Citat:
Ursprungligen postat av
Deadlift81
Fast tror du att någon ringt? Det tror inte jag och jag håller med om att det vore vidrigt gjort. Tror du inte hyresvärden blivit avskräckt av att det inte finns en stadig inkomst tex? När dom sett denna tråden efter en googling plus hans egna yt-kanal som visar en person som livnär sig på att kasta skit på andra. Vilket innebär risk för att folk kanske kommer och kastar sönder fönsterrutor osv.
Rasks resonemang visar på att han inte är ute i arbetslivet och är medveten om vilka krav som idag ställs på någon som vill hyra ett hus.. om det inte är snorötet och hyresvärden bara letar folk som är dumma nog att betala för det.
Jag har svårt att tro det. Det är sjuka personer som ringer samtal för att förstöra för andra.
Men har det hänt så är det välförtjänt, Rask har grävt sin grav. Hur många gånger har han uppmanat sina följare att anmäla Chrippa, utan några belägg, till olika instanser? Han ville förstöra för chrippa till vilket pris som helst och får känna på början på karma. Åtal och dom för grovt förtal är givet.
Förhoppningen är att han börjar reflektera över hur gränsöverskridande hans häxjakt på Linnea och Chrippa är och att han får sig en ordentlig funderare.
Förmodligen har hyresvärden tagit ut hans inkomstdeklaration för att få uppgifter om han verkligen har en stabil inkomst. Hans tidigare verksamma år som youtuber har han inte kunnat försörja sig om jag har förstått saken rätt.
Hyresvärden har förmodligen också kontrollerat brottsregister.
Har hen läst här vet hen att Rask delat med sig att porr med sin fru.
Hyresvärden har väl också sett en video för att känna lite på Rask och förstått att han är en livsstilsförtalare och att förtal är hans vapen för att styra dom som inte går honom till mötes. Rask är ytterst taskig och kränkande i nästan alla videos. Det går lite stick i stäv med vad han har framställt sig som inför värden, en mjuk och omtänksam hemmafamiljefar.
Där har ni det enkla svaret.
Hyresvärden har fått en bild uppmålad för sig, en förskönad och censurerad bild och när hen skrapade på ytan var inget som han trodde.