2024-01-30, 23:18
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOchLov
Rask reagerar på den mest riggade videon genom tiderna, utan att själv förstå att den är riggad.
Han har dessutom reagerat på den tidigare, tror han, men han kör på ändå.

Äckligast är hur han beskriver att han njuter av att titta på dumpens konfrontationer och deras arbete. Är det möjligen som så att Raskis är bland sina gelikar, gäddorna?
Citera
2024-01-31, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FightOrFlight1
Kan man något om bilar så vet man att det är ett av det största varningstecken man kan hitta i en annons som är upplagd nyligen.
Detta då det absolut inte finns någon anledning till att ta en bild från flera månader tillbaka så vida man inte vill dölja något som hänt i närtid.
Men med tanke på att han inte ens fattar hur man gör captcha utan att faila totalt så är jag inte förvånad att han inte ens fattar en så simpel sak.

Antingen så bryr sig inte Ludde och resten av familjen, eller så har Carl Fredrik gaslightat dom alla igen! Varför i helvete annars låter man den i familjen som har absolut noll känsla för affärer att sköta försäljningen av en bil man ärvt 🤔 Han är så urbota dum i huvudet att han inte en begriper att vill man ha en bil såld kan man inte begära över marknadsvärde och skriva i annonsen att man inte prutar en krona 😂 Finns det en enda människa tillräckligt dum för att ens fundera på att höra av sig till Carl Fredrik då 😂 Ska bli otroligt underhållande att se om även denna affär slutar i katastrof som den förra! Det komiska är att det är en Mercedes av samma kaross som sist. Historien återupprepar sig!
Citera
2024-01-31, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Han vill ha närmare 150.000 för en bil från 2007 med ~18000mil 🤨
https://www.blocket.se/annons/soderm..._4_/1400430386

Kan tänka mig att grsmannen ville skriva följande i annonsen, när han la ut den...

Youtube kändisen säljer nu sin bil!

Bilen har tidigare tillhört min farfar Alf den stora företagsledaren & entreprenören från Trosa.
Fick bilen i arv samt astronimiskt massa arvs pengar, har själv åkt runt i bilen sen förra sommaren tills nu..

Bilen ägs nu av mig, en av Sveriges mest kända youtubers, nu har ni möjligheten att köpa en samlar bil som bara ökar i värde. (Även vänn med Joakim Lundell).
Bilen finns även med i våra youtube videos, autograf & äkthetsintyg ingår självklart!.
Fotografering med mig tillsammans med er som köpare på bild, kan diskuteras pris mellan 60000-1000000kr

Att priset är högst i Europa beror på att det är en youtube kändis som äger bilen!

Va underbart det vore om det åker dit ett par däcksparkare gärna ett gäng babbar & tittar på bilen🤣🤣

Som vanligt så kommer det bli cirkus med bilen, något som vi alla kommer att komma ihåg😅🤣🤣
Kommer bli Sveriges mest omtalade bil & bilaffär, vem glömmer inte när Äggskallen åkte fejk AMG AMG AMG tidigare, hur mycket tok blev det inte där😆🤣
Citera
2024-01-31, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fisosgrisos
Antingen så bryr sig inte Ludde och resten av familjen, eller så har Carl Fredrik gaslightat dom alla igen! Varför i helvete annars låter man den i familjen som har absolut noll känsla för affärer att sköta försäljningen av en bil man ärvt 🤔 Han är så urbota dum i huvudet att han inte en begriper att vill man ha en bil såld kan man inte begära över marknadsvärde och skriva i annonsen att man inte prutar en krona 😂 Finns det en enda människa tillräckligt dum för att ens fundera på att höra av sig till Carl Fredrik då 😂 Ska bli otroligt underhållande att se om även denna affär slutar i katastrof som den förra! Det komiska är att det är en Mercedes av samma kaross som sist. Historien återupprepar sig!

Vi är nog många som kommer följa den här bilaffären oxå😅🤣
Kommer bli otroligt underhållande, katastrof kommer det garanterat bli 😆🤣
Citera
2024-01-31, 09:24
Medlem
Gör inte Alexander precis det han beskyllde sin far för att göra, att ta saker från dödsboet, sälja av de och behålla pengarna själv. Mest rättvist hade ju varit om Rask delade vad han fick för bilen på tre. I första början fick han ju bilen då han inte hade en egen bil, han fick den inte för att han skulle sälja den och tjäna pengar. 150 lax kommer han aldrig få, bilen är typ 20 år gammal, han tror han har en Bugatti eller Ferrari. Han kanske får 50 tusen, om köparen vill göra familjen en tjänst.
Citera
2024-01-31, 09:33
Citat:
Gör inte Alexander precis det han beskyllde sin far för att göra, att ta saker från dödsboet, sälja av de och behålla pengarna själv. Mest rättvist hade ju varit om Rask delade vad han fick för bilen på tre. I första början fick han ju bilen då han inte hade en egen bil, han fick den inte för att han skulle sälja den och tjäna pengar. 150 lax kommer han aldrig få, bilen är typ 20 år gammal, han tror han har en Bugatti eller Ferrari. Han kanske får 50 tusen, om köparen vill göra familjen en tjänst.

Han var snabbare på att lägga ut den till försäljning än på att svara på mailkontakt.
Han står som ägare sen 15 Jan 2024
Jag har mailat han men inte fått nått svar
Citera
2024-01-31, 10:55
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Som vanligt kan charlatanen inte göra en låt utan att kopiera och åka snålskjuts. Han tar en färdig melodi, som han givetvis inte har rättigheterna till.

https://www.astridlindgren.com/se/sv-faq

Här är en FAQ från företaget som har rättigheterna till Astrid Lindgrens verk. Under rubriken "Jag vill spela in covers av Astrid Lindgrens sånger på skiva, hur ansöker jag om tillstånd?"

Svaret: Kontakta det förlag där musiken är förlagd. Här hittar du information om sångerna. Om det inte finns någon uppgift om förlag ska du kontakta Astrid Lindgren Aktiebolag på info@astridlindgren.se.

Men det räknar vi väl med att Baronen kollat upp och fått tillåtelse för, han som är så mån om att göra rätt för sig?

Går man vidare i länken framgår klart och tydligt vem som äger rättigheterna till sången "Här kommer Pippi Långstrump"

https://www.astridlindgren.com/se/om...ppi-langstrump

Det är Astrid Lindgren AB som äger upphovsrätten till texten medan företaget Heptagon Records AB äger rättigheterna till melodin. Så nej, Carl-Fredrik, du ska inte lägga upp din vedervärdiga låt på Spotify. Du har inte rättigheterna till låten och därför är det olagligt att göra det.

Kommer han bry sig? Spänningen är olidlig.
Det hade så rätt så, sånt där skiter väl Rasken i, bekräftade just på insta att upphovsbrottet dyker upp på Spotify om några dagar.

Citera mitt inlägg när den är uppe så ska jag anmäla skiten ur den kriminella dynghögen
Citera
2024-01-31, 11:01
Citat:

Kan inget om andramarknaden för bilar som denna, men när jag söker på Mercedes S 320 så ser jag priser som gör att jag tror han får mer än 50 000. Han är så klart inte ensam om att sätta fantasipriser, men tittade lite på bytbil.se också.
Citera
2024-01-31, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Han var snabbare på att lägga ut den till försäljning än på att svara på mailkontakt.
Han står som ägare sen 15 Jan 2024
Jag har mailat han men inte fått nått svar

Han vill nog behålla den gamla dirrektörsvagnen in i det längsta, han gillar att åka runt som Alf den stora arvinge..
Känslan när grismannen glider in på pizzerian & beställer en pizza med extra tomatsås, bara se & uppleva skithögen skulle vara underbart 🙂
Bagaren säger så du är ute & åker fina bilet, skithögen lyser upp samtidigt som han kör runt sina skitiga fingrar i munnen med snus, ljuger vidare om hur rik han är🤣🤣

Om den säljs så finns det bara pengar till en golf combi från 1995, då blir det inte lika mycket bilåkande..

Bättre att vänta & köpa den gamla dirrektörsvagnen på kronofogden auktion, för där kommer den hamna... Då grismannens liv är ett liv I kaos & spillror...Undrar hur mycket snuskladd det är i dirrektörsvagnen 🤔
Senast redigerad av Dirtyone 2024-01-31 kl. 11:30.
Citera
2024-01-31, 11:55
Medlem
Kickassfarsans avatar
Han har satt ett ockerpris för han inte vill sälja den, bilen är en del av hans identitet tror han.

Tror ni Rask skulle kunna tänka sig köra runt i en skoda?
Citera
2024-01-31, 11:59
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtyone
Han vill nog behålla den gamla dirrektörsvagnen in i det längsta, han gillar att åka runt som Alf den stora arvinge..
Känslan när grismannen glider in på pizzerian & beställer en pizza med extra tomatsås, bara se & uppleva skithögen skulle vara underbart 🙂
Bagaren säger så du är ute & åker fina bilet, skithögen lyser upp samtidigt som han kör runt sina skitiga fingrar i munnen med snus, ljuger vidare om hur rik han är🤣🤣

Om den säljs så finns det bara pengar till en golf combi från 1995, då blir det inte lika mycket bilåkande..

Bättre att vänta & köpa den gamla dirrektörsvagnen på kronofogden auktion, för där kommer den hamna... Då grismannens liv är ett liv I kaos & spillror...Undrar hur mycket snuskladd det är i dirrektörsvagnen 🤔

Han måste ju ha fått några svar ändå eftersom han inte svarat mig? Om jag är den enda som visat intresse skulle jag väl ha hört av han nu. Står i annonsen att han svarar snabbt
Citera
2024-01-31, 13:07
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Han måste ju ha fått några svar ändå eftersom han inte svarat mig? Om jag är den enda som visat intresse skulle jag väl ha hört av han nu. Står i annonsen att han svarar snabbt
Jag tror han fått 0 seriösa mail och ett tiotal däcksparkare mig inkluderat

Tyckte jag gav honom ett rätt generöst bud ändå, vi får se om ägget återkommer.

Hade varit så jävla kul om någon pallade åka dit och smygfilma mötet som skithögen själv brukar göra. Tror inte det hade varit uppskattat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in