Citat:
Ursprungligen postat av
kanblikul
Shout-out till alla mina bröder här på flashback!
Jag försvarar inte BB MEN en låt är på 4 minuter och BB's wikipedialäsande har minst 20 minuter? Då måste väl det vara som youtube fler reklam-snuttar? Men sen får vi inte glömma att en visning inte är 20 minuter heller, tror BB's läsande inte är någonting man kan konsumera så länge. Jag skulle dubbla ditt totala för att verkligen kunna håna han för någonting.
Varför ser han ut att må så bra? Det är trots allt sol och hans far-far är död? Det ÄNDA han hatade(solen) och älskade(sin far-far) men ändå så glad. Ojdå, det var pengar som påverkade hans mående så mycket, inte kunde vi se det
. När kommer nästa video så att man få se hans "folk-skygga" och "VI-VILL-INTE-RESA" symptom också är borta, trots hans trauma med sol o far-far. Det är ju därför man följer honom, freak-showen must go on!
Har också tänkt på den saken. Inte bara den här gången. Han påstår att han mår så dåligt under sommarhalvåret men ändå är det under hösten och vintern alla videor om hur
dåååligt han mååår kommer. Under vår och sommar är han alltid energisk. Han berättar om sina storslagna planer och sjösätter nya projekt.
För egen del tror jag det handlar om det vanliga. Rask mår, precis som alla i det här landet, som bäst på sommaren. När det är varmt och ljust och människor är på sitt bästa humör efter en lång period av kyla och mörker. Men Rask har narcissism, och är fullständigt övertygad om att han är väldigt speciell jämfört med alla andra människor. Han måste därför manifestera hur speciell han är på olika sätt. Exempelvis plockar han ögonbrynen och färgar dem, han tatuerar hela ansiktet, men måste också gå tvärtemot vad de flesta andra anser vara sin favoritårstid. Rask kan inte vara en normie som gillar sommaren, han sticker ut från mängden och älskar hussten, hörde ni det, hussten! Det är det nästan ingen annan som gör.
Det stöds lite av en sak Rask berättat, om att han inte kan gilla musik som han har blivit tipsad om av någon. Då har han inte hittat den själv, och det står han inte ut med. Det visar hur besatt han är av att vara speciell och sticka ut från mängden. Samtidigt är det paradoxalt nog så att han aldrig skulle vilja sticka ut från mängden alldeles för mycket. Han är t.ex besatt av att vara omtyckt av så många som möjligt. Så om han skulle bli hatad för något han ägnar sig åt av tillräckligt många så skulle han lägga av med det omedelbart. Märk hur han väldigt ofta när han sitter och ”värjer sig” säger saker som ”det är inget konstigt”, ”många gör så” och ”jag är inte den enda som gör så”.
Men det är så narcissister fungerar. De är oerhört dubbelsidiga. Å ena sidan är de djupt osäkra personer, som de skyddar genom att grandiost framställa sig som mycket bättre och smartare och snyggare än alla andra.