2023-06-29, 14:53
Avstängd
TordesPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krecik
HAR JAG SAGT JAG ÄR HANS KOLLEGA ELLER?! RASK HAR SONAT DET BROTT HAN BEGÅTT!

Nä du, han lurade ju av en psyksjuk gammal gubbe pengarna..., gubben fick slanta upp skadeståndet efter det åkte stackaren in på psyket, mig veterligen pyntade Carl Fredrik inte en enda spänn själv.
Citera
2023-06-29, 14:56
Medlem
Citat:

Det är ju helt uppenbart! Joo jävlar.. Carl Fredrik har begått hundratals brott på internet etc! Sonat är han långt ifrån..
Citera
2023-06-29, 15:03
Citat:
Har man sonat sitt brott när man utnyttjar en sjuk människa för att betala skadestånd?
Ljuger för tingsrätten om att han är sjuk och behöver sitta hemifrån via länk?
Samtal med frivården och kurator, skedde via länk, dvs Alexander kunde sitta och dra i skinnflöjten under dessa "möten".

Är han förändrad tycker du? Han har hoppat på okända människor, mökar i micar, VAD är förändrat? Jag kan inte se det.

Att han dessutom hetsade en tonåring och ljög ihop att han var hotad, fick skadestånd och ljög än en gång om att han inte hade barnvakt/var sjuk, så att han kunde sitta hemma i kojan och fabulera rena lögner, för att det är den enda inkomst ,han kan tillskaffa sig?

Hur var det mrd Olof K?
Rask gjorde videor om honom, blev skraj när Olof gick emot honom, Olof bad honom sluta göra videor om Escob@r, som tack swishade Olof 3000:-, pengar som betalade barnens dag på High Chaparall...någonting han idag påstår att han hade en budget för... carlFredrik har ALDRIG bekostad någon upplevelseresa för sina barn. Det låter han andra göra, eftersom han är en rutinerad bedragare och syltrygg
Citera
2023-06-29, 15:20
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Tycker heller inte man ska dra för stora växlar vid att Fredrik skulle ha avsagt sig sin laglott helt och hållet. Det kanske han säger tätt inpå, när han är i behov av barnbarnens hjälp att städa ur. När det börjar dra ihop sig och det blir allvar så känns det långt borta att en utfattig gammal missbrukare inte skulle vilja ta del av några pengar överhuvudtaget. Jag menar, det skulle ju trygga en viss levnadsstandard och det är det väl ingen som egentligen vill tacka nej till. Att Fredrik skulle drömma om att vara farfar åt barnbarnen så mycket låter inte så sannolikt, med tanke på att han varit farfar i över 10 år och aldrig försökt hålla sig nykter. Trots att det var kravet för kontakt, och trots att han avgiftats ett antal gånger och haft chansen att ta stegen mot ett nyktert liv där han kommer närmare familjen.

Carl-Fredrik får det nästan att låta som att det är han som har någonting att säga till om när det kommer till arvet, när sanningen är att det är det omvända. Det är Fredrik som har rättigheter till arvet, Carl-Fredrik kan ha rättigheter om han finns med i ett testamente. Även då är det Fredrik som har ett säg om hur mycket Bajsmannen ska gå hem med.

Jag tror inte det sista ordet är sagt här, att Freddan skulle avsäga sig sprit- knark- och horresor till Asien bara för att få träffa Edward och Walter, det tar jag med en stor nypa salt.
Jag tror att du är något på spåren här, låter faktiskt som att Carl-Fredrik redan räknat med att halva Alfs förmögenhet kommer hamna på hans konto inom loppet av några månader.

Skulle barnbarnen vara så viktiga för Freddan skulle han givetvis skärpt till sig för längesedan, med dom här pengarna kan han säga adjöss till mackjobbet och spendera sina sista år i Asien med fri tillgång till billig alkohol, unga Thailändska brudar och högkvalitativt opium direkt från gyllene triangeln. Detta väger nog lite högre för en gammal missbrukare än umgänget av hans barnbarn som hans skithög till son redan vänt mot honom.

Något säger mig att det inom en kort framtid kommer dyka upp uthängningsvideos om både Freddan och brorsan.
Citera
2023-06-29, 15:44
Medlem
den.dryges avatar
Vilken totalt jävla värdelös pissfitta.
Va fan tillför han ?

Såg han får ett bra tag sen, där han som tillsynes liknade en tjackpundare, som bara berättade massa , totalt ointressanta historier han upplevt. I ett otroligt sorligt försök att framställa sig som farlig och en ball kille.

Jävla tönt
Citera
2023-06-29, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har man sonat sitt brott när man utnyttjar en sjuk människa för att betala skadestånd?
Ljuger för tingsrätten om att han är sjuk och behöver sitta hemifrån via länk?
Samtal med frivården och kurator, skedde via länk, dvs Alexander kunde sitta och dra i skinnflöjten under dessa "möten".

Är han förändrad tycker du? Han har hoppat på okända människor, mökar i micar, VAD är förändrat? Jag kan inte se det.

Att han dessutom hetsade en tonåring och ljög ihop att han var hotad, fick skadestånd och ljög än en gång om att han inte hade barnvakt/var sjuk, så att han kunde sitta hemma i kojan och fabulera rena lögner, för att det är den enda inkomst ,han kan tillskaffa sig?

Hur var det mrd Olof K?
Rask gjorde videor om honom, blev skraj när Olof gick emot honom, Olof bad honom sluta göra videor om Escob@r, som tack swishade Olof 3000:-, pengar som betalade barnens dag på High Chaparall...någonting han idag påstår att han hade en budget för... carlFredrik har ALDRIG bekostad någon upplevelseresa för sina barn. Det låter han andra göra, eftersom han är en rutinerad bedragare och syltrygg

Han har INTE alls utnjyttat Uffe!!!!
Det var Uffe som VILLE det! Då är det INTE att utnjytta!

Kanske han ville hjälpa Rask för att han ser tillskillnad från ER vilken snäll och omtänksam person Rask är som hjälper väldigt många! De som hjälper förtjänar hjälp tillbaka!

Att fisa i micen är INTE olagligt! Du kanske tycker det är äckligt men alla fiser det är faktiskt HELT naturligt! Får inte han tycka det är KUL???!!!

Förr bråkade Rask med ALLA och det var synd för det är INTE den riktige Rask!
Nu visar han mer och mer upp vem han är påriktigt och det är underbart och vackert att se!

Hur vet DU att han ljög om att han var sjuk?! Är DU en LÄKARE????!!!!!
DET TROR JAG INTE DU ÄR!
Senast redigerad av Krecik 2023-06-29 kl. 16:35.
Citera
2023-06-29, 17:02
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Han har INTE alls utnjyttat Uffe!!!!
Det var Uffe som VILLE det! Då är det INTE att utnjytta!

Kanske han ville hjälpa Rask för att han ser tillskillnad från ER vilken snäll och omtänksam person Rask är som hjälper väldigt många! De som hjälper förtjänar hjälp tillbaka!

Att fisa i micen är INTE olagligt! Du kanske tycker det är äckligt men alla fiser det är faktiskt HELT naturligt! Får inte han tycka det är KUL???!!!

Förr bråkade Rask med ALLA och det var synd för det är INTE den riktige Rask!
Nu visar han mer och mer upp vem han är påriktigt och det är underbart och vackert att se!

Hur vet DU att han ljög om att han var sjuk?! Är DU en LÄKARE????!!!!!
DET TROR JAG INTE DU ÄR!
Att säga att någon vill bli utsatt för bedrägeri är som att säga att den där människan ville bli våldtagen.

Han utnyttjade en psykisk sjuk människa för egen vinnings skull, ännu en sak som visar på vilken skithög han är.
Citera
2023-06-29, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Att säga att någon vill bli utsatt för bedrägeri är som att säga att den där människan ville bli våldtagen.

Han utnyttjade en psykisk sjuk människa för egen vinnings skull, ännu en sak som visar på vilken skithög han är.

Det var HAN som ERBJÖD sig!!!! HUR ÄR DET BEDRÄGERI?!
Citera
2023-06-29, 17:40
Medlem
Citat:
Det var HAN som ERBJÖD sig!!!! HUR ÄR DET BEDRÄGERI?!

Rent tekniskt är det ocker och inte bedrägeri.

Men båda brotten finns i brottsbalkens 9:e kapitel, om bedrägeri och annan oredlighet. Det är alltså brott som människor med samma slags bedrägliga beteende som Den kriminelle skithögen ägnar sig åt. Där man utnyttjar en annan människas trångmål, lättsinne, oförstånd eller beroendeställning för att få en förmån som står i uppenbart missförhållande till motprestationen, eller där motprestation inte ska lämnas.

Vid Carl-Fredriks brottsliga gärning så utnyttjade han en manisk människas tillfälliga oförstånd för att få nästan 100 000 kronor, i utbyte mot att mannen fick synas på hans döende kanal och sälja in vad medborgarna kommer att vinna på att välja honom som kung över Sverige.

Det kan krävas av en anständig och laglydig människa att inte utnyttja uppenbart psyksjuka personer för egen vinning. Men så är Carl-Fredrik inte det, han är en kriminell skithög.
Citera
2023-06-29, 17:45
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:

Men båda brotten finns i brottsbalkens 9:e kapitel, om bedrägeri och annan oredlighet. Det är alltså brott som människor med samma slags bedrägliga beteende som Den kriminelle skithögen ägnar sig åt. Där man utnyttjar en annan människas trångmål, lättsinne, oförstånd eller beroendeställning för att få en förmån som står i uppenbart missförhållande till motprestationen, eller där motprestation inte ska lämnas.

Vid Carl-Fredriks brottsliga gärning så utnyttjade han en manisk människas tillfälliga oförstånd för att få nästan 100 000 kronor, i utbyte mot att mannen fick synas på hans döende kanal och sälja in vad medborgarna kommer att vinna på att välja honom som kung över Sverige.

Det kan krävas av en anständig och laglydig människa att inte utnyttja uppenbart psyksjuka personer för egen vinning. Men så är Carl-Fredrik inte det, han är en kriminell skithög.

Han har ett kriminellt tänk kring pengar att det inte spelar någon roll var de kommer från. Det är samma sak med Olofs swish. Rask säger att han avskyr Olof, men han har inga problem med att ta emot hans pengar. Olof är även han en psykiskt sjuk människa.

Rask anser sig ha rätt att roffa åt sig swish och överföringar, han tänker heller inte skatta för något för när det passar honom så jobbar han inte med youtube och sociala medier och kan därmed hävda att det är just donationer.
Citera
2023-06-29, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Han har ett kriminellt tänk kring pengar att det inte spelar någon roll var de kommer från. Det är samma sak med Olofs swish. Rask säger att han avskyr Olof, men han har inga problem med att ta emot hans pengar. Olof är även han en psykiskt sjuk människa.

Rask anser sig ha rätt att roffa åt sig swish och överföringar, han tänker heller inte skatta för något för när det passar honom så jobbar han inte med youtube och sociala medier och kan därmed hävda att det är just donationer.

Så är det, han sätter upp egna regler som han rättar sig efter. Typiskt psykopatiska drag. Den vedervärdige luffaren kan bli farlig i fel situation. Hans familj känner inte honom, de känner bara masken. Han är ärketypen och definationen av vad som är two-faced shit.
Citera
2023-06-29, 17:58
Medlem
Citat:

Så om jag är en person du ser upp till, du skriver till mig att du kommer betala min bot, jag går med på det. Har JAG då begått brott?!

Det stämmer INTE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in