. Då går det betala dom. Detta har Rask själv deklarerat i videos du är välkommen att titta på dom.

Rask har även gjort gällande att han lever mycket snålt, men du menar förstås att han pumpar in tiotusentals kronor på börsen varje månad? Snälla, din verklighetsuppfattning tycks ju lika skev som karln själv.

Och innan du kommer med någon lustig kommentar om att jag är mångmiljonär, absolut inte. Jag lever ett vanligt knegarliv i en hyresrätt med barn och fruga.
Citera
2024-10-10, 19:43
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Du talar förmodligen om dig själv här

Nej. Jag talar om Carl Fredrik Alexander Rask.
Citera
2024-10-10, 19:55
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Han låter dem såklart arbeta på börsen där de växer snabbare än skulderna.

Eller starta upp en städfirma.
Citera
2024-10-10, 20:34
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Vad snackar du om ?
Han får nästan lika många visningar på videos om sin pappa som dom med Chrippa .

Slå ut hans visningar totalt på årets första 9 månader så inte jättesvårt att räkna ut vad han bör tjena. Klarat säkert du också.
60-70 Efter skatt. Hahaha. Nyktra till lite nu. Är det därför Rask har en massa skulder! Är det därför Rask behöver ljuga för följarna. Att Rask skulle ha 60-70k i månaden efter skatt. Hahaha. Kvällens skratt. Tack broder den var bra.
Citera
2024-10-10, 20:44
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
60-70 Efter skatt. Hahaha. Nyktra till lite nu. Är det därför Rask har en massa skulder! Är det därför Rask behöver ljuga för följarna. Att Rask skulle ha 60-70k i månaden efter skatt. Hahaha. Kvällens skratt. Tack broder den var bra.
Personen har ju uppenbarligen skrivit fel, om man kollar dom senaste 10 åren har han taxerat 85000:- per år Det är svårt att begripa hur någon kan tjäna så pass lite pengar men han har ju aldrig stått på egna ben heller som den gam HAN är.
Citera
2024-10-10, 20:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Personen har ju uppenbarligen skrivit fel, om man kollar dom senaste 10 åren har han taxerat 85000:- per år Det är svårt att begripa hur någon kan tjäna så pass lite pengar men han har ju aldrig stått på egna ben heller som den gam HAN är.
Ja det är nog ett skrivfel - det halkade nog in en nolla för mycket där
Citera
2024-10-10, 20:57
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Vad snackar du om ?

Leva gott?
Citera
2024-10-10, 21:57
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:

Inte en chans. Vet hur jag vet det? För att Baronen skulle ha visat sina utbetalningar och skrutit i varje video om det.
Citera
2024-10-10, 22:29
Medlem
Citat:
Vad snackar du om ?

På vilket sätt "lever han gott" menar du? Ge mig 3-5 exempel.
Han tjenar ju 60-70 lax efter skatt så jag vet var ribban ska läggas. Nu är det upp till dig.
Citera
2024-10-10, 23:12
Bannlyst
Nu har Rask stekt sin sista skitkörv
Citera
2024-10-10, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nullbyte
Jag ber om ursäkt för upprepningarna, men jag gör en Rask – upprepar samma sak utan någon vidare utveckling!

Rask är en person som drömmer om en karriär som YouTuber. Hans dröm har pågått i över tio år, men trots alla dessa år har han inte utvecklat några av de viktiga färdigheterna som krävs för att lyckas. Han sätter på kameran, och visar upp saker direkt från sin mobiltelefon. Inget redigerat, ingen eftertanke kring klippning eller musik – bara han, sittandes, och telefonen.

Det är som om han inte riktigt förstår vad som krävs för att lyfta videokvalitén. Bilder och videoklipp saknas för att förtydliga vad han pratar om, ljudkvaliteten varierar mellan rapande och snusprillor. Allt känns ofärdigt, men Rask ser det inte så. Han är stolt över det han skapar. Han ser sig som en YouTuber – en egenföretagare i sitt drömyrke. För Rask är det en livsstil och en identitet.

Men vad är det som håller honom tillbaka? Varför blir han inte bättre på redigering, varför bryr han sig inte om att förnya sina videor? När andra YouTubers lägger timmar på att fila på detaljer, föredrar Rask att sitta och snacka fritt. Han vill inte ha "ett vanligt jobb" som alla andra; tanken på nio-till-fem jobb är skrämmande för honom. I hans ögon är YouTube-världen frihet och ett sätt att "gå sin egen väg."

Men samtidigt går åren, och Rask förblir i stort sett osedd om han inte lyckas rida på något hett ämne (nu senast Chrippa). Drömmen om att vara YouTuber lever vidare i honom, men samtidigt är det just den drömmen som han verkar vara minst benägen att förverkliga.

Rasken är sin egen värsta fiende. Han vill göra minsta möjliga ansträngning och få allt serverat framför sig, han är så lat man kan bli. Han har genom hela sitt vuxna liv levt på farfars pengar. Först genom månadspeng i många år, sen genom klumpsummor av arvet efter att Alf stupade. Men jag tror Rasken är så verklighetsfrånvänd att han inte riktigt förstått att arvet kommer ta slut nån gång nästa år. Därefter finns inga pengar kvar, då kommer det bli svårt att försörja familjen på riktigt.
Senast redigerad av Ralfhead 2024-10-10 kl. 23:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in