Citat:

En rolig sak jag kom och tänka på var i någon av hans senaste video så sitter han och skryter om att han köpt ps5 till barnen åkt på utflykter osv, för att försvara sig emot chrippa. Men innan rask fick arvet hette det ”att vara förälder är inte att vara en bankomat”. Men nu strösslar han saker till barnen för att pengarna finns. Varför är det ingen av hans rövslickare i kommentarsfältet som ser detta? Dem köper allt som äggskallen säger. Han skyller på att chrippa ändrar det han säger för stunden för att det ska låta bra, rask är PRECIS likadan. 
Tror chrippa bygger på ett förtalsmål emot rask.

Tror chrippa bygger på ett förtalsmål emot rask.
Så är det. När han kritiseras för att inte jobba så är materialistiska saker inte viktigt. Inte överhuvudtaget. Om det handlar om att Rask måste ge upp sin mystillvaro, då är prylar, resor, bilar och kläder inte viktigt för fem öre. Men kommer det in pengar, då ändrar sig Carl-Fredrik till vad som passar bäst för stunden. Man går inte och köper ett gammalt PS2 på Myrorna för 300 kr, för det viktigaste i slutändan är kärlek och familj. Nej, det blir ett splitternytt PS5. Roligt för pappa också. När ungarna är i skolan halva dagarna kan han sitta där och spela GTA 5, och leka att han är den kriminella tuffingen han innerst inne alltid velat vara.
En rolig sak är att när det kommer på tal att han ”inte försöker vara någonting” så tar han ständigt upp att ”här sitter jag i en band-tröja med det här och det här plagget”. Vilket helt klart framstår som att ytlighet och materialistiska saker är viktigt. Att han vill signalera vem han är med sitt utseende.
Visst, det är inte Gucci-tröjor han har. Men jag tror att han köper de flesta härifrån.
https://silverbullet.se/
T-shirts kostar alltså 250 kr styck på den där sidan, och han har många. Säkert tiotals stycken. Det är tusentals kronor han lägger på kläder. Det kanske inte är hela världen, men ska han följa det han själv förmedlat att han står för så borde han köpa t-shirts utan tryck någonstans där man får 3 för 200. Men tydligen inte, det är väldigt viktigt att lägga pengar på hans yttre, undrar hur många tusen det blir på ett år för Alexander till kläder, hårfärg, smycken, accessoarer och tatueringar? Hade varit kul att sedan jämföra det med kostnaden för barnens totals klädinköp på ett år. Jag skulle tro att det vida överstiger alla tre tillsammans.
	Citat:

Nån sa att han var god för 4 mille. Där ska det räknas bort 500 k för Bajsmannens del som förskott på arv. Sedan ska väl också Fredrik få skulder betalda. Sedan är det lantställe och lägenhet. Båda torde vara värda mellan 1-2 millar styck.
Säg att Skithögen går vidare med drygt 2 miljoner kronor. Visst är det pengar, men det är ju inga fantasisummor. Vet inte hur han tänker sig att de ska växa när han inte drar in något och man har utgifter? Att farfar kunde sitta på slantarna och finansiera diverse vansinnesaffärer som Skithögen övertygade honom till handlade ju om att han själv hade en pension. Troligen en rätt så generös sådan i och med att han jobbat som VD och varit höginkomsttagare. Då kan man ha pengarna på börsen, för levnadskostnaderna täcks med råge av den månatliga inkomsten.
Jag förstår inte hur han tänker, eller om han tänker överhuvudtaget? Ska Therese bara fortsätta gneta på äldreboendet och finansiera hela familjens hyra, el och förnödenheter medan myspappan ligger hemma i sängen hela dagarna och låter pengarna växa på börsen? Eller tänker han sig att han ständigt ska ta ur kassan men samtidigt låta den växa? Det går inte ihop. Man kan inte ha kvar kakan och äta den på samma gång.