2023-09-16, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
En rolig sak jag kom och tänka på var i någon av hans senaste video så sitter han och skryter om att han köpt ps5 till barnen åkt på utflykter osv, för att försvara sig emot chrippa. Men innan rask fick arvet hette det ”att vara förälder är inte att vara en bankomat”. Men nu strösslar han saker till barnen för att pengarna finns. Varför är det ingen av hans rövslickare i kommentarsfältet som ser detta? Dem köper allt som äggskallen säger. Han skyller på att chrippa ändrar det han säger för stunden för att det ska låta bra, rask är PRECIS likadan.

Tror chrippa bygger på ett förtalsmål emot rask.

Så är det. När han kritiseras för att inte jobba så är materialistiska saker inte viktigt. Inte överhuvudtaget. Om det handlar om att Rask måste ge upp sin mystillvaro, då är prylar, resor, bilar och kläder inte viktigt för fem öre. Men kommer det in pengar, då ändrar sig Carl-Fredrik till vad som passar bäst för stunden. Man går inte och köper ett gammalt PS2 på Myrorna för 300 kr, för det viktigaste i slutändan är kärlek och familj. Nej, det blir ett splitternytt PS5. Roligt för pappa också. När ungarna är i skolan halva dagarna kan han sitta där och spela GTA 5, och leka att han är den kriminella tuffingen han innerst inne alltid velat vara.

En rolig sak är att när det kommer på tal att han ”inte försöker vara någonting” så tar han ständigt upp att ”här sitter jag i en band-tröja med det här och det här plagget”. Vilket helt klart framstår som att ytlighet och materialistiska saker är viktigt. Att han vill signalera vem han är med sitt utseende.

Visst, det är inte Gucci-tröjor han har. Men jag tror att han köper de flesta härifrån.

https://silverbullet.se/

T-shirts kostar alltså 250 kr styck på den där sidan, och han har många. Säkert tiotals stycken. Det är tusentals kronor han lägger på kläder. Det kanske inte är hela världen, men ska han följa det han själv förmedlat att han står för så borde han köpa t-shirts utan tryck någonstans där man får 3 för 200. Men tydligen inte, det är väldigt viktigt att lägga pengar på hans yttre, undrar hur många tusen det blir på ett år för Alexander till kläder, hårfärg, smycken, accessoarer och tatueringar? Hade varit kul att sedan jämföra det med kostnaden för barnens totals klädinköp på ett år. Jag skulle tro att det vida överstiger alla tre tillsammans.

Citat:
Ursprungligen postat av VeOchFasa
Hur mycket är det i arv Rask får?

En äldre Mercedes S klass , landställe och cash?

Nån sa att han var god för 4 mille. Där ska det räknas bort 500 k för Bajsmannens del som förskott på arv. Sedan ska väl också Fredrik få skulder betalda. Sedan är det lantställe och lägenhet. Båda torde vara värda mellan 1-2 millar styck.

Säg att Skithögen går vidare med drygt 2 miljoner kronor. Visst är det pengar, men det är ju inga fantasisummor. Vet inte hur han tänker sig att de ska växa när han inte drar in något och man har utgifter? Att farfar kunde sitta på slantarna och finansiera diverse vansinnesaffärer som Skithögen övertygade honom till handlade ju om att han själv hade en pension. Troligen en rätt så generös sådan i och med att han jobbat som VD och varit höginkomsttagare. Då kan man ha pengarna på börsen, för levnadskostnaderna täcks med råge av den månatliga inkomsten.

Jag förstår inte hur han tänker, eller om han tänker överhuvudtaget? Ska Therese bara fortsätta gneta på äldreboendet och finansiera hela familjens hyra, el och förnödenheter medan myspappan ligger hemma i sängen hela dagarna och låter pengarna växa på börsen? Eller tänker han sig att han ständigt ska ta ur kassan men samtidigt låta den växa? Det går inte ihop. Man kan inte ha kvar kakan och äta den på samma gång.
Citera
2023-09-16, 09:50
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Någon som sett rasks senaste story?
Knark@re har tagit sig in i stugan, kopierat nycklar, hängt skynken för fönstren och snusdosor med vitt pulver i... bröderna Rask åkte till stugan mitt i natten och bevittnade när polisen gjorde tillslag...
Låter precis som Raskens missbruksbloggscontent...
Vi lär bli varse med fokusförflyttning från förtalsanmälningar till kn@rkjakter

Det är väl fortfarande Freddan som har nycklarna?
Klart det är Freddan som bjudit över grabbarna på en bender. Lägg gärna upp storyn om du ids, många av oss är blockerade.

Tillslag för några snusdosor med vitt pulver? Intrigen tätnar, han ringde väl sin personliga kontakt på polisen som steg upp mitt i natten
Citera
2023-09-16, 10:15
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Klart det är Freddan som bjudit över grabbarna på en bender. Lägg gärna upp storyn om du ids, många av oss är blockerade.

Tillslag för några snusdosor med vitt pulver? Intrigen tätnar, han ringde väl sin personliga kontakt på polisen som steg upp mitt i natten
https://youtu.be/nLR9NCIzAJY?si=dji6m84mRBVf5zZE
Tack till hjälten som förevigat storyn

Rasken ser väldigt glad ut, med tanke på att barndomsstugan, farfars arv och livsverk, platsen där farmor dog, har övertagits av knorkare🙄
Citera
2023-09-16, 10:25
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Så är det. När han kritiseras för att inte jobba så är materialistiska saker inte viktigt. Inte överhuvudtaget. Om det handlar om att Rask måste ge upp sin mystillvaro, då är prylar, resor, bilar och kläder inte viktigt för fem öre. Men kommer det in pengar, då ändrar sig Carl-Fredrik till vad som passar bäst för stunden. Man går inte och köper ett gammalt PS2 på Myrorna för 300 kr, för det viktigaste i slutändan är kärlek och familj. Nej, det blir ett splitternytt PS5. Roligt för pappa också. När ungarna är i skolan halva dagarna kan han sitta där och spela GTA 5, och leka att han är den kriminella tuffingen han innerst inne alltid velat vara.

En rolig sak är att när det kommer på tal att han ”inte försöker vara någonting” så tar han ständigt upp att ”här sitter jag i en band-tröja med det här och det här plagget”. Vilket helt klart framstår som att ytlighet och materialistiska saker är viktigt. Att han vill signalera vem han är med sitt utseende.

Visst, det är inte Gucci-tröjor han har. Men jag tror att han köper de flesta härifrån.

https://silverbullet.se/

T-shirts kostar alltså 250 kr styck på den där sidan, och han har många. Säkert tiotals stycken. Det är tusentals kronor han lägger på kläder. Det kanske inte är hela världen, men ska han följa det han själv förmedlat att han står för så borde han köpa t-shirts utan tryck någonstans där man får 3 för 200. Men tydligen inte, det är väldigt viktigt att lägga pengar på hans yttre, undrar hur många tusen det blir på ett år för Alexander till kläder, hårfärg, smycken, accessoarer och tatueringar? Hade varit kul att sedan jämföra det med kostnaden för barnens totals klädinköp på ett år. Jag skulle tro att det vida överstiger alla tre tillsammans.

Nån sa att han var god för 4 mille. Där ska det räknas bort 500 k för Bajsmannens del som förskott på arv. Sedan ska väl också Fredrik få skulder betalda. Sedan är det lantställe och lägenhet. Båda torde vara värda mellan 1-2 millar styck.

Säg att Skithögen går vidare med drygt 2 miljoner kronor. Visst är det pengar, men det är ju inga fantasisummor. Vet inte hur han tänker sig att de ska växa när han inte drar in något och man har utgifter? Att farfar kunde sitta på slantarna och finansiera diverse vansinnesaffärer som Skithögen övertygade honom till handlade ju om att han själv hade en pension. Troligen en rätt så generös sådan i och med att han jobbat som VD och varit höginkomsttagare. Då kan man ha pengarna på börsen, för levnadskostnaderna täcks med råge av den månatliga inkomsten.

Jag förstår inte hur han tänker, eller om han tänker överhuvudtaget? Ska Therese bara fortsätta gneta på äldreboendet och finansiera hela familjens hyra, el och förnödenheter medan myspappan ligger hemma i sängen hela dagarna och låter pengarna växa på börsen? Eller tänker han sig att han ständigt ska ta ur kassan men samtidigt låta den växa? Det går inte ihop. Man kan inte ha kvar kakan och äta den på samma gång.
Så är det, lögnerna ändras efter kapacitet.

Man måste dock ha i åtanke att det här är en mansbebis som fram till 33 års ålder levt på veckopeng från farfar, så hans ekonomiska kunskaper är minst sagt begränsade.
Citera
2023-09-16, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Om det hela stämmer alls, https://polisen.se/aktuellt/polisens...manlands%20län
Hittar ingen notis som ens är liknande denna händelse?

Kollade bara snabbt så har ej ansträngt mig till hans försvar.
Citera
2023-09-16, 11:01
Citat:
Ursprungligen postat av Bluntzillo
Om det hela stämmer alls, https://polisen.se/aktuellt/polisens...manlands%20län
Hittar ingen notis som ens är liknande denna händelse?

Kollade bara snabbt så har ej ansträngt mig till hans försvar.
Det känns väldigt uppdiktat om du frågar mig.
Han försöker hitta content, flytta fokus.

Det var övertäckta fönster, ändå kunde rasken kika in?
Bildbevis eller film?

Hur ska raskis gå vidare med denna "kränkning"?
Citera
2023-09-16, 11:15
Medlem
Vf tycker ni så illa om honom?! Ja tycker han är bra
Citera
2023-09-16, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detblirsomdetblir

Han har ljugit och betett sig illa. Men många här är mycket värre…. Jag väntar fortfarande från en mytoman här på bevis ang Rasks mamma. Men då sådant inte finns så svarar inte den personen…
Citera
2023-09-16, 11:40
Medlem
Citat:

Rasken ser väldigt glad ut, med tanke på att barndomsstugan, farfars arv och livsverk, platsen där farmor dog, har övertagits av knorkare🙄

Har han nya tatueringar i fejset?
Citera
2023-09-16, 11:48
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:

Finns det några foton eller nåt annat från händelsen? Rask känns ju inte som typen som skulle hoppa över dokumentationen.
Citera
2023-09-16, 12:09
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Har han nya tatueringar i fejset?
Ser så ut, tatuerat över Rask? Stiligt...

*Kollar åt sidan hela tiden så den snygga, nya tatueringen ska synas*

Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Finns det några foton eller nåt annat från händelsen? Rask känns ju inte som typen som skulle hoppa över dokumentationen.
Tror du är någonting på spåren här. Sen tror jag knappast Rask skulle våga åka ut till stugan mitt I kolsvarta natten när det springer runt en massa påverkade knarkare där, han är alldeles för feg för det.

Om det här hänt har han fabricerat storyn, han gick förstås bakom polispatrullen hela tiden samtidigt som spaghettiarmarna skakade som ett asplöv av rädsla..

Varför skulle dom förresten kopiera upp en massa nycklar till en stuga? För det första, en låssmed kopierar inte upp nycklar hur som helst, knappast när det kommer in en stirrig pundare. 2, det kostar pengar som hellre går till knark. 3, pundare använder koben för bryt, kopiera upp nycklar till en gammal stugdörr lol

Citat:
Förklara gärna varför ingen kommer ta dig seriöst annars.

Tror få människor förknippar Rask med något "bra".
Senast redigerad av Kickassfarsan 2023-09-16 kl. 12:12.
Citera
2023-09-16, 12:21
Medlem
Citat:
Han är dessvärre socialamediernas ondska, vart han än drarfram så blir det människor skadade psykiskt 😪😪
Mina tankar går som vanligt till hans familj & barnen 🥲❤️❤️🙏🙏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in