Citat:
Ursprungligen postat av
the-wanker
Ja han har ju surrat om det i några videos men är det fastställt att det var han själv som gjorde det eller är det en trådsanning?
Jag tror absolut att han skulle kunna göra liknande för views men det finns även många idioter i det här landet som lätt skulle göra sånt skit..
Det går förstås aldrig att säga med 100% säkerhet att Baronen ljuger. Han ljuger dock mycket, typ hela tiden eftersom han måste manipulera folk för att ta sig fram i livet. Det är också denna lilla felmarginal som han lever på. Man måste motbevisa honom helt och hållet för att han ska erkänna en lögn. Om han väl gör det så kommer han ändå vända på det så att det ändå är någon annans fel, oftast den som anklagade honom för lögnen.
Så man kan väl säga att det är en trådsanning, men sedan vet vi att Baronen gör i stort sett vad som helst för uppmärksamhet. Sedan argumentet han körde med när någon menade att han skickade det själv, "Jag vet inte hur man får tag på ammunition ens", är helt motbevisat, då det florerar ett klipp när han skjuter med en älgstudsare. Precis sådan ammunition var det han fick postat till sig. Sedan hade han något argument om att det postats från Nässjö, som att han inte har någon följare där som han kan betala ett par hundra för att göra det, alternativt åka med bilen, det tar bara några timmar.
https://www.youtube.com/watch?v=sigw5rVSe0I
Man ska som huvudregel utgå från att Rask alltid ljuger, eller i varje fall tänjer på sanningen. Han tycker alltid att lögnen känns bättre än sanningen. Sedan ska man ha klart för sig att det inte direkt finns några gränser för vad han kan ljuga om, eller för vem han ljuger, så länge han kan få uppmärksamhet för det. På det sättet hade han inga problem med att tuta i Therese och hans mor att han led av så svår ångest att han måste in till psykakuten, där han tog upp plats för folk som behövde det på riktigt, bara för att kunna filma en video efteråt om hur dååååligt han mår. Nu är även det en "trådsanning", för jag kan ju inte motbevisa det med 100% säkerhet, och då ska man enligt Rask hålla käften. Men jag tycker det faller på att han sa att "Han inte vet varför han mår såhär.", trots att alla som lider av psykisk ohälsa förstår varför. Sedan har han lite mellan raderna erkänt att han ljög om sin psykiska ohälsa, han har sagt typ "Även om det skulle vara så att jag ljög om den, så har ingen annan än mig och min familj något med det att göra. Så de som säger det ska hålla käften!"