Citat:
Ursprungligen postat av
EXTREMFETMA
I en ny story berättar han nu om hela hans släkts olika besvär. Farfar, farmor, ingen går säker, bara vädrar ut vad alla hans släktingar haft för problem utan att ens blinka. Det här är ett gränslöst beteende och han måste faktiskt förstå det. Jag tror han är så gränslös som han är just för att han aldrig fått uppleva några gränser i sin uppväxt. Bortskämd.
Mycket riktigt. Ett gränslöst beteende, i kombination med att det faktiskt har uppmuntrats av familjen, det är det som har gjort att vi har det monstret vi har idag. När den unge Baronen hoppade omkring utklädd till Kiss, förstörde saker och slog sin bror och sin farmor, då var farfar där och förevigade det med kameran. Reaktionen blev inte att man uppmanade Carl-Fredrik att lugna ned sig, det blev att man gav beteendet positiv uppmärksamhet.
Först gjorde han sjuka saker och fick uppmuntran av familjen, när han växte upp blev det på skolan istället. Han ville ha hårdrockskläder, nitar, linser, hårfärg och extrema frisyrer. Inga andra barn såg ut som honom. Kanske ville de men fick inte för sina föräldrar. Baronen fick, och stack förstås ut mycket på skolgården. Det gav upphov till massa reaktioner. När bloggar, sociala medier och YouTube kom blev det istället det. I takt med att han blir äldre och med teknikens utveckling har han hela tiden försökt få utlopp för sitt uppmärksamhetsbehov på en större och större publik. Idag räcker det inte med att en familjemedlem ger komplimanger för vilken häftig tröja han köpt eller vilken cool tatuering han har gjort. Han måste få reaktionen av minst 20 000 pers för att känna sig tillfredsställd.
Det är helt klart ett beroende och det måste givetvis föra med sig problem för människorna i hans närhet. Men de har i mångt och mycket sig själva att skylla för det. Man kunde ha gjort något åt det här tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Colorgreenandpink
Finns det verkligen ingen runt honom som sätter honom på plats, en gång för alla?
Hans döda släktingar pratar han mer än gärna om, men de levande?
Någon av dem måste väl ha tröttnat?
Men han verkar dessvärre ha ’bättre kontakt’ med de döda än de levande.
Det är utan tvekan så att hans bror har satt ned foten och sagt att det inte är OK att du filmar när jag är med, och mina barn ska inte synas i dina videor. Detta respekteras i stor utsträckning av Carl-Fredrik.
Men det räcker inte. Det är ju inte brodern som ordnar tak över huvudet för Carl-Fredrik. Det har alltid farfar gjort, och testamentet ordnar det för en tid framöver.
Det som krävs är förstås att Therese börjar ställa krav. Det är sluttramsat, annars hamnar du på gatan. Risken är dock överhängande för att då bara letar upp ett annat värddjur, som han flyttar in hemma hos och lever på samtidigt som han fortsätter köra YouTube i samma takt som innan. Han kan bara välja och vraka i sin följarskara, och så länge han kan fortsätta köra YouTube obehindrat mellan sina break-ups så kommer han alltid kunna hitta en ny snabbt.
Jag tror det har gått alldeles för långt för att Carl-Fredrik någonsin ska kunna bättra sig.