2024-08-08, 20:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Tror inte Rasks video bevisar farfarns anledningar .
Skillnad dock om Fredrik får pengar under bordet samtidigt som han tackade nej till arvet.

Farfadern har inga anledningar. Han skriver i testamentet att Fredrik ska erhålla sin laglott. Eftersom han fått så mycket pengar genom åren så täcktes det mesta som förskott på arv. Men stugan, pengar och lite annat täckte upp resten. Detta avsade han sig alltså, för det inte skulle vara fördelaktigt för honom att ta emot det. Vilket då Baronen erkänner betyder att skulderna skulle äta upp allting. För att det ska bli fördelaktigt får Fredrik en massa pengar ändå när saker säljs. Detta är antagligen en överenskommelse de har träffat. Fredrik avstår från allt under förutsättning att de betalar pengar till honom i stötar här och där. Som då kronofogden inte kommer kunna utmäta. För det är inte som att de bara kan ta pengar hursomhelst, eller att de har koll på en skuldsatts konto precis hela tiden. Det måste ju fattas beslut om utmätning.

Carl-Fredriks egna videor vittnar om att det har varit planen precis hela tiden, man har varit behjälpliga och stärkt Fredrik i hans uppsåt att kronofogden inte ska kunna komma åt arvet. Rask säger i en annan video att man skickat "många tusen här, många tusen där", en gång en klump på 30 000, efter stugan såldes en klump på 35 000. Det är ganska mycket pengar, som Baronen har sett till att de hans pappa är skyldig inte ska kunna lägga händerna på. Man har varit med på noterna från början till slut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
https://ibb.co/tq63r2s

Här kan man alltså läsa ur Alfs testamente att Fredrik ska ha en tredjedel av stugan, en tredjedel av farfars hus i sälen, 50 000 i kontanter, och splitta på 300 000 kronor för underhåll av fastigheten.

Stugan såldes alltså för ca 900 000, en tredjedel är Fredriks. Det är i varje fall runt 400 000 kr i värden som Fredrik skrev över på sina söner för att kronofogden inte skulle ta det. Varenda transaktion från Baronen och hans bror till Fredrik är arvspengarna, som Fredrik får svart så att inte kronkalle ska kunna ta det från honom. Om det inte är att medverka till brottsligheten så vet jag inte vad som är.

Högst säkert är att vinstskatten kommer som ett moln på klar himmel nästa år. ”Ingen sa något om vinstskatt!!!!”. Vid den tidpunkten har Alexander inga pengar kvar från arvet, T är fortfarande skuldsatt och youtube flyger inte längre för pov-baronen är återigen åtalad. Han återgår till sin pod, T börjar arbeta som personlig assistent igen (alt OF), dom bor kvar i kartongen, Rask blir dömd igen, han bölar och säger att han ändrat sig, att visningarna gjorde honom blind.

Ett ytterligare år senare avslöjar han något om att Anjo missbrukat, gillar strypsex eller ngt annat bara Rask vet efter detta dramat och vips är det hela i rullning igen.

Rask, du börjar tippa över mot 40 bast, fy för den lede vilken sliskig jävla luffare till pappa du är.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han kanske borde läsa Brottsbalken, kapitel 23 §4

Tror det jag också. Han är självgolningarnas mästare, den här Carl-Fredrik.
Citera
2024-08-08, 20:56
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Tror inte Rasks video bevisar farfarns anledningar .
Skillnad dock om Fredrik får pengar under bordet samtidigt som han tackade nej till arvet.
Du beskriver ju det som hänt. Fredrik avstår arv och får pengarna under bordet av Alexander och Ludde
Citera
2024-08-08, 21:03
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:

Här kan man alltså läsa ur Alfs testamente att Fredrik ska ha en tredjedel av stugan, en tredjedel av farfars hus i sälen, 50 000 i kontanter, och splitta på 300 000 kronor för underhåll av fastigheten.

Stugan såldes alltså för ca 900 000, en tredjedel är Fredriks. Det är i varje fall runt 400 000 kr i värden som Fredrik skrev över på sina söner för att kronofogden inte skulle ta det. Varenda transaktion från Baronen och hans bror till Fredrik är arvspengarna, som Fredrik får svart så att inte kronkalle ska kunna ta det från honom. Om det inte är att medverka till brottsligheten så vet jag inte vad som är.

Det är olagligt det han sysslar med. Undanhålla och överföra pengar som krono egentligen ska ha.
Citera
2024-08-08, 21:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trosacrew
Högst säkert är att vinstskatten kommer som ett moln på klar himmel nästa år. ”Ingen sa något om vinstskatt!!!!”. Vid den tidpunkten har Alexander inga pengar kvar från arvet, T är fortfarande skuldsatt och youtube flyger inte längre för pov-baronen är återigen åtalad. Han återgår till sin pod, T börjar arbeta som personlig assistent igen (alt OF), dom bor kvar i kartongen, Rask blir dömd igen, han bölar och säger att han ändrat sig, att visningarna gjorde honom blind.

Ett ytterligare år senare avslöjar han något om att Anjo missbrukat, gillar strypsex eller ngt annat bara Rask vet efter detta dramat och vips är det hela i rullning igen.

Rask, du börjar tippa över mot 40 bast, fy för den lede vilken sliskig jävla luffare till pappa du är.

Ja, det är som en enda stor cirkelrunk därhemma i skokartongen.

Brukar föreställa mig Baronen i fyrtioårsåldern. Att han redan är patetisk är uppenbart. Men att någon skulle vara som han är och samtidigt medelålders är svår att ta in. Han verkar dock inte ha några planer på att ändra sig, så det är såhär han kommer vara även vid 40. Det kommer vara svårt för någon att undgå vilken tragisk filur han är när han är en 40-årig jättebebis. Idag missar folk det tragiska med honom, för han är inte så gammal än.
Citera
2024-08-08, 21:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Det är olagligt det han sysslar med. Undanhålla och överföra pengar som krono egentligen ska ha.

Så är det. Nu är Baronen också så dum att han går ut i videor och berättar att han varit med på hela upplägget, och att man dessutom skickar massa pengar till Fredrik ändå för att arvet på något sätt ska bli "fördelaktigt" för honom. Hade han bara lärt sig att hålla truten och sluta berätta om allt på Youtube, hade bara hans farsa riskerat att åka på det.
Citera
2024-08-08, 21:18
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ja, det är som en enda stor cirkelrunk därhemma i skokartongen.

Brukar föreställa mig Baronen i fyrtioårsåldern. Att han redan är patetisk är uppenbart. Men att någon skulle vara som han är och samtidigt medelålders är svår att ta in. Han verkar dock inte ha några planer på att ändra sig, så det är såhär han kommer vara även vid 40. Det kommer vara svårt för någon att undgå vilken tragisk filur han är när han är en 40-årig jättebebis. Idag missar folk det tragiska med honom, för han är inte så gammal än.
Det är väl redan idag svårt att undgå hur inkompetent och tragisk han är -- ärvda pengar eller inga pengar eller många pengar kommer inte förändra det.

Han har levt ett helt liv med att bejaka sig själv, och det är den enda kompetens han har.
Citera
2024-08-08, 21:20
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Så är det. Nu är Baronen också så dum att han går ut i videor och berättar att han varit med på hela upplägget, och att man dessutom skickar massa pengar till Fredrik ändå för att arvet på något sätt ska bli "fördelaktigt" för honom. Hade han bara lärt sig att hålla truten och sluta berätta om allt på Youtube, hade bara hans farsa riskerat att åka på det.
Det är väl mer så att han är så korkad så han går ut och berättar om hela upplägget *punkt*
Hade han inte berättat om det så hade ju ingen vetat.
Citera
2024-08-08, 21:32
Medlem
Citat:

Fan, jag som sa att jag skulle ta en paus från Rasken... jag måste skriva av mig efter det här debaclet!

Rasken går alltså ut i en "försvarsvideo" och goolar ner sig själv på nytt! Förbluffande korkat!

Det är ju uppenbart avslöjande, så som du lägger fram det. Har man koll på vad det har för bäring i rätten? Finns bevis och är det tillräckligt för fällande dom? Och har det gjorts någon anmälan?

PS
Förutom de 10% av videon där han goolar ner sig själv beter sig Raken sig riktigt barnsligt, det är en otroligt primitiv ilska han ger uttryck för. En stor del av tiden sitter han alltså och härmar Chrille och drar ut på det i evinnerlighet, upprepade gånger. Riktigt bisarr att bevittna. Ibland är det svårt att förstå att Rasken faktiskt är en riktig människa. Om Ludde är normalt funtad kan han inte vara nöjd med sin bror just nu.
Senast redigerad av Ralfhead 2024-08-08 kl. 21:36.
Citera
2024-08-08, 21:40
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Om nu Fredrik har sålt båtar, husvagnar, motorsågar och fan vet allt utan brödernas vetskap måste Rask egentligen anmäla Freddan. Han har alltså stulit arvegods, sålt och knarkat upp pengarna.
Citera
2024-08-08, 21:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Fan, jag som sa att jag skulle ta en paus från Rasken... jag måste skriva av mig efter det här debaclet!

Rasken går alltså ut i en "försvarsvideo" och goolar ner sig själv på nytt! Förbluffande korkat.

Det är ju uppenbart avslöjande, så som du lägger fram det. Har man koll på vad det har för bäring i rätten? Finns bevis och är det tillräckligt för fällande dom? Och har det gjorts någon anmälan?

PS
Förutom de 10% av videon där han goolar ner sig själv beter sig Raken sig riktigt barnsligt, det är en otroligt primitiv ilska han ger uttryck för. En stor del av tiden sitter han alltså och härmar Chrille och drar ut på det i evinnerlighet, upprepade gånger. Riktigt bisarr att bevittna. Ibland är det svårt att förstå att Rasken faktiskt är en riktig människa. Om Ludde är normalt funtad kan han inte vara nöjd med sin bror just nu.

Det Rask säger talar starkt för att man är med på hela upplägget när han och hans bror vet att hans far avsäger sig allt för att det inte skulle vara fördelaktigt för honom att ta emot det. Sedan berättar Baronen om alla klumpsummor man skickat, på förhållandevis stora belopp, som jag tycker indikerar att man faktiskt hjälper Fredrik att hålla undan tillgångarna som kronofogden annars skulle ha tagit. Bara en sådan sak som att man skickar honom 35 000 kr så fort stugan är såld, trots att han avsagt sig det på pappret. Jag har ingen aning om hur man ser på den saken, men jag tänker mig att Baronen måste ha en bra förklaring till varför man skickar massa pengar till deras pappa efter man fått pengar från arvet, när han avstått från allting på pappret.

Angående det andra du skrev. Youtube anger att ett exempel på vad man betraktar som trakasserier och mobbing i videor är att:

Upprepade gånger visa bilder av en person och säga saker som ”Kolla in tänderna på det här kräket, så äckliga!” och liknande kommentarer om inneboende egenskaper i hela videon.

Jag tycker att det exemplet är ganska nära att härma hur en annan människa pratar på och hela tiden komma med kommentarer om hur dumt och fult det låter. Det här gör han i var och varannan video. Så det är bara in och rapportera hans video för mobbing på den grunden.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2024-08-08 kl. 21:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in