2023-08-03, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Det var ju någon gång han blev utan sin favorit-bandana i någon dag och då fick han panik och efterlyste en precis likadan på instagram, samma sak var det med några töjningar som han bara var tvungen att ha. Hans yta och image är ytterst viktig, märk hur han rätar till hatten mellan varje mening, han skulle inte klara en dag utan just den där hatten. Dessutom är han för stolt nu för att skicka tillbaka den då folk har påpekat att den är för stor.

Baronen skiter som sagt i vad "hatare" tycker....

Lite så är det. Han är såld på den här hatten nu, och kan inte vara utan den. Det där kommer försvinna och han kommer börja sitta i något annat plagg som han kan få reaktioner för. När folk blivit van med att se honom i den blir det ju inga reaktioner längre. Då måste han gå över till något nytt.

Man märker att så fort han skaffat ett nytt plagg eller skor så ska han sitta med det i en video. Han har på fullaste allvar köpt nya Adidas-skor och sedan suttit med dem i en video från sovrummet så de syns i bild, bara för att få reaktioner. Det är patetiskt när han försöker framställa det som han inte försöker signalera någonting med sina kläder. Det ska alltid vara något coolt budskap, något band, någon gammal TV-serie, eller märken. Han skulle aldrig ta på sig en plain svart t-shirt utan tryck i en video, han bara måste ha på sig något speciellt för att få kommentarer om det.
Citera
2023-08-03, 18:34
Citat:
Det var ju någon gång han blev utan sin favorit-bandana i någon dag och då fick han panik och efterlyste en precis likadan på instagram, samma sak var det med några töjningar som han bara var tvungen att ha. Hans yta och image är ytterst viktig, märk hur han rätar till hatten mellan varje mening, han skulle inte klara en dag utan just den där hatten. Dessutom är han för stolt nu för att skicka tillbaka den då folk har påpekat att den är för stor.

Det är en porkpie hatt🤣🤣
Lämpligt nöffnöff
Jag har för mig att hans huvudomfång var 62, att han har ett stort huvud, han utgick från sin gamla hatt, antar att det är amishhatten han menar...
Citera
2023-08-03, 18:53
Medlem
Citat:

Har han levt med hatten HELA sitt liv?!?!
NEJ det har han Inte! Så han hade VISST klarat det galant UTAN hatten. Vad vet du?!
Sen att han passar bra och ser snygg ut är väl INGET fel med det?! Är MÅNGA som gillar att se bra ut. Många killar har ofta keps på sig för det passar och de ser bra ut i keps.
Rask har hatt smycken osv, du kanske har din stil du med du ser bra ut i? Jag gillar ha på klänningar för jag ser bra ut i det. ALLA har sin egna stil!

Rask ljuger om det!!! Och det vet jag!
Han besvarar alltid hat och jag har hela tiden tyckt det är onödigt! Min STÖRSTA kritik mot Rask är att han ALLTID nämner att han inte bryr sig om hatare! Det gör han VISST!
Citera
2023-08-03, 19:08
Medlem
Citat:
Om det stämmer att han tjänar minst 6000 per månad på podden (någon månad låg det på över 11000) + andra inkomster från swishar osv så har jag svårt att se det han gör som enbart hobbyverksamhet.

Är rätt lätt att peka ut Bajsmannens lögner med rena belägg. Han visar upp sin statistik för månaden, det är ungefär 4000 kr, detta på 73 000 streams. Det låter rimligt, det är några öre per stream, enligt massa sidor mellan 0,003 - 0,005 USD per stream på spotify. Nu har han den uppe på andra plattformar också. Jag tror streams kan betala mer eller mindre beroende på sida. Så ca 4000 sek känns rimligt.

Vad Rask undanhåller att säga är förstås att det här inte är vad han får ut. Enligt flera sidor så tar Spotify 30 %. Ska han sedan göra utdelningar ur bolaget så tillkommer det höga skattesatser på det, när det är klart är väl typ 70-80% av de där 4000 borta.

Det här är inte på långa vägar vad Bajsmannen får ut i några rena pengar, och det är därför han visar appen, total revenue. Det ser bättre ut än vad det är. Tro inte på långa vägar att han inte humble-braggar om att han gör pengar på sin podd. Det är samma gamla vanliga beteende som han alltid haft. Gå till den här trådens begynnelse så hittar vi inlägg på exakt samma tema som gårdagens video.

Citat:
Ursprungligen postat av AlexxHooker
Detta är senaste helmånadens annonsintäkter, sedan tillkommer 45k i samarbeten, 5 k i musik och 25k i swishdonationer.
https://ibb.co/ebKQdJ
Betvivla allt du vill, men så är det, och skatteverket är välkomna, jag har inga skelett i min garderob 😊👌🏻

Carl-Fredrik kommer alltså in och flexar med en print från Youtube-appen som visar hur mycket pengar man tjänar. Det här är alltså 5 år sedan, och han fortsätter göra likadant idag när han är så förändrad. När man kollar hans deklarerade inkomst eller omsättningen för företaget för samma år så vittnar det dock om att han inte alls dragit in några 50 000 på Youtube. Sedan hans påståenden om samarbeten, musik och Swish-donationer är bara skitsnack draget direkt ur äschlet på Bajskungen. Han vet att det inte är sant, han vet att det finns mer att berätta, men han väljer ändå att stanna vid att han tjänar 6000 kr på sin Podcast, när han sedan länge är införstådd med att det tillkommer mer avgifter och skatter innan han kan ta pengarna i sin egen ficka. Det är Lögnbaronen i sitt esse.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2023-08-03 kl. 19:12.
Citera
2023-08-03, 19:40
Citat:

Favoritbandanan som han (spydde ner och) tappade bort på kizz... just det😂
Citera
2023-08-03, 20:19
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krecik
Har han levt med hatten HELA sitt liv?!?!
NEJ det har han Inte! Så han hade VISST klarat det galant UTAN hatten. Vad vet du?!
Sen att han passar bra och ser snygg ut är väl INGET fel med det?! Är MÅNGA som gillar att se bra ut. Många killar har ofta keps på sig för det passar och de ser bra ut i keps.
Rask har hatt smycken osv, du kanske har din stil du med du ser bra ut i? Jag gillar ha på klänningar för jag ser bra ut i det. ALLA har sin egna stil!

Rask ljuger om det!!! Och det vet jag!
Han besvarar alltid hat och jag har hela tiden tyckt det är onödigt! Min STÖRSTA kritik mot Rask är att han ALLTID nämner att han inte bryr sig om hatare! Det gör han VISST!

Nej just nu hade han inte klarat sig ut den, på samma sätt som han inte klarade sig utan sin bandana.

Sen tycker vi olika saker är snygga. Jag tycker inte hatten passar in i hans övriga stil och dessutom är den ju för stor som sagt.

Han bryr sig nästan sjukligt mycket om vad andra tycker om honom och det gör han fortfarande, oavsett vad han själv säger. Han har stenkoll på den här tråden exempelvis.

Kul att du gillar klänningar förresten, antecknar detta.
Citera
2023-08-03, 20:24
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Är rätt lätt att peka ut Bajsmannens lögner med rena belägg. Han visar upp sin statistik för månaden, det är ungefär 4000 kr, detta på 73 000 streams. Det låter rimligt, det är några öre per stream, enligt massa sidor mellan 0,003 - 0,005 USD per stream på spotify. Nu har han den uppe på andra plattformar också. Jag tror streams kan betala mer eller mindre beroende på sida. Så ca 4000 sek känns rimligt.

Vad Rask undanhåller att säga är förstås att det här inte är vad han får ut. Enligt flera sidor så tar Spotify 30 %. Ska han sedan göra utdelningar ur bolaget så tillkommer det höga skattesatser på det, när det är klart är väl typ 70-80% av de där 4000 borta.

Det här är inte på långa vägar vad Bajsmannen får ut i några rena pengar, och det är därför han visar appen, total revenue. Det ser bättre ut än vad det är. Tro inte på långa vägar att han inte humble-braggar om att han gör pengar på sin podd. Det är samma gamla vanliga beteende som han alltid haft. Gå till den här trådens begynnelse så hittar vi inlägg på exakt samma tema som gårdagens video.

Carl-Fredrik kommer alltså in och flexar med en print från Youtube-appen som visar hur mycket pengar man tjänar. Det här är alltså 5 år sedan, och han fortsätter göra likadant idag när han är så förändrad. När man kollar hans deklarerade inkomst eller omsättningen för företaget för samma år så vittnar det dock om att han inte alls dragit in några 50 000 på Youtube. Sedan hans påståenden om samarbeten, musik och Swish-donationer är bara skitsnack draget direkt ur äschlet på Bajskungen. Han vet att det inte är sant, han vet att det finns mer att berätta, men han väljer ändå att stanna vid att han tjänar 6000 kr på sin Podcast, när han sedan länge är införstådd med att det tillkommer mer avgifter och skatter innan han kan ta pengarna i sin egen ficka. Det är Lögnbaronen i sitt esse.

Spotify's avdrag är inte inräknat i det där?

Det är märkligt hur han kan betala alla skatter och avgifter samt få utbetalningar från ett företag när han inte har något jobb. Varför inte bara erkänna att han har ett riktigt skitjobb? Är det hans sjuka stolthet igen? Att han hellre visar utåt att han "väljer att inte jobba"? Eller är det för att kunna "fiffla" på något vänster?
Citera
2023-08-03, 20:48
Medlem
Citat:
Nej just nu hade han inte klarat sig ut den, på samma sätt som han inte klarade sig utan sin bandana.

Sen tycker vi olika saker är snygga. Jag tycker inte hatten passar in i hans övriga stil och dessutom är den ju för stor som sagt.

Han bryr sig nästan sjukligt mycket om vad andra tycker om honom och det gör han fortfarande, oavsett vad han själv säger. Han har stenkoll på den här tråden exempelvis.

Kul att du gillar klänningar förresten, antecknar detta.

Det är DÄRFÖR han har problem!! Det är EXAKT det som Jim pratade om också att Rask är sjuk. När Rask är igång det finns inget stopp!! Säga du hans hatt för stor han 10 videos om dig.
Citera
2023-08-03, 22:25
Medlem
Hur blir man en ny människa för man slutar med socker och salt? 🤣
Citera
2023-08-03, 23:16
Medlem
Bajsbaronen Sveriges grismunn nummer 1.
Undrar hur många mediciner han får utskrivet? Killen måste ju uppenbarligen ha hela alfabetet från A-Ö.. Hur kan han vara nöjd med sitt liv??
1. Allt han gör blir bara fel, han är en idiot.
2. Han kan inte försörja sin familj.
3. Han sitter & mästrar på sin kanal, fast han är en
super nolla som inte klara av något.
4. Han lever på bidrag.
5. Han skryter om att han ska få arv från sin farfar.
6. Han tigger på swich.
7. Han sitter i sin döda farfars gamla lyxbil & gapar
& gormar som om han vore en kung.
8. Han letar upp svagare människor som gärna är
riktigt förståndshandikappade, hänger ut dom..
9. Han älskar att bråka med människor som han
inte känner, hänga ut & gapa & gorma.
10. Tessan i hushållet måste ju uppenbarligen vara
en idiot oxå som stannar med barnen i denna
missären .

En normal människa hade lagt ner..

Han är Sveriges mest hatade person inom youtube & socialamedier...

Vad är det som driver idioten?,
Svaret är enkelt: Han är psykiskt sjuk en narcissit...

Den dagen han är helt slut, då tar han med sig hela familjen... Så fungerar en narcissist av denna kaliber... Undrar vad socialkontoret i Trosa gör då?? Kör ner huvudet i sanden & bara hoppas att det blåser över fort...
Bajsbaronen är farlig för sin familj!
Senast redigerad av Dirtyone 2023-08-03 kl. 23:24.
Citera
2023-08-04, 00:26
Medlem
Citat:
Spotify's avdrag är inte inräknat i det där?

Det är märkligt hur han kan betala alla skatter och avgifter samt få utbetalningar från ett företag när han inte har något jobb. Varför inte bara erkänna att han har ett riktigt skitjobb? Är det hans sjuka stolthet igen? Att han hellre visar utåt att han "väljer att inte jobba"? Eller är det för att kunna "fiffla" på något vänster?

Som jag förstår det, ja, av det jag läst mig till. Sedan vet jag inte hur det funkar helt. Jag gissar att Rask laddar upp sina grejer på Acast, sedan åker det upp på olika plattformar, såsom Spotify, Apple, etc. Spotify tar enligt källorna jag sett 30 %, vet inte hur det ser ut på övriga plattformar.
Citera
2023-08-04, 07:45
Medlem
knark-kungens avatar
Han har spottat ut så mycket videos på slutet har inte hunnit se alla.

Näst senaste roligaste: Jag är en mycket reflekterande människa

Det känns som Chrippa är lite som jag var förr, försöker hävda sig med pengar

Nu är skitshowen igång igen. Han kan inte hålla sig för att skapa intriger, en fet lavett och en spark i arslet är vad han behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in