2023-08-03, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Nigga please. Det där är nått billigt skit ett barn från Bangladesh snurrat ihop det ser väl vem som helst.

Han har köpt den på Zalando för typ 500 kr. Han köper nästan allt på Zalando. Han nämnde vad den hette på Insta, Mumsbulle har sparat och lagt upp på streamable om du söker.

Han säger i senaste videon att han fått ut någon försäkring från farfar. Nu har han fått pengar, och genast sätts det sprätt på nya solglasögon från RayBan och nya kläder. Vänta bara tills klumpsumman av arvet trillar in på kontot, och Skithögen kommer ha råd med Gucci-kläder, klockor och en AMG. Han säger att sådant inte är viktigt, men Carl-Fredrik är en av Sveriges mest motsägelsefulla personer, och hans handlingar säger alltid mer än ord.
Citera
2023-08-03, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Han gör vad fan han vill med sin tid. Men han ska däremot kanske inte måla ut sig själv som en man som är mer närvarande för sin familj än någon annan om han sitter och nöjesåker bil eller gör andra saker i sin ensamhet när hela familjen är hemma. I alla fall inte om han vill slippa syrliga kommentarer om det.

Det ni apologeter inte förstår det är att vi reagerar på Skithögens egna uttalanden, som alltid innehåller enormt mycket motsägelser. Varför hans arbetsskygghet t.ex är ett ständigt ämne i den här tråden grundar sig i att när han började få fame på Youtube så var han väldigt dryg och raljant kring hatarna. Dessa målade han ut som människor som jobbade på ICA och var bittra för att deras liv sög, medan han hade miljontals kronor som han jobbat ihop helt själv genom att göra något han älskar. Ett synnerligen osympatiskt drag, även om han hade tjänat miljontals kronor i verkligheten. När det sedan kommer fram att han drar in kaffepengar på det han sysslar med och att en ICA-anställd är höginkomsttagare jämfört med luffaren, då blir det en fröjd att tvåla dit honom för det.

Vidare att han dels har gjort trådar i det här forumet innan han var offentlig, där han deklarerar att han hatar att ha ett vanligt jobb, han vill ha ett eget företag och vara chef. Sedan ser man hur han lever sitt liv, han sitter verkligen hemma hela dagarna och håller på med trams. Han sätter sig över människor som har vanliga kneg, han tror sig vara viktigare och bättre än dessa, men i verkligheten är han en arbetslös fattiglapp och luffare. Det är därför man pekar ut hans motsägelser.

Han säger att han är hemmafru nu, men han håller sig kvar vid Youtube år efter år trots att det är öppet för alla att se att det är ohållbart. Vad kom först, hans uttalanden om att han inte vill ha ett jobb och vill vara känd och rik, eller hans uttalanden om att han inte bryr sig om pengar och vill vara en hemmafru? Det där är bara bortförklaringar som han har för att stanna hemma. Förr var det att han tjänade pengar på att sitta på internet hela dagarna, när folk började rota i hans deklarationer var det istället att han mår dåligt och inte kan jobba, nu är det att han sköter om hemmet. (Underförstått är också att han sköter hemmet mycket bättre än alla andra och är mycket mer närvarande förälder än folk som jobbar, så han höjer ju upp sig själv på grandiost manér). Men vi glömmer aldrig hans uttalanden från 2010 och framåt där han sa att han inte vill vara anställd, han vill vara chefen som säger åt andra vad de ska göra.

Men är det inte bäst hålla käften då? 😅
Vad finns det som Rask bör göra som han klarar av, för att hjälpa i hemmet med? Kommer du på något? Just därför är det bäst att bara hålla käften då det bästa för familjen är väl ändå när han inte stör?
Citera
2023-08-03, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluntzillo
Tror han sa att det var en Brixton kan dock ha fel där, men vill iallafall minnas han sa det i första videon efter inköpet.

Tror runt en tusenlapp kan vara rimligt.

Tackar, kan mycket väl vara!

Nu är jag ingen hatt-expert, men Brixton har jag hört talas om och är schyssta. Vad han har på sig bryr jag mig inte det minsta om förövrigt. Men jag vet med säkerhet att det inte är en svinbillig hatt 😁
Citera
2023-08-03, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Men är det inte bäst hålla käften då? 😅
Vad finns det som Rask bör göra som han klarar av, för att hjälpa i hemmet med? Kommer du på något? Just därför är det bäst att bara hålla käften då det bästa för familjen är väl ändå när han inte stör?

Förslagsvis ska han sluta höja upp sig själv som en mycket mer närvarande förälder än alla andra, för det är han inte. Han är helt sjukt uppslukad av sig själv. Tänka sig hur mycket videor han gjort under åren. Flera tusen garanterat, där en klar majoritet av videorna går ut på att han självupptagen sitter och pratar "Jag, Jag, Jag" i 30 min - 1 timme. Det är tid han istället kunde lagt på att göra någonting med barnen.

Så nu har vi kommit fram till att han inte är mer närvarande än föräldrar som arbetar. Då är nästa sak han borde göra, börja arbeta. För vi har slagit hål på hans ursäkt till varför han inte jobbar. Den håller inte längre.
Citera
2023-08-03, 16:51
Medlem
Citat:
Förslagsvis ska han sluta höja upp sig själv som en mycket mer närvarande förälder än alla andra, för det är han inte. Han är helt sjukt uppslukad av sig själv. Tänka sig hur mycket videor han gjort under åren. Flera tusen garanterat, där en klar majoritet av videorna går ut på att han självupptagen sitter och pratar "Jag, Jag, Jag" i 30 min - 1 timme. Det är tid han istället kunde lagt på att göra någonting med barnen.

Så nu har vi kommit fram till att han inte är mer närvarande än föräldrar som arbetar. Då är nästa sak han borde göra, börja arbeta. För vi har slagit hål på hans ursäkt till varför han inte jobbar. Den håller inte längre.

😂😂😂 ok….

Nämn några arbeten som rask hade klarat av?

Städ? Nej. Han hade smutsat ner.
Taxi? Nej, han hade pratat om sig själv under hela resan, samt fisit och skrattat ät det
Telefonförsäljare? Nej.
McDonalds? Vill inte ens tänka mig…
Ica/hemköp/etc Aldrig…

Är genuint nyfiken.

Men vad annars ska han göra än att prata om sig själv? Vad hade du gjort om du enbart var bra på en enda grej, och allt annat bara blir skit? Jag tror inte Rask gör annat just för att han inte är kapabel till det.
Citera
2023-08-03, 17:14
Medlem
Citat:
😂😂😂 ok….

Taxi? Nej, han hade pratat om sig själv under hela resan, samt fisit och skrattat ät det
Telefonförsäljare? Nej.
Ica/hemköp/etc Aldrig…

Är genuint nyfiken.

Men vad annars ska han göra än att prata om sig själv? Vad hade du gjort om du enbart var bra på en enda grej, och allt annat bara blir skit? Jag tror inte Rask gör annat just för att han inte är kapabel till det.

Han är kapabel till det mesta, och när han märker att hans självupptagenhet och hans avsaknad av empati är ett problem i mötet med andra människor, då kanske han inser att det är dags att på allvar söka hjälp för sina bekymmer? Alla narcissister är inte helt obotliga faktiskt, och de har ofta mycket lönt av att hamna i situationer där man måste kompromissa med andra personer, och få stå ut med att få en avhyvling när man gör fel. Man växer av kritik, men Rask är aldrig i en position där han behöver ta åt sig av den, för han behöver aldrig ha att göra med någon annan på ett professionellt plan.

Det bästa vore förstås att han blev kastad ut på gatan av sin fru och hans familj slutade ge honom pengar för att klara livhanken. I det läget hade han varit tvungen att försörja sig på egen hand, och så illa tvungen att ha att göra med andra. Som det är idag kan han gå ut i arbete, men ändå sluta dagen efter, för han har en medberoende familj att falla tillbaka på så han slipper svälta.
Citera
2023-08-03, 17:15
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
😂😂😂 ok….

Telefonförsäljare? Nej.
Ica/hemköp/etc Aldrig…

Är genuint nyfiken.

Narcissister är otroligt LATA. De är duktiga på att få det att se ut som om de bär på tusen ton på sina axlar när det i själva verket handlar om att frankera ett vykort. Har du nånsin jobbat med en narcissist blir du duktig på att se detta nästan omedelbart.

Min poäng med detta är i alla fall att Rask inte ORKAR lära sig nånting. Han ville gärna bli trummis i ett coolt band men det där att lära sig ”yl-le-mös-sa” och ”kissa-på-katten” för att faktiskt kunna spela ens den enklaste takt mäktade han inte med, så det blev mest att skramla och sminka sig. Han saknar både tålamod och ödmjukhet för att lära sig nånting. Han vägrar vara nybörjare. Det är samma sak som hindrar honom från att gå till gymmet, han vägrar köra på 8 kg hantlar, det måste börja på 340 kg knäböj, annars tror kanske folk att han inte är BÄST och så kan vi inte ha det.
Citera
2023-08-03, 17:16
Citat:
😂😂😂 ok….

Telefonförsäljare? Nej.
Ica/hemköp/etc Aldrig…

Är genuint nyfiken.

Vad menar du att Alexander är bra på?

Han skulle kunna klippa gräsmattor, plocka skräp eller jobba på lager, dock ej livsmedel, lokalvårdare

Han är visst kapabel, men han vill inte ta något ansvar, han är lat och bekväm.
När T själv får prata fritt och lägger upp klipp på instastory, så är det inte alls vad Alexander hävdar att hon önskar.
När T säger emot honom, då är hon bipolär/borderline.
Alexander påstår att han sköter hemmet, men tvätt, disk och barnen faller på T...lite konstigt kan jag tycka.
Häromdagen la T upp en bild på ett hus, med hjärtan och text: Dröm
Igår deklarerade Alexander att dom inte planerar att flytta, att trångboddhet inte är konstigt..

Nu är ju Alexanders uttalanden lite sisådär, beroende på eh, ingen vet, men inför As ankomst pratade paret om att en flytt var nödvändig, dom lovade grabbarna egna rum osv. När Alexander blev upplyst av gud och grät och skrev cv, som kostade 50:-, vilket han tyckte var fult gjort, så snackade han om att jobba hårt, betala av skulder och spara ihop till ett radhus...
Men det var tre år sen. Nu är allt soft, ångesten poff borta. Pengar rullar in...han bryr sig inte om materiella saker, märken osv....vilket är rent bullshit.
Vad är egentligen grejen med att han måste påpeka att han målar naglarna? Hur mpnga gånger har han inte påpekat det, och att han är så trygg i sig själv osv??
Den där larviga hatten, han påstår att hans huvudomfång krympt, sen han gick ner i vikt...då har han inget skallben eller? Eller har han fått en shunt inopererad för att lätta på trycket? Han pratar otroligt mycket om att han hade ett stort huvud... jättebra då att shunten fungerar
Citera
2023-08-03, 18:04
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Den där larviga hatten, han påstår att hans huvudomfång krympt, sen han gick ner i vikt...då har han inget skallben eller? Eller har han fått en shunt inopererad för att lätta på trycket? Han pratar otroligt mycket om att han hade ett stort huvud... jättebra då att shunten fungerar

Det där är bara så typiskt Rask. Han måste ha en anledning till att han "råkat" köpt en för stor hatt för han kan inte ens erkänna att han köpt fel storlek på en fucking hatt!

Huvudet brukar normalt sett inte bli större upptill bara för att man går upp i vikt. Man kan få lite fettvalkar längre ner mot nacken samt dubbelhaka, men inte över skallbenet så som du säger.

Han vet helt enkelt inget om hattar och är för stolt för att erkänna att han köpt fel storlek. Han hade ju för fan inte ens tänkt på glipan själv innan någon påpekade den!
Citera
2023-08-03, 18:08
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Han har köpt den på Zalando för typ 500 kr. Han köper nästan allt på Zalando. Han nämnde vad den hette på Insta, Mumsbulle har sparat och lagt upp på streamable om du söker.

Han säger i senaste videon att han fått ut någon försäkring från farfar. Nu har han fått pengar, och genast sätts det sprätt på nya solglasögon från RayBan och nya kläder. Vänta bara tills klumpsumman av arvet trillar in på kontot, och Skithögen kommer ha råd med Gucci-kläder, klockor och en AMG. Han säger att sådant inte är viktigt, men Carl-Fredrik är en av Sveriges mest motsägelsefulla personer, och hans handlingar säger alltid mer än ord.
På Zalando får man väl skicka tillbaka och byta till rätt storlek?

Det stärker ju tesen om att hatten redan är besudlad av fekalier.
Citera
2023-08-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
På Zalando får man väl skicka tillbaka och byta till rätt storlek?

Det stärker ju tesen om att hatten redan är besudlad av fekalier.

Ja, det får man. Alla distansköp får returneras om man inte är nöjd. Varför han inte gör det kan man fråga sig. Tror att han är så nöjd med att ha hatt, och vill sitta med den i videor eller göra stories på Instagram iförd hatten, så han vill inte skicka tillbaka den. Det skulle innebära ett par dagar där han är utan hatt, och det leder till att det blir mindre reaktioner om hur häftig han är med hatten. Han bryr sig inte heller, för han ska köpa en till hatt med farfars pengar senare i rätt storlek. Han behöver inte vara ekonomisk, hans farfar har säkerställt hans bortskämda tillvaro ett tag till genom att föra in sonsonen i testamentet.
Citera
2023-08-03, 18:23
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ja, det får man. Alla distansköp får returneras om man inte är nöjd. Varför han inte gör det kan man fråga sig. Tror att han är så nöjd med att ha hatt, och vill sitta med den i videor eller göra stories på Instagram iförd hatten, så han vill inte skicka tillbaka den. Det skulle innebära ett par dagar där han är utan hatt, och det leder till att det blir mindre reaktioner om hur häftig han är med hatten. Han bryr sig inte heller, för han ska köpa en till hatt med farfars pengar senare i rätt storlek. Han behöver inte vara ekonomisk, hans farfar har säkerställt hans bortskämda tillvaro ett tag till genom att föra in sonsonen i testamentet.

Det var ju någon gång han blev utan sin favorit-bandana i någon dag och då fick han panik och efterlyste en precis likadan på instagram, samma sak var det med några töjningar som han bara var tvungen att ha. Hans yta och image är ytterst viktig, märk hur han rätar till hatten mellan varje mening, han skulle inte klara en dag utan just den där hatten. Dessutom är han för stolt nu för att skicka tillbaka den då folk har påpekat att den är för stor.

Baronen skiter som sagt i vad "hatare" tycker....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in