Citat:
Ursprungligen postat av
Wooqiprwo
Om det stämmer att han tjänar minst 6000 per månad på podden (någon månad låg det på över 11000) + andra inkomster från swishar osv så har jag svårt att se det han gör som enbart hobbyverksamhet.
Är rätt lätt att peka ut Bajsmannens lögner med rena belägg. Han visar upp sin statistik för månaden, det är ungefär 4000 kr, detta på 73 000 streams. Det låter rimligt, det är några öre per stream, enligt massa sidor mellan 0,003 - 0,005 USD per stream på spotify. Nu har han den uppe på andra plattformar också. Jag tror streams kan betala mer eller mindre beroende på sida. Så ca 4000 sek känns rimligt.
Vad Rask undanhåller att säga är förstås att det här inte är vad han får ut. Enligt flera sidor så tar Spotify 30 %. Ska han sedan göra utdelningar ur bolaget så tillkommer det höga skattesatser på det, när det är klart är väl typ 70-80% av de där 4000 borta.
Det här är inte på långa vägar vad Bajsmannen får ut i några rena pengar, och det är därför han visar appen, total revenue. Det ser bättre ut än vad det är. Tro inte på långa vägar att han inte humble-braggar om att han gör pengar på sin podd. Det är samma gamla vanliga beteende som han alltid haft. Gå till den här trådens begynnelse så hittar vi inlägg på exakt samma tema som gårdagens video.
Citat:
Ursprungligen postat av
AlexxHooker
Detta är senaste helmånadens annonsintäkter, sedan tillkommer 45k i samarbeten, 5 k i musik och 25k i swishdonationer.
https://ibb.co/ebKQdJ
Betvivla allt du vill, men så är det, och skatteverket är välkomna, jag har inga skelett i min garderob 😊👌🏻
Carl-Fredrik kommer alltså in och flexar med en print från Youtube-appen som visar hur mycket pengar man tjänar. Det här är alltså 5 år sedan, och han fortsätter göra likadant idag när han är så förändrad. När man kollar hans deklarerade inkomst eller omsättningen för företaget för samma år så vittnar det dock om att han inte alls dragit in några 50 000 på Youtube. Sedan hans påståenden om samarbeten, musik och Swish-donationer är bara skitsnack draget direkt ur äschlet på Bajskungen. Han vet att det inte är sant, han vet att det finns mer att berätta, men han väljer ändå att stanna vid att han tjänar 6000 kr på sin Podcast, när han sedan länge är införstådd med att det tillkommer mer avgifter och skatter innan han kan ta pengarna i sin egen ficka. Det är Lögnbaronen i sitt esse.