Citat:
Ursprungligen postat av
Dirtyone
Man såg i tidigt skede att familjebilderna talar försig själv...
Konstiga hårfärger, plåtskrot i ansiktet, konstiga texter på tröjor... Allt blev fel från starten i livet...
Skulle tro att modern har fört över alla misstag på pappa Fredrik både tidigare & i närtid...
Fredrik har självklart problem, men om nu modern hade varit normal. Så hade hon skyddat barnen, men det dom skulle ha skyddats från är modern...
Modern har varit fullt upptagen på att lägga alla misstag på Fredrik, samtidigt som hon knullat runt med unga grannpojkar & gamla gubbar....
Vilket vi ser resultatet av i dag med skithögen, allt är alla andras fel... Alla hans misslyckaden ligger på pappa Fredrik...
Modern är nog den som många nämner här i tråden den största boven till familjens missär & misslyckanden...
Vi kan konstatera att barnen till pappa skithög, kommer göra exakt lika... Misslyckaden i livet blir pappa skithögs fel..
Vilket det självklara är, eftersom han inte tar tag i sitt egna liv & gör något vettigt...
Om skithögens modern hade varit normal mellan öronen så hade Alf skrivit i sitt testamente att hon sköter om dödsboet...
I stället så blev det Ludde, en kille som jobbar & kämpar sig framåt i livet.. Som inte vill synas med sin bror till skithög...
Men som skithögen nu börjar att hänga ut genom youtube...
Så är det. Carl-Fredrik har varit en narcissist i hela sitt liv. Tyvärr är det så. Det syns på alla dessa bilder, han suktade efter uppmärksamhet då, han gör det fortfarande. "Titta på mig, jag har sminkat mig och sprayat håret fullt i hårspray", "Titta på mig, jag har tatueringar fulla ansiktet" "Titta på mig, vilken häftig Scooby-Doo tröja jag har!".
Alla har dessa sidor, och de visar sig hos ett barn i runt 2-3 års ålder. Ungen blir stöddig, går runt och beter sig som att allt är mitt och jag är så viktig. För att det här inte ska få fäste måste föräldrarna arbeta bort beteendet. Inte belöna det. Det är någonstans här jag tror det gick fel för Baronen. När han var runt 2-3 fick han en lillebrorsa. Med tanke på vilken ålder den unge Baronen själv var i, så är det naturligt att han var i den där "allt är mitt"-fasen i livet, samtidigt som han får ett syskon som han blir svartsjuk på. Ungar kan till och med slå och skada sina yngre syskon i den där åldern p.g.a svartsjuka. Jag kan tänka mig att den unge Baronen betedde sig odrägligt, men istället för att få en reprimand för sitt dåliga beteende kanske han belönades. Han kanske fick en present istället för en tillsägelse. Han tänkte att han kunde bete sig hursomhelst utan att få skit för det, och narcissismen fick fäste.
Under alla år har han sedan varit helt besatt av att bli rockstjärna. Han laddade upp gamla videor från uppväxten där hans farfar filmade hur den unge Baronen klätt ut sig till en medlem i Kiss, helt uppslukad av att stå framför kameran redan då, och med ett dåligt beteende som han inte fick några konsekvenser för. Han har berättat om hur han kände sig utanför i skolan. Alla ville ha vanliga jobb, men han kunde inte relatera, för han ville bli rockstjärna och ta över Kiss. Han hängde inte med på något i skolan, förrän det blev roliga timmen och han fick stå framför klassen och lajva Kiss-konsert. Sedan blev det bloggande, och tillslut för 8 år sedan videobloggande, som han aldrig har släppt sedan dess. Han är arbetslös, och sitter hela dagarna och försöker upprätthålla sin kändis-persona på internet hela sin vakna tid. Barn efter barn sätter han till världen, men drömmarna om att bli rockstjärna har aldrig någonsin slocknat. Drömmen är viktigare än verkligheten.
Om familjen läser det här, hur kan ni låta er närmast anhörige bete sig på det här sättet? Koppla trådarna. Hela hans liv har han drömt om att bli en kändis. Det är därför han går hemma hela dagarna. Inte för att han mår dåligt, inte för att han är folkskygg. Han kan inte tänka sig annat än att vara känd, han ser ner på folk som gör vanliga saker. Psykisk ohälsa och social fobi är som bortblåst när Rask bjuds in till ett kändisevent eller en radiostation. Ni är möjliggörare, ni låter er son/bror/make leva kvar i sina vanföreställningar. Ju längre tid han får hålla på, desto djupare hål gräver han för sig själv. Han är 33 år vilken dag som helst, fortfarande relativt ung. Men han har gjort detta i 10 år. 10 år till, Baronen 43 år, och han kan inte komma undan med att säga att han var ung och dum längre. Det är helt galet att ni låter honom sitta och leka att han är kändis utan att ställa krav, och ni är inte snälla mot honom som låter honom hållas. Han är en patetisk man idag, men det är ingenting mot för vad han kommer vara när han är 43.